-NO POV-
"Oppa! Waeeee, waeee oppa buat saya macam ni!" Herdik wanita itu sambil menangis sedih.
"Saya dah cakapkan. Kalau kau nak juga couple dengan saya, kita cuma akan bercinta dalam tempoh 3 hari. Lupa?"
"T---tapi!"
"Shuutt... Let's breakup without any argument," Seokjin senyum dan berlalu masuk dalam kereta.
Tanpa berfikir panjang dia tekan minyak dan kereta meluncur laju ke lebuh raya.
Seokjin melangkah masuk ke dalam rumah dan terus ke sofa untuk merehatkan diri.
"Dah makan?" Soal makcik sopan. Seokjin senyum dan geleng.
"Jom,"
Seokjin membontoti langkah makcik dan duduk kat meja yang dah di hidangkan dengan perlbagai jenis masakkan.
"Makcik.. Saya terjumpa Jisoo," kata dia setelah lama diamkan diri.
"Jinjja? Di mana?" Soal makcik bersama senyuman.
"Kat mall.." Balas Seokjin selamber.
"Did you remember her already?" Soal makcik , berharap Seokjin akan ingat siapa Kim Jisoo.
"Tak tau." Dia angkat bahu dan suap masuk nasi goreng ke dalam mulut.
Makcik ketap bibir menahan tangisan.
Sejak Seokjin menjalani rawatan psychology, dia dah lupa siapa Jisoo. Bahkan, dia tidak ingat apa-apa tentang gambar-gambar yang tergantung kat dinding bilik bekas bilik Jisoo dan juga satu frame besar gambar Jisoo, di biliknya.
Dia just kenal serba sedikit tentang Jisoo apabila makcik ceritakan siapa yeoja tu sebenarnya.
"Betul ke Jisoo tu ex wife saya?" Soal dia sekali lagi curious.
"Ya. Dia ex wife awak."
"Saya bunuh eomma dia?" Sekali lagi Seokjin soal meminta kepastian.
"Ya. Sebab itulah awak dan dia bercerai."
Seokjin angguk-angguk. Tak tersentuh walau sedikit pun.
"Kamu tak rasa apa-apa ke bila berjumpa dia masa tu?" Kali ni makcik cuba try soalan lain pula.
Seokjin diam seketika. Dia sentuh bahagian dadanya.
"Saya rasa sedih... Sakit... Pastu rasa nak nangis," kata dia seperti perkara itu tidak begitu penting baginya.
"Apa yang penting kat sini. Dengar baik-baik Kim Seokjin. I will tell you the truth."
Seokjin berhenti mengunyah dan fokus kat Seokjin.
"She's not your ex wife. She is still your wife. Awak tak pernah ceraikan dia. Ingat apa makcik cakap, awak tak pernah ceraikan Kim Jisoo. Because.. You really love her. You can't leave without her."
-Jisoo POV-
Bagasi itu aku bawa keluar dari kereta Jihyo eonnie dan sandang beg kat belakang.
"Eonnie, gumawo." Aku senyum dan peluk erat tubuh kecil dia.
"Betul ke kau nak balik semula kat rumah ex husband kau?" Soal dia risau. Aku angguk. Tchh.. Dia tak tau siapa ex husband aku. Kalau dia tau, confirm terbeliak mata terkejut HAHAHAHAHAHA!
Aku tarik bagasi masuk dan tekan loceng. Pintu rumah dibuka dan wajah makcik terpacak di hadapan aku.
"Jisoo," dia peluk aku dan bawa masuk bagasi aku.
Senyuman aku terukhir. Dah lama aku tak jejak masuk rumah ni.
Aura dia masih sama. Tapi aku tak tau lah kenapa rasa macam ada yang berubah kat sini.
"Letak bagasi tu kat bilik dulu. Mandi. Pastu turun bawa. Banyak benda makcik nak cerita,"
"Ahh.. Nae," aku senyum dan naik ke bilik aku.
K L I K .
Masih sama macam dulu. Tak berubah langsung.
Aku duduk atas katil itu sambil usap lembut. Kalau lah aku tau reason dia macam tu, aku takkan sampai hati nak minta cerai. Aku still boleh maafkan dia. Tapi semua dah terlambat. :')))
Aku regangkan badan. Dah berapa jam aku tertidur eh? Maklumlah, tak cukup rehat. Asyik shooting memanjang.
Aku tilik jam kat smartphone.
9:18 p.m.
Aku keluar dari bilik dan turun ke bawah. Haishh macam mana aku boleh terlajak tidur niiii. Makcik mesti dah penat tunggu aku!😭
"Makcikkk———"
Aku terhenti daripada berlari anak ke arah dapur bila figura tubuh yang aku kenali dan sangattt aku kenal, sedang duduk makan.
"Jisoo. Duduk," makcik peluk bahu aku dan beri aku duduk berhadapan Seokjin.
Seokjin just senyum sebentar dan sambung makan semula.
"Makan," makcik serahkan sudu dan chopstik.
Aku makan sambil pandang dia. Dia benci aku ke? Ehh MUSTAHILLL. Aku yang patut benci diaaa mulanya tapi sekarang aku dah maafkan hiokkk.
Usai dia selesai makan, smartphone di tepi, dia capai sambil tersenyum.
"Seokjin aah.." Panggil makcik, mengalih fokus lelaki itu pada smartphone.
"Nae?" Balas Seokjin lembut.
"Jisoo ada kat depan kamu kan. Layanlah," bisik makcik. But still aku boleh dengar doh.
"Haha.. Makanlah. Saya nak keluar," Seokjin senyum dan berlalu meninggalkan kitorang.
Kenapa hati aku rasa sakit sangat ni? Kenapa aku rasa cemburu?
"Makcik. Saya keluar jap. Nak jumpa yeochin,"
Z U B !
Hancur hati ku ini wahaii Kim Seokjin~ 😢💔
❤❤❤❤❤❤❤❤❤
TBC.
YOU ARE READING
I Love You +KSJ+
ФанфикR A N K I N G :- #2 - in KimJisoo " Hidup hanya sekali , hidup ni yang saya nak gunakan untuk bersama kau sepanjang hayat saya, Dear, Kim Seok Jin❤. " Yang Benar , -Kim Jisoo- START - april 2020 END - july 2020 NO PLAGIAT ! NO COPYRIGHT ISSUE ! #S...