Chapter 2

240 29 3
                                    




TOK

TOK

TOK !

"Masuk,"

Aku pulas tombol pintu dengan teragak-agak.

"Haraplah dia boleh tolong," aku masuk dan tutup pintu.

Wait! Doktor hensem + doktor rude tu penaung hospital ni?! Like seriously?! Aku tutup wajah aku dengan tangan dan berinisiatif nak patah balik.

"Buat apa lagi tu? Duduklah," kata dia lembut. Aku sengih awkward dan duduk di hadapan dia.

"Hagsaeng?"

"H---hai!" Aku lambai tangan perlahan dan sekali lagi gunakan tangan aku yang fabulous ni untuk sorok muka.

"Anything can i help you , hagsaeng ?"

Hembus nafas. Tarik nafas. Hembus. Okey, you can do it Kim Jisoo. Ya.

"Doktor! Saya boleh buat apa je asalkan doktor teruskan pembedahan seterusnya untuk eomma saya!"

Sekali lafaz, semua yang aku nak cakap terkeluar juga akhirnya. Doktor tu gelak sinis sambil bermain dengan pen dia. Ehh ehh dah kenapa gelak, aku bukan cakap benda lawak pun.

"Jadi macam mana sekarang ni. Huh? RM30,000 tu mesti ada kat depan mata saya kalau nak lanjutkan fasa 2 pembedahan puan Kim."

Aku garu kepala tak tau nak cekuk RM30,000 kat mana.

"Takkan takde family lain yang boleh bantu kau? Appa? Eonnie? Oppa? Takde?"

Sebut pasal appa... Sebut pasal eonnie... Air mata aku hampir nak menitis. Diorang dah banyak tinggalkan kesan sakit di hati aku dan eomma.

"Appa saya penagih dadah. Kaki arak. Kaki judi. Pencuri pulak tu. Manalah nak ada duit kan. Eonnie saya pula. Dia hmm.. Dia lari rumah. Dia kahwin dengan suami orang. Orang kaya pulak tu! Tapi itulah. Dia tak kisah pun pasal kitorang dah. Dia buang macam tu je. So, saya terpaksa kerja sambil belajar. Saya tanggung eomma saya since umur 12 tahun. Saya sanggup ponteng sekolah, di gantung sekolah, demi nak cari duit untuk eomma. Tapi..."

Air mata aku menitis. Kalau lah doktor hensem ni boleh nampak apa yang appa aku dah buat kat aku dan eomma... Mesti dia simpati kan?

"Tapi?" Dia kerut dahi fokus.

Aku geleng dan tepis air mata.

"Saya sanggup buat apa je untuk selamatkan eomma. Doktor, please?" Aku melutut merayu. Dah tak kisah dah sama ada maruah tercalar atau macam mana. Aku dah biasa.

"Okey kalau tu yang kau nak. Sanggup buat apa je kan?"

Aku berdiri dan angguk laju. Dia senyum. Name tag dia aku pandang.

Kim SeokJin.

Doktor hensem ni pun Kim juga? Patutlah hensem😂. Okey takde kaitan.

"Kau akan jadi orang suruhan tak bergaji saya. So, semua gaji kau masuk dalam bil puan Kim. Deal?"

"Tak kisahlah doktor, asalkan eomma saya boleh buat pembedahan fasa 2."

"Deal ke tak?"

"Deal!"




_________________


WOAHH... BESAR GILER RUMAH NI! Ini rumah duduk satu kampung ke macam mana ni?

"Kau memang berhajat nak berdiri kat sini je ke?" Soal dia selamber.

"Anniy... Rumah ni rumah Tuan SeokJin ke?" Ehem aku panggil dia TUAN SEOKJIN sebab aku dah officially jadi orang suruhan tak bergaji dia.

"Kenapa? Fikir saya ni miskin ke?" Dia senyum sinis dan masuk dalam rumah. Aku berlari ikut dia masuk, takut sorang-sorang kat luar. Dah lah security guard dia tu pandang aku lain macam! Eee ngerii.

Hampir nak jatuh rahang aku terkentut tengok keindahan rumah doktor hensem. Siyes lah weih. Aku rasa rumah ni nilai dia juta juta ringgit.

"Saya akan terangkan rules rumah ni. Kau sebagai orang suruhan, kena obey dengan rules saya,"

Dia ni pun, nak juga ke ada rules? Okey fine. Aku angguk.

"First. Rumah ni ada tangga, ada lift. Itu suka hati kau nak guna mana. Saya tak larang. Rules dia, kalau nak guna lift, jangan sesekali tekan button G. Itu kawasan larangan,"

"Ehh ada lagi Ground Floor?" Aku garu kepala tak paham. Rumah ni tak cukup ke tiga tingkat pastu nak lagi sambung bawah tanah?

"Rules kedua. Jangan sesekali sentuh barang saya termasuklah menceroboh masuk bilik saya,"

Angguk.

"Ada lagi?" Soal aku berani.

"Rules ketiga. Jangan cuba selongkar bilik kerja saya," kali ni nada dia berubah tegas.

Aku angguk dan senyum sumbing.

"Baik Tuan! Hehehehehe. Tapi itulah, bilik saya kat mana?"

Seokjin masuk dalam lift dan bagi arahan untuk aku ikut dia sekali.

"Kalau nak main game, nak exercise, nak tengok view cantik, nak dapat sunset yang lawa, semua tu kat tingkat 3. Bilik-bilik, library, bilik kerja dan bilik lepas geram , itu tingkat 2. And tingkat 1, ni lah. Ruang tamu, dapur dan sebagainya,"

"Yang.... G tu apa?" Aku tunding jari kat button G. Lagi satu, apa ke bengongnya bilik lepas geram tu? Lain macam je bunyi dia yer😂.

"Itu kau tak paya tau," sejurus itu Seokjin tekan button 2 maka tertutuplah sudah kisah kita----- pintu lift.

T I N G !

UIYOO!! Cantekkk nyerr~

Tangga dia di perbuat daripada marble tauu, pastuu lantaii diaaa waduhhh aku rasa macam kat dalam citer cinderella pulak dah😂.

"Hujung tu, bilik library. Sebelah library, bilik kerja. Sebelah dia, bilik kau. Pastu bilik lepas geram. And lastly.. Bilik dekat tangga ni. Ni bilik saya. Ingat,"

Aku angguk laju. Weihh dah tak sabar ni nak masuk bilik! Mesti lawa!

Tapi jap... Aku ada baju ni je. Baju uniform sekolah. Nak pakai baju apa?

"Tapi kan.. Saya ada sehelai baju ni jer. Lain-lain semua ada kat rumah,"

Aku buat muka kiut, semoga dia baik hati nak hantar aku balik rumah jap.

"Haih... Dah, jom balik rumah kau pegi ambil baju semua,"

"Yeay! GUMAWO TUAN SEOKJIN!"







❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

TBC.

I Love You +KSJ+ Where stories live. Discover now