Chek jadual. Ok, hari ni aku free. Takde job. Aku regangkan badan sambil pandang ke arah luar. Senyum.
"Arghhh~ indahnya dunia." Aku bersihkan diri dan keluar dari bilik. Aku atur langkah ke bilik buang stress tu dan pulas tombol bilik.
Kosong.
Aku melangkah masuk.
Bilik ni penuh dengan alatan yang memang sah-sah boleh bawa mati hahaha. Contohnya , tu lah , buckle.
Aku selak langsir. Bilik yang tadinya suram, akhirnya disinari cahaya mentari.
Dah empat hari aku tak jumpa Seokjin. Takkan dia tak keluar bilik langsung?
Setelah puas kat dalam bilik tu, aku keluar dan tutup pintu. Kaki aku melangkah turun ke arah dapur. Senyuman aku terukhir melihat makcik yang sedang duduk di atas kerusi sambil hirup teh.
"Makcikkkk, goodmorning~" aku senyum dan duduk menghadap dia.
"Sarapan ya," dia tuangkan teh di gelas milik aku dan hidangkan dua telur goreng beserta sandwich.
"Khamsahamnida," aku kunyah makanan di hadapan aku.
"Makcik.. Erm... Seokjin oppa tak lapar ke tu berkurung empat hari dalam bilik? Jisoo rindu lah..." Kata aku perlahan di akhir ayat tu. Ehekk malu.
Makcik kerut dahi.
"Kau tak takut ke dengan perubahan Seokjin hari tu?" Soal dia terkejut.
"Terkejut tu memanglah terkejut. Tapi, semua tu bersebab. Manalah tau, dia stress masa tu kan? Btw, ubat tu, ubat apa eh?" Aku gigit sandwich sambil menanti jawapan.
"Takpaya lah tau. Ubat tu ... Haaa ubat darah tinggi! Haaa itulah," jawab makcik sambil hirup teh.
Aku angguk faham. Alaahh ciannyeee dia, ada darah tinggi ehh?
"Rasanya nanti saya nak keluar lah. Makcik ada apa-apa nak kirim ke?"
"Ada! Belikan makcik top up maxis RM50 ya," makcik senyum dan keluarkan wang RM50 dalam pocket seluarnya.
"Amboiii makcik, ni banyak sangat isi top up ni nak on-call sape? Pakwe?" Aku gelak geli hati sambil capai wang itu.
"Tau-tau je," makcik gelak malu. Eheiii apooo lah makcik ni, dah tua-tua baru nak bercinta.
Aku capai smartphone dan turun anak tangga.
"Macam mana nak gitau dia eh? Mesej je lah,"
Dr.Hensem❤
Awak, saya nak keluar ni. Beli barang jap, boleh kan? Hehehehe.. I miss you.
Takpelah, yang penting aku dah gitau dia.
Aku sarungkan kasut dan keluar dari rumah. Yoongi yang tengah kusyuk tidur kat kerusi malas, aku kejutkan.
"Ireona." Aku goncang badan dia.
"Nak jalan? Ok, buka pagar." Yoongi dengan mata layunya, dia masuk ke dalam kereta.
Kuang hajaaa! Dia suruh aku buka pagar?
"Pakcik, buka pagar ya." Kata aku sopan kat security tu dan masuk dalam kereta.
YOU ARE READING
I Love You +KSJ+
FanfictionR A N K I N G :- #2 - in KimJisoo " Hidup hanya sekali , hidup ni yang saya nak gunakan untuk bersama kau sepanjang hayat saya, Dear, Kim Seok Jin❤. " Yang Benar , -Kim Jisoo- START - april 2020 END - july 2020 NO PLAGIAT ! NO COPYRIGHT ISSUE ! #S...