Aku sarungkan hoodie dan ketuk pintu bilik Seokjin. Tombol pintu aku pulas.
"Seokjin oppa?" Kata aku perlahan sambil mata mencari kelibat dia. Eo? Kosong?
Aku keluarkan smartphone dari kocek seluar dan turn on smartphone.
33 missed call from DrHensem❤ yesterday.
5 missed call from MR.Taehyung 8:47 a.m.
"33?! Like seriously? Dia call saya banyak tu? Eiyyy kenapa tak 50 kali," aku senyum gembira dan call semula number Taehyung.
"Annyeonghaseyoo Taehyung aahh. Wae?"
"I need to tell you something. Come here PALLI!"
End call.
Wae???
_________
Taehyung yang berada di hadapan aku, aku tatap dengan mata yang membuntang luas terkejut.
"Yahhhh! Kim Taehyung-sshi. Apa dah jadi ni?! Ni kenapa ni?"
Aku pegang kedua belah wajah dia dengan cemas.
Dia tepis tangan aku.
"Kenapa kau tak cakap yang kau dah kahwin huh?" Soal dia dengan nada mendatar.
"Huhhh??? Apa ni?" Otak aku dah ligat berfungsi , cuba loading apa yang dia cuba cakapkan.
"Ni. Lebam-lebam ni. Tuan kau yang buat. Tuan kau suruh saya jangan dekat dengan kau lagi. Dia cakap, kau tu bini orang," kali ni Taehyung keluh kasar sambil tahan kemarahan.
"Tak! Dia tipu weihhh. Saya memanglah bini orang, tapi itu 2 tahun lepas sebelum cerai." Explain aku, cuba untuk tidak bagi dia salah faham.
Nayaaa aku weih kalau dia salah faham! Karang, dia cop aku ni kikis duit dia ja pastu viral kan.
EFFECT KARIER AKUU!
"So, why he hit me like this?!" Tengking Taehyung tidak puas hati. Aku gigit bibir buntuh.
"I---i need to go. See you next time!"
____________
Mana dia ni?! Heishh! Dari pagi hingga ke malam tak ingat nak balik.
Number dia sekali lagi aku call untuk kesekian kalinya.
Still sama. Voice mail.
"Wae dia buat Taehyung macam tu?"
Pintu di buka dari arah luar.
"Sayang! Why you so heavy huh?!" Tengking wanita itu dan papah Seokjin masuk ke dalam.
"Mabuk ke?" Soal aku sedikit sakit hati. Dia boleh pulak pegi mabuk dengan perempuan lain?!
"Haih ni ambik boss kau ni. Asyik sebut nama Jisoo Jisoo, tak faham I! You kenal ke Jisoo tu?" Soal dia geram sambil betulkan rambut.
Aku just geleng dan sambut Seokjin. Dia ni menyusahkan lah!
Yeoja tu keluar dan aku berusaha teruk nak papah dia masuk bilik.
Apalah dosa aku kat dunia ni sehinggakan aku di timpah musibah macam ni?😢
____________
"Jisoo ahh,"
Aku yang tengah busy prepare breakfast, alih pandang kat Seokjin. Dia berjalan ke arah aku layaknya seperti seorang bayi, dan peluk aku erat.
"Saya tak tau kenapa saya ketagih dengan kau,"
Ketagih?! Apa dia merepek siak😂 . Don't chuuu tryin' to make maii heart dubdab dubdab!
Dia pegang bahu aku.
Satu senyuman muncul di bibirnya.
"I promise you. Saya akan cuba dapatkan ingatan saya semula tentang kau. Now. Saya akan ikut kata hati saya. I love you." Kata Seokjin bersama senyuman segarisnya.
Aku tak tau nak cakap apa.
Senduk kat tangan aku rasa nak pukul-pukul je dia tapi haih... Tak ke sakit tu?
_____________
Seokjin turunkan bagasi aku dan bawa masuk ke dalam. Makcik tersenyum gembira melihat aku dan meluruh ke arah aku.
"Berjaya tak?"
Aku angguk laju.
"Nak kejar dia dulu. Nanti saya turun ehh,"
Makcik senyum dan angguk.
Aku berlari anak, excited doh😂! Aku buka pintu bilik dan meluruh ke arah Seokjin. Peluk.
"Awakkkkkkkkk,"
Seokjin senyum sambil membuka jam mahalnya dan letak atas meja makeup aku. Tubuh kecil aku dia angkat.
"Wae sayang?" Soal dia dengan suara manja.
Amboii pandai dah🌚.
"Ehhh dah ingat ke?" Kata aku cuba menyakat dia. Seokjin geleng dan sengih.
"Tolong saya ingat semua pasal kau balik, boleh kan?" Soal dia dengan nada lembut. Aku angguk dan usap pipi dia lembut.
Aku tau dia jahat.
Aku tau dia pembunuh.
Aku tau semua tu. Aku cukup tau.
"Wanna have some fun tonight babe?" Dia senyum gatal dan hempas perlahan aku atas katil.
"Yahhhhhh," aku cuba berdiri tapi dia tarik aku untuk baring semula.
Kedua belah tangan aku dia tahan.
Tubuh dia dah hempap tubuh aku.
"Yahh Kim Seokjin. HAJIMAA," aku jengilkan mata cuba halang dia dari buat benda yang bukan-bukan.
"Wae? Takut?" Soal dia dengan suara serak basah. Wajah kitorang dah dekat.
"B---bukan! Kita kan dah bercerai. So, awak tak boleh tau nak cucuk kita sembarangan! Haaaaa," aku alih pandang arah lain.
HADUHH BODO ARHH MULUT AKU NI!
ADUHH MALUUUUU!
"Guess what? You are still my wife sayang. Kita tak pernah bercerai,"
"Huh?"
Bibir aku dia cium dan mulalah french kiss.
Aku tolak dia kasar dan bernafas laju. Terkejut weih! Dia ni gelojoh pasaipa?!
"Kita belum cerai?" Soal aku sekali lagi. Setahu aku....
"Ya. Makcik bagitau saya. Saya tak pernah ceraikan kau,"
Kata Seokjin dan tarik aku semula. Bibir aku dia cium sekali lagi.
Aku tolak dia.
"YAHHHH,"
"Sayang.... I love you," kata Seokjin perlahan.
Dan bibirnya mendarat sekali lagi.
Aku jatuh dalam permainan dia.
Dia berhenti mencium bibir aku dan senyum.
"Goodnight babe," dia baring sebelah aku dan peluk pinggang aku.
Kepala dia, dia lentokkan ke dada aku.
APA AKU EXPECT NI?! TOLONG JANGAN KATA AKU EXPECT 18+😭😭💔.
Aku tak kecewa gais.
Sumpah tak kecewa.....💔
❤❤❤❤❤❤❤❤
TBC.
YOU ARE READING
I Love You +KSJ+
FanfictionR A N K I N G :- #2 - in KimJisoo " Hidup hanya sekali , hidup ni yang saya nak gunakan untuk bersama kau sepanjang hayat saya, Dear, Kim Seok Jin❤. " Yang Benar , -Kim Jisoo- START - april 2020 END - july 2020 NO PLAGIAT ! NO COPYRIGHT ISSUE ! #S...