Chapter 8

195 24 2
                                    




"Seokjinnn oppaaaaaa, jebal. Saya nak ikut," aku tarik-tarik belakang baju dia sambil buat muka seposen. Dia keluh dan pandang aku geram.

"Saya kata tak boleh, tak boleh lah. Eomma kau biar saya yang urus. Kau, duduk sini. Kemas rumah. Jaga kolam. Jaga ikan. Jaga perangai, "

Aku keluh kasar. Aku rindu eomma aku, dah lama tak jenguk. Sudahlah aku ni jenis rapat giler ngan eomma.

"Awak... Please?" Aku sekali lagi try nasib. Dia abai aku dan serahkan nicktie.

"Tolong ikatkan,"

Aku tarik kerusi dan naik ke atas. Sambil mengeluh aku simpulkan nicktie kat leher dia.

"Takpelah, kalau eomma saya dah sembuh nanti. Saya janji saya takkan susahkan awak dah. Saya akan bawa eomma saya fly oversea, pastu nanti bila dah cukup duit, saya bayar awak."

Selesai simpul, aku terus turun dari kerusi. Sebenarnya, kenapa dia nak halang aku jumpa eomma aku?

"Kalau eomma kau sembuh , kau akan tinggalkan saya?"

Dahi aku berkerut, lain macam bunyi soalan tu ya. Aku angguk dan senyum.

"Lagipun saya dah nak habis sekolah. Lagi beberapa bulan ha. Pastu, dah boleh kerja."

"Kalau eomma kau meninggal , kau takkan tinggalkan saya kan?" Kali ni dia menapak setapak mendekati aku.

"K---kenapa cakap macam tu," aku berundur setapak.

"Kau takkan tinggalkan saya kan?"

Aku ketap bibir. Tak tau nak cakap apa sebab benda tu tak pernah lagi terbayang kat kepala.

"Jawab," kali ini suaranya lebih keras dari sebelumnya.

"M---mungkin? Yalah. Saya kena berada kat sisi awak sampailah hutang-hutang tu langsai memandangkan saya dah takda alasan untuk kerja keras," aku senyum segaris. Glup.

Seokjin senyum.

"Cuti seminggu kan? Jom holiday,"

"H----holiday?"






_______________






Kemas punya kemas, tetiba pintu di ketuk dari luar beberapa kali. Aku simpan bulu ayam tu atas meja dan berlari membuka pintu.

Seorang wanita berumur sambil membawa beg bagasinya, berdiri di hadapan aku.

"Cari siapa ehh ahjuma?" Soal aku sopan. Dia pandang aku atas bawah.

"Cik muda pula ni siapa?" Soal dia semula.

"Ahh... Saya.. Saya orang suruhan tak bergaji doktor Kim Seokjin, pemilik rumah ni. Ahjumma nak cari doktor Seokjin ke? Maaflah, dia takde. Dia dah pegi kerja,"

Ahjuma tu senyum.

"Saya maid dalam rumah ni. Haaa eloklah Tuan Kim cari orang suruhan, takde lah saya sorang urus rumah ni." Dia senyum gembira sambil masuk ke dalam.

Aku melopong. Rupanya ada maid juga rumah ni? Tapi apasal orang tua? Kenapa dia sorang?

Selepas dia letak bagasi dalam bilik kat hujung, dia bergerak ke arah aku.

"Mana beg pakaian awak? Tak nampak pun kat bilik maid tu,"

"Ohh tak, doktor Seokjin bagi bilik kat tingkat 2,"

"Jinjja?" Muka dia terkejut tak terkata.

"Wae?" Soal aku sedikit curious.

"T---takde pape! Haa kemas lah balik, saya nak chek barang dapur. Pasni nak keluar beli,"

"Ahh.. Nae~"

Dia senyum dan pegi masuk dapur. Apasal dia terkejut pula? Biarlah. Malas nak ambil tau.







_____________




-Seokjin POV-




Maknanya aku perlu bunuh puan Kim untuk bagi budak hagsaeng tu tak tinggalkan aku. Senyuman sinis terukhir di bibir.

Aku buka pintu wad puan Kim. Tutup.

Wajah puan Kim aku tatap lama. Jarum dalam pocket blazer, aku keluarkan dan capai botol berisi cairan racun di sebelah pocket.

Sarung tangan aku sarungkan. Cairan tu aku masukkan dalam alat jarum (?). Tangan puan Kim aku tepuk perlahan. Mata dia terbuka perlahan.

"D--doktor.."

Puan Kim dah sedar? Aku kerut dahi tak percaya yang dia akan sedar secepat itu. Jarum tu aku letak atas meja.

"Sejak bila puan sedar?"

"T--tadi... D---dok--doktor.. Mana anak saya?"

Aku senyum manis. Aku dekatkan wajah aku dengan dia.

"Anak puan saya dah beli. Dia hak milik saya,"

"Mana..dia?" Mata puan Kim sedikit membulat terkejut.

"Puan tak perlu risau. Dia bahagia bawah jagaan saya,"

Aku senyum sinis. Jarum tu aku capai.

"D---doktor nak buat apa?" Soal Puan Kim lemah.

"Saya nak tamatkan hidup puan lah, apa lagi? Saya tak nak Jisoo sengsara lagi sebab puan dan...." Aku senyum sinis.

"Saya tak nak Jisoo tinggalkan saya. Satu jalan, saya perlu bunuh puan. Ada kata-kata terakhir sebelum saya suntik?"

Air mata puan Kim mengalir.

"Takpalah kalau doktor nak bunuh saya. Saya sedar saya banyak susahkan Jisoo. Doktor janji dengan saya, janji yang doktor akan jaga Jisoo, jangan buat dia terluka, pastikan Jisoo jumpa lelaki yang baik untuk jadi suami dia. Lagi satu... Jangan biar appa dia ambil dia, boleh kan?" Puan Kim pandang aku dengan sayu.

Aku angguk. Tchh dia piki aku tak boleh buat semua tu ke? Lebih dari mampu lah.

"Itu je?"

Puan Kim angguk. Dia pejam mata dia.

"Annyeong~" aku gelak sinis dan suntik masuk cairan racun itu.







Sekarang, kau tak boleh pegi dari aku dah Kim Jisoo.

Kau milik aku sepenuhnya.















❤❤❤❤❤❤❤❤❤

TBC.

I Love You +KSJ+ Where stories live. Discover now