Chapter 47

198 27 4
                                    



-9 month ago-


"Siapa kita nak letak nama kat baby comeyyy ni?" Soal Seokjin sambil mengelus pipi bayi itu.

Aku tak sangka dohh, aku dah BERANAKKKK HUARGHHHH😭😭!

"Ikut awak lah nak bagi apa pun," balas aku dengan senyuman yang tak lekang di bibir. Dia angkat bayi itu dan pandang lama.

"Kim Soo Jin,"

"Waishhh! Naisss!" Kata aku super excited. Siyes lah weih, aku tak sangka husben aku bijak mengalahkan otak aku yang pintar-----

Ok sorry arhh.. Sorry. Aku baru nak angkat bakul😑. Yaaaaa yaa Seokjin korang pandai, aku bodoh. Titik. Bye.

"Soo Jin aahhh, eomma appa saranghae~" kata Seokjin dan kiss pipi Soo Jin lembut.





________________





-Seokjin POV-


"Dr.Wheein , mana laporan semalam?" Soal aku sambil susun laporan-laporan kelmarin.

"S---sebenarnya..... Saya tak buat pape laporan semalam..." Kata dia sambil tertunduk takut.

Aku pandang dia dengan pandangan tajam.

"Are u kidding me? Kau tau report tu penting, kenapa tak buat? JAWAB!"

Terhincut bahunya terkejut akibat terkejut dengan herdikan aku. Dia diam tanpa balas apa-apa.

Aku urut kepala yang terasa sakit. Kertas laporan semua aku buang ke tepi dan sandarkan tubuh kat kerusi.

"Kau sengaja buat macam ni kan Wheein?" Kata aku selepas lama diamkan diri.

"Ya saya sengaja buat semua ni sebab doktor tak pernah pandang saya!" Balas dia berani.

Aku terdiam seketika. Dahi aku berkerut seratus. Dia suka aku? Why aku tak sedar?

"Doktor senang-senang je jatuh cinta kat hagsaeng tu, sedangkan saya kat depan mata doktor, hari-hari bagi HINT pun doktor tak pandang. Doktor faham tak sakit hati saya tu macam mana? Dah kahwin, pastu dah ada anak. SAYA BENCI DOKTOR!"

Air mata dia mengalir dan berlari keluar dari office aku.

Aku terkedu seketika. Aku tak mampu nak cakap apa-apa, apatah lagi nak bagi reaksi.

Betullah Dr.Wheein suka aku? Maksudnya.... Rumors hari tu.... Betul?



_____________



Aku naikkan lengan kemeja hingga ke paras siku. Number Wheein aku tekan. Ya aku kena sattle kan benda ni. Aku tak nak ada yang berdendam.

"Jumpa saya kat rooftop,"

End call.

Aku menapak naik ke atas rooftop dan duduk kat kerusi yang dah memang tersedia di situ.

Haih.. Apa agaknya princesses dan queen aku tengah buat eh? Rindu lah pula.

Smartphone aku berdering.

I Love You +KSJ+ Where stories live. Discover now