"I miss you,"
Aku berdiri dengan segera dan tinggalkan dia. Aku berlari anak keluar dari restaurant tetapi makcik halang langkah aku.
"Makcik! Seokjin... Dia ada kat dalam." Kata aku gelabah. Weih aku dah janji kat makcik, aku tak nak dia kecewa.
Makcik senyum dan usap kepala aku.
"You such a loyal girl Kim Jisoo. Kha... Pegi kat Seokjin." Makcik senyum bersama air mata bertakungan.
"Tapi-----"
"Sayang,"
DUB!
Jantung aku seakan terhenti seketika. Suara dia menusuk masuk ke dalam jantung aku.
Makcik berlalu pergi tinggalkan kitorang. Seokjin berdiri di hadapan aku dan capai tangan aku.
"Kenapa awak tinggalkan saya?" Soal dia lembut.
Wait.... Dia bahas 'awak' dan bukan 'kau' ? Hmm pelik .
"Kha!" Aku tolak dia perlahan dan cuba lepaskan diri dari dia. Dia kejar langkah aku dan tarik tangan aku.
"Kim Jisoo!"
Dia berdiri sekali lagi di hadapan aku dan tarik aku masuk ke dalam dakapannya. Bahunya terhincut-hincut menangis. Air mata dia jatuh atas bahu aku.
"I miss you Kim Jisoo. I miss you so much," dia ketatkan pelukkan.
Air mata aku jatuh.
Perlahan-lahan tangan aku balas pelukkan dia. Ya aku tau. Aku tau kau rindu aku. Aku minta maaf Seokjin. Aku minta maaf dah tinggalkan kau banyak kali.
"Jom," Seokjin kesat air mata dia dan tarik aku. Aku geleng dan tolak tangan dia.
"Tak. Saya tak nak,"
"Waeee!" Seokjin genggam kedua belah tangan aku. Aku tak jawab apa-apa. Biarkan soalan itu terdiam sepi.
Makcik berjalan ke arah kitorang dan pegang sebelah lagi tangan aku. Jap.. Makcik ni muncul dari mana? Halaahhh POTONG AHHHH SCENE ORANG!
"Kajja." Kata makcik lembut.
"Tak nak! Saya tak nak Seokjin sakit lagi," balas aku risau.
"Sakit?" Seokjin kerut dahi tidak faham.
"Jisoo... Mari pulang. Makcik tak nak dah tengok korang macam ni. Jom?" Makcik cuba sekali lgi untuk bawa aku pulang.
Keluh. Aku pandang anak mata Seokjin yang dah penuh dengan air mata. Senyum.
"Sejak bila suami saya cengeng ni?" Aku gelak besar dan kesat air mata dia.
Dia pandang aku dengan pandangan 'dah puas hidup ke betina?' .
"Ok ok saya ikut korang balik rumah. Tapi. Satu syarat."
Seokjin angguk laju dan fokus dengan apa yang aku nak cakap sementara makcik dah tersenyum bahagia.
"Awak jangan cuba ingat saya. Anggap yang ini adalah permulaan kita. Boleh?"
"Tapi kenapa?" Soal dia sedikit tak puas hati.
"Kalau awak nak juga, saya tak boleh stay dengan awak. Kita tak boleh bersama lagi Seokjin," balas aku dengan nada perlahan.
"Anniy. Saya janji!"
_______________
"GOODMORNINGGG BABY," pipi aku terasa seperti di cium------
"Yahhh," aku tolak dia perlahan. Wajah aku meronah merah malu.
"Saya dah nak pegi kerja ni. Awak betul ni tak nak ikut?"
Aku geleng dan peluk leher dia.
"Saya tunggu awak kat rumah,"
"Awak tak kerja ke?" Soal dia lagi. Aku geleng. Haihh, itu pun satu masalah. Aku sekarang menganggur tau. Kenapalah aku bodo sangat pegi resign😅.
"Takpelah. Awak duduk rumah je tau. I love you," bibir aku dia kiss dan capai tuala masuk ke tandas.
Aku tersenyum malu sambil pegang bibir aku.
_______________
"Awakkk!" Aku berlari anak mendapatkan Seokjin yang baru sahaja masuk ke dalam rumah. Nicktie dia, dia buka sedikit bagi ruang udara masuk ke dalam.
Dia depakan tangan dan aku masuk dalam jantung dia-----
Kebodohan Jisoo terserlah~
"Awak, tadi kan saya nampak kat facebook. Baby dia kiut doh! I can't!" Kata aku excited. Sejak dua menjak ni aku suka kat baby.
Don't you ever ask me why. Sebab aku tak tau😂.
Seokjin senyum kecil dan angkat aku bridal style.
"YAH!!"
"Wae?"
"Apa awak nak buat...?" Aku peluk leher dia ketat. Takut juga aku datang gila dia, tetiber pegi umban aku ke apa kan?
"Baby kiut tak?"
Aku angguk laju.
Kiut sangat weih! SEHINGGAKAN AKU TAK BOLEH BRAIN LANGSUNG.
"So... Let's make a baby,"
"Mwo?!"
Aku cuba untuk lepas dari Seokjin, tapi dia tetap berkeras dan angkat aku naik ke bilik.
"Yahh!"
"Kita dah lama kahwin sayang. I want a baby. Saya nak kita ada anak. Do you love me?" Soal Seokjin dan baringkan aku atas tilam.
Aku angguk laju.
"I really reallyyyy love you!"
"How much?" Soal dia dengan senyuman menggodanya.
"Ermm? Hidup hanya sekali, hidup ini yang saya nak gunakan untuk bersama awak selamanya. Cukup?"
Seokjin senyum manis dan angguk.
"I love you too Jisoo. I love you so much."
Dan malam ni. Malam yang aku tak pernah bayangkan pun yang aku akan laluinya dengan Seokjin.
Sumpah.
Aku jatuh cinta 100% kat dia.
❤❤❤❤❤❤❤
TBC.
YOU ARE READING
I Love You +KSJ+
FanficR A N K I N G :- #2 - in KimJisoo " Hidup hanya sekali , hidup ni yang saya nak gunakan untuk bersama kau sepanjang hayat saya, Dear, Kim Seok Jin❤. " Yang Benar , -Kim Jisoo- START - april 2020 END - july 2020 NO PLAGIAT ! NO COPYRIGHT ISSUE ! #S...