Chapter 40

150 21 5
                                    

"Awakk, saya nak keluar ni. Boleh tak?" Soal aku sambil tangan busy ikat rambut.

"Pegi lah. Kenapa tanya saya pulak," kata dia sambil tangan busy dengan smartphone.

Aha! Aku ada satu idea. Aku duduk sebelah dia dan tongkat dagu.

"Chat siapa?"

"Sebok!" Dia alih smartphone dari pandangan aku. Aku senyum. Smartphone dia aku tarik.

"YAH!"

"Aiguu sweetnyaaaa~" dia cuba capai smartphone dia semula tapi aku tahan dada dia.

"Saya ada nak tunjuk ni. Sabarlah," aku senyum dan alih keluar chat tu. Aku tekan aplikasi Instagram.

"Sejak bila saya ada Instagram?" Dia kerutkan dahi melihat account Insta dia.

"Haa itu pasal saya nak bagi awak ingat. Account insta ni, saya yang buatkan untuk awak. See? Awak follow saya sorang je. Awak tak follow sesiapa even diorang minta awak followback. Ni pun dah banyak bukti dah yang awak tu betul-betul suka kat saya."

Kata aku sambil tersenyum. Ingatlah Seokjinn, takkan aku sorang je ingat kauuu.

Aku tekan account Insta aku.

Aku scrool hingga gambar aku yang lama.

"Ni, awak yang gambar." Kata aku.

"And see? Ini comment awak. Aiguu shuwittt je awak enn protect saya dari Daehyun ni," kata aku lagi.

Dia tarik smartphone dia.

"Do i care? Pegi sana kata nak keluar,"

"Yalahh sayanggggg," aku kenyit mata dan keluar .

Aku berlari ke arah pantai dan langkah aku terhenti bila smartphone aku berbunyi.

Abehh Seokjin~

"Yess my babe?"

"Kau keluar pegi mana? Karang kena culik haa,"

"Pegi pantai jap nak jumpa Taehyung,"

"That guy again?"

"Okeylah. Babaii," aku end call dan senyum puas.

Aku berlari mendapatkan Taehyung yang dah berdiri kat pantai tu sorang-sorang.

"TAEHYUNG ahhh~"

Dia senyum pandang aku.

"Sorryy lambat," kata aku sambil letak smartphone ke dalam kocek seluar.

"Takpe!"

Dia hulur tangan.

"W---wae?" Aku sengih awkward.

"Meahh tangan kau,"

Huh? Aku pun turuti lah apa dia nak. Dia genggam tangan aku dan masukkan ke dalam kocek hoodienya.

Aku tersenyum tanpa sebab.

"Hari ni, biar saya jadi namja kau." Kata dia dan bawa aku jalan ke tepi pantai.

"Saya...rindu eomma.." Kata Taehyung perlahan tapi masih dapat aku dengar jelas.

Air mata dia menitis. Langkah kitorang terhenti.

"Y---yahh..." Aku usap air mata dia.

"Can i hug you?" Kata dia sambil wajahnya berubah merah akibat terlalu menangis. Aku keluh dan angguk perlahan.

Taehyung mendekati aku dan peluk. Dagunya dia letak atas bahu aku. Tangan aku, aku tepuk perlahan di belakangnya.

"Mana eomma kau pegi?" Soal aku simpati.

"Dah meninggal.."

"Samalah.."

Aku keluh berat dan usap belakang dia lembut.

I feel you Taehyung :')) .




_________________


Aku urut belakang tengkuk aku yang terasa sakit. Boleh pula dia tertidur kat bahu aku tadi? Haih takpelah.

Aku tekan button on off phone.

Eo? Habis chas?

"Aiguu.. Ni mesti kes lupa chas ni," aku sisip masuk kocek seluar.

Pintu villa tu, aku pulas buka dan masuk.

"Dah pukul berapa ni?" Monolog aku sendiri.

Tak sedar dah jam berapa. Phone mati. Aku switch on lampu dan----

"OMOKAMCHAGIYA!"

Aku usap perlahan dada aku. Eiyy dia ni, apa main gelap-gelap ni? Tak takut ke?!

"K---kenapa awak tak tidur?"

"Wae? Saya penting ke untuk kau nak risau?" Soal dia sinis dengan wajah straight.

"Now. 11 p.m o'clock. Kenapa still balik sini?" Soal dia lagi dengan nada yang lebih keras.

"Habistu kalau tak balik sini. Nak balik mana?"

Dia ketap rahang. Berdiri. Seokjin berdiri dan menghampiri aku.

Dia pandang aku lama dengan mata yang dah memerah menahan marah.

"Kau boleh tak stop jumpa lelaki tu?"

"W---wae? Awak juga yang cakap kan awak tak kisah saya nak keluar tadi." Kata aku sambil tunduk pandang kaki.

Scary doh. Dia marah sangat ke?

"MULAI SEKARANG. SAYA TAK NAK KAU JUMPA BUDAK TU LAGI."

"Yah! Dia bukan budak lah." Bidas aku sambil cebik. Seokjin tepuk bahu aku geram.

"Ohoo dah protect lah sekarang? Budak tu dah jadi namchin ke?" Kata dia sinis.

"Awak... Cemburu ke?" Soal aku sambil tahan senyuman.

"CEMBURU?! Tchh.. HAHAHAHA saya cemburu? Noo no, saya tak cemburu." Kata dia dan terus masuk ke dalam bilik.

Senyuman aku terukhir.

"Tau pulak cemburu,"






❤❤❤❤❤❤❤❤❤

TBC.

I Love You +KSJ+ Where stories live. Discover now