Aku tersenyum suka apabila lelaki busking itu kenyit mata kat aku. Tangan Seokjin jadi mangsa aku kuis kuis suka. Eiyyy dah lah hensem!
Seokjin kerling aku dan pandang kat penyanyi busking tu. Tidak lama kemudian, lelaki tu berhenti nyanyi dan semua orang bertepuk tangan termasuk aku.
"Wuhuu!" Aku sorak gembira tanpa peduli orang sekeliling.
"Anyone here want to sing?"
Krik krik...
Ehei kau je lah nyanyi. Semua kat sini suara itik wakk HAHAHAHA!
Seokjin angkat tangan dan bergerak ke hadapan.
"Pstt! Pstt..." Aku nak tarik Seokjin semula tapi dia lebih tangkas dari aku. Weihh jangan nak buat maluuuuu doh. Kau reti nyanyi ke?
Aku garu kepala resah. Tapi mata aku bertembung kat lelaki tadi. Dia senyum selepas Seokjin bisikkan sesuatu.
"Annyeonghaseyo. I am from Korean. Today, i want to sing a Perfect song by ed sheeran for my girlfriend at there," dia tunding jari kat aku.
Semua bersorak kat aku. Jap, apa Seokjin cakap tadi? Aku tak reti english doh😂💔.
"Jisoo yahh... Berdiri kat depan saya,"
Aku pun turuti apa dia nak. Sekali lagi diorang sorak sorak, heiihh tak paham doh. Masing-masing keluarkan smartphone rakam kitorang.
"Oppa cakap apa tadi?" Soal aku perlahan. Dia just senyum dan capai guitar. Tangan dia mulai memetik indah di tali guitar.
" I found a love for me,
Darling just dive right in,
And follow my lead,"Aku tersenyum malu. Weih dia nyanyi lagu favourite aku!
" Baby, I'm dancing in the dark with you between my arms,
Barefoot on the grass,
listening to our favorite song,
When you said you looked a mess,
I whispered underneath my breath
But you heard it, darling, you look perfect tonight. " Seokjin kenyit mata kat aku bersama senyuman menawan dia.
Kyaaaaa!~ Siyeslah, muka dah hensem, pandai nyanyi pulak tu! Gugur jantung aku weihh, dia pandang aku bukan main sweet lagi."Thankyou,"
Seokjin berjalan ke arah aku dan peluk bahu aku.
"Kajja,"
"Awakkk, sedap lah suara awak nyanyi. Belajar mana?" Soal aku excited. Dia sumbat mulut aku dengan ice cream. Aku cebik dan jilat ice cream tu.
Dia tarik aku duduk kat batu sebelah dia.
"Saya reti nyanyi sejak highschool. Masa tu ex yeoja chingu saya yang ajar,"
Aku angguk faham. Mesti lawakan. Hmmm , aku jilat ice cream perlahan. Tak tau kenapa aku rasa sedih semacam.
"Dia dah kat mana?"
"Entah. Dah kahwin agaknya," jawab dia selamber dan peluk bahu aku. Eiyy dia ni, piki bahu aku tempat dia nak letak tangan dia ke?!
"Pikkyeo," aku tolak perlahan dan habiskan gigitan terakhir ice cream cornetto.
"Ohya! Esok dan hari seterusnya, awak tolong jadi photographer saya ekk. Saya nak upload kat instagram," kata aku teruja sambil pandang wajah dia.
"Instagram? Apa benda tu?" Dia kerut dahi.
Seriously lh?! Doktor pun tak tau apa tu INSTAGRAM? Aku gelak besar sambil pukul dia perlahan.
"Instagram pun tak tau? Alahaii telefon Iphone X , instagram pun ketinggalan zaman. Meahh saya tunjuk, first download apps tu dulu."
Seokjin kecilkan mata dia menandakan dia geram dengan aku. Elehh betul lah kan? Siap download, aku rampas Iphone X tu dari dia.
"Macam ni," aku sign in dan buat account untuk dia. Haduihh rasa macam ajar orang tua-tua main game pau HAHAHAAHA!
"Ni ig saya,"
Aku tekan follow dan senyum kat dia. Haaaa bertambah lah followers aku! Seokjin rampas smartphone dia semula.
"Kat sini ada apa je?"
"Ada saya," aku kenyit mata dan gelak besar. Kena bahan doh!
"Siyeslah,"
"Oklahh, kat sini awak boleh follow artis, boleh follow chingu chingu, boleh follow lelaki hensem~" aku gelak suka sambil membayangkan gambar aliff syukri-----
"Lelaki hensem? Saya tak cukup hensem ke?" Soal dia serius.
"Eiyyy awak tu memang lah hensem tapi kat dalam dunia ni, ada lagi yang lagiii HENSEM haaa! Bukan kau sorang je," kata aku selamber.
Aku keluarkan samsung s10 dan tunjukkan ig aliff syukri.
"Ni kau kata hensem? Kau dah kenapa? Buta?" Seokjin angkat kening dia sambil buat muka tak percaya.
"Halahh biarlah, awak stalk lah yeoja lawa kat insta walaupun saya tau yang saya ni dah cukup lawa untuk awak pandang,"
Seokjin gulingkan matanya dan off smartphone. Dia biarkan sahaja aku layan instagram. Sampailah aku scrool keluar gambar Hoseok.
Tangan aku jadi keluh. Kenapalah kau hensem sangat hmm? Why aku still tak boleh lepas mata dari kau even aku tak suka kau.
"Dia pun kau follow?"
"Ha?" Aku cepat-cepat out dari insta dan simpan phone.
"Saya dah cakap kan, lupakan perasaan kau kat Hoseok. Kau cuma boleh ada perasaan kat saya,"
"Saya memang dah tak suka kat dia. Tapi... Awak tak fahamlah oppa," aku cebik dan jalan mendekati tepi pantai.
Seokjin genggam telapak tangan aku secara mengejut. Mata aku membuntang besar.
Aku pandang dia. Dia pandang depan. Ya Tuhan, indah sungguh ciptaan Kau.
"Lupakan Jung Hoseok," kata dia mendatar. Wajah dia dah ketat semacam.
Tapi jap...
Gambar kat insta..
Dia sebut nama Hoseok.."Awak. Sejak bila awak berkenal dengan Jung Hoseok?"
Aku pandang dia curious. Dia tak jawap malah just balas pandangan aku dengan wajah ketat dia.
"Jom pulang,"
❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
TBC.
YOU ARE READING
I Love You +KSJ+
FanfictionR A N K I N G :- #2 - in KimJisoo " Hidup hanya sekali , hidup ni yang saya nak gunakan untuk bersama kau sepanjang hayat saya, Dear, Kim Seok Jin❤. " Yang Benar , -Kim Jisoo- START - april 2020 END - july 2020 NO PLAGIAT ! NO COPYRIGHT ISSUE ! #S...