-Seokjin POV-
"Seokjin aah.." Makcik duduk berhadapan aku sambil tuangkan teh dalam cawan.
"Mm?" Aku hirup teh itu perlahan sambil tumpukan perhatian kat makcik.
"Now, awak dah ada isteri. Awak tak nak dedahkan ke identiti sebenar awak?"
"Kenapa perlu dedah kalau boleh rahsiakan?" Jawab aku selamber.
"Bukan apa. Makcik takut kalau Jisoo tu dapat tau sendiri pasal awak ni sebenarnya ketua gangster. Kalau dia tak boleh terima awak macam mana?" Ujar makcik bersama riak wajah dia yang risau.
"Dia akan terima kalau dia cintakan saya,"
"KALAU dia tak boleh terima juga?"
Aku terdiam seketika. Kalau aku terus terang, keadaan masih sama juga ke? Karang bertambah serious haa.
"Macam ni lah. Makcik cadangkan, awak terus terang satu persatu. Mana yang ready dulu, itu yang awak dedah kat Jisoo. Makcik tak kisah kalau awak nak berahsia lama-lama pasal status kesihatan awak tu. Tapi Seokjin, makcik minta sangat, kalau boleh, tolong buka mata Jisoo untuk tengok sisi sebenar awak."
Makcik sentuh tangan aku bersama senyuman dia yang diliputi aura sedih.
"Makcik tak nak Jisoo tinggalkan awak macam mana awak di tinggalkan oleh puan dan tuan Kim. Awak dah macam anak saya dah,"
Air mata dia mengalir.
Haduh aku lemah weih bila makcik nangis ni😭.
"Nae.. Saya akan terus terang dengan dia nanti. Ermm btw, esok birthday Jisoo. Kitorang maybe takkan lunch or dinner kat rumah. Makcik tak perlu masak banyak,"
Makcik angguk dan senyum.
Tapi, aku dah ready ke nak terus terang kat dia?
-Jisoo POV-
"MY WIFEU KIM JISOOOOOOO, GOODMORNING~"
Wajah Seokjin dah terpacak di hadapan aku. Wuihh awal dia bangun eih hari ni. Ada pape ke?
"Dahhh dah bangun. Pegi bersiap,"
"Tak nakkk arhhhh, ngantuk." Aku tarik selimut hingga paras dada dan bercadang nak tidur semula. Tapi apa kan daya bila suami aku sorang ni tak boleh tengok isteri dia tenang 😌.
"Bangun ke tak? Atau kau pilih antara tiga benda ni. Kissing scene , Romance scene , atau Pegi bersiap. PILIH."
Aku menggeliat sedikit geram dan bangun dari pembaringan. DIA NI TAK KESIAN KE KAT ISTERI DIA HUH?! DAHLAH SEMALAM AKU KENA TUNGGU SAMPAI PUKUL 12 UNTUK SHOOTING, TUP TUP KENA POSTPONE!
"Yalah! Tunggu jap," dengan wajah yang cemberut aku capai tuala dan masuk ke dalam tandas.
Kereta mula meluncur ke lebuh raya besar, membuatkan aku excited semacam.
"AWAKKK AWAKK, KITA NAK PEGI MANAAAAAA~" soal aku dengan suara manja. Sebelah tangan dia aku peluk sambil wajah mendongak tengok dia.
YOU ARE READING
I Love You +KSJ+
FanfictionR A N K I N G :- #2 - in KimJisoo " Hidup hanya sekali , hidup ni yang saya nak gunakan untuk bersama kau sepanjang hayat saya, Dear, Kim Seok Jin❤. " Yang Benar , -Kim Jisoo- START - april 2020 END - july 2020 NO PLAGIAT ! NO COPYRIGHT ISSUE ! #S...