🌵🌵🌵
Nina pandang muka Zafril tajam. Kalau boleh lipat, Nina rasa nak lipat je lelaki tu kecik-kecik lepas tu masuk mulut, kunyah dan terus telan. Tapi, macam tak sampai hati pulak nak telan. Kesian Zafril kena lalu esofagus yang sempit tu. Dah sampai perut kena berenang dalam asid perut pulak. Dah tu, kena lalui usus yang ada macam-macam benda tu sebelum dilepaskan. Kesian.
"Boleh ke tak?" Soalan Zafril menyedarkan Nina dari dunia sainsnya.
"Apa yang buat abang fikir Nina akan setuju? Ya, lepas apa abang buat kat Nina semalam?"
Jelingan maut dihadiahkan. Sengaja nak pancing rasa takut dalam diri Zafril.
"Apa abang buat? Abang tak buat apa-apa pun.."
"Abang lupa ke? Atau buat-buat tak ingat?"
"Jadi, Nina marah abang sebab abang suruh Nina balik? Sebab abang tak bagi Nina melepak tak tentu hala malam-malam macam tu?" Soal Zafril.
Nina diam.
"Jawablah. Abang tanya ni. Nina marah sebab tu?"
"Yelah kot.."
"Kot?"
"Ish, abang ni! Memang sengaja nak sakitkan hati Nina ke?"
"Sakitkan hati apa pulak? Abang tanya betul-betul tadi kan?"
"Tak. Sekarang ni, Nina tak nak ikut abang. Abang pergi jelah sendiri. Kenapa nak kena bawa Nina? Nina ni 'adik' je. Pergilah ajak 'girlfriend'abang!"
Zafril ketawa. Fahamlah dia kenapa Nina marah sebenarnya.
"Lah, sebab isu 'adik' ke? Tapi seingat abang, semalam abang tak sebut adik. Abang ingat lagi, abang sebut perkataan lain.." usik Zafril.
Nina rasa geram. Dia tahu Zafril sengaja nak main-mainkan perasaan dia. Dia tak tahu ke sepanjang malam dia tak boleh tidur sebab perkataan semalam tu berlegar-legar kat kepala Nina?
"Dahlah tu marahkan abang. Nina temankan abang eh?" Pujuk Zafril.
"No. Nina tak nak!"
"Jomlah.."
"Nina dapat apa kalau Nina temankan abang?" Lain yang dia fikir, lain pula yang keluar dari mulut dia.
Zafril diam seketika, berpeluk tubuh.
"Nina nak apa?"
"Abang takkan dapat bagi apa Nina nak.."
"Hmm..abang rasa abang tahu apa Nina nak. Dah, pergi siap cepat. Abang tunggu. Dah lewat ni.."
Nina berdongkol geram.
"Abang ni!"
Zafril ketawa. Sakit betul hati Nina dengar tapi dia melangkah juga ke dalam rumah. Sebelum menghilang di balik pintu, Nina sempat bersuara.
"Nina siap lama. Abang tunggulah kat situ sampai berjanggut!"
Zafril telan liur. Gulp!
...
Di dalam kereta, Nina hanya diam je. Sepatah pun dia tak bercakap.
"Nina.." Zafril memanggil.
"Hmm.."
"Abang minta maaf pasal semalam. Tapi abang buat untuk kebaikan Nina. Abang tak suka tengok Nina buat macam tu. Tak elok. Nina perempuan. Apa-apa jadi, siapa yang susah?"
"Apa-apa jelah"
Zafril senyum je.
"Marah abang lagi tak?"
YOU ARE READING
SHORT STORY 🎬
Short StoryShort Story merupakan koleksi cerita² pendek yang bergenre romance.