Zip beg dibuka, alangkah terkejutnya melihat set barang kemas yang banyak di dalam beg tersebut, "Eh sejak bila aku bawak barang macam ni?" blur otaknya memikir, "Ahh! Baru je semalam aku check, dalam ni baju bukan barang kemas. Ni sapalah punya ni?" Nabil terduduk di bucu katil, "Habistu aku nak pakai baju apa dah?"
Tok! Tok! Tok!
Pintu diketuk, "Whose there?"
"Room service!" seorang gadis menjawab, "Eh sejak bila aku pesan room service ni?" ujar Nabil.
"I'm sorry miss, i.." kata-katanya terhenti saat melihat dari lubang pintu. Terlihat wajah yang dikenangnya selama ini. Bagai dalam mimpi melihat Hazel di depan matanya, lantas pintu dibuka.
"Ahh Hazel, i rindu you! Betul ke you ni Hazel? Macam mimpi weh! Hahaha," control yourself Babil! Here she is.. Nabil tersenyum melihat gadis bertopi hitam itu di biliknya.
"You tak takut ke masuk bilik i?"
"Eh macam mana you tahu i dekat sini? And macam mana you boleh selamat dari hukuman tu?" berbagai soalan diajukan kepada Jo.
Mata gadis itu liar mencari kembali beg hitam itu, dilihatnya di atas katil. Beg telah dibuka. "I think that is mine, and this is yours.." ujar Jo lalu menyerahkan beg milik Nabil.
"Hazel? You tak kenal i ke? Macam mana you boleh tahu i dekat sini? Macam mana beg you boleh dekat i? Dan macam mana..." belum sempat Nabil menghabiskan ayatnya, Jo menutup mulutnya dengan tangan dan menolak Nabil ke dinding. Jarak mereka hanya beberapa inci.
Di luar bilik Nabil, ada beberapa suara mungkin mencari hal yang sama.
"Isyarat dia dari dalam bilik ni," ujar Az.
Riduan mengetuk pintu bilik, "Hey there, can we have a talk?"
Nabil melihat wajah Hazel, sungguh tak disangka diri itu kini di depan matanya. Hanya beberapa inci. "You'll go when i already go okay?" bisik Jo. Nabil hanya menganggukkan kepala.
Jo mengambil beg itu dan pergi ke beranda, melihat ketinggiannya seperti tidak akan berjaya jika melompat. Baru sahaja Jo melangkah kaki ke atas pagar, Nabil menghalangnya. "What are you doing?" bisiknya.
"I'll be fine, don't worry." kakinya melintasi lantai yang hanya seluas tapak kaki.
Ketukan di pintu semakin kuat. Nabil segera membuka pintu, "Eh you guys? I know you. All of you, sorry terlelap tadi. Macam mana korang ada dekat sini?" Hairil melulu masuk. Diperhatinya katil, terdapat sebuah beg hitam sama seperti beg yang dilihatnya tadi. Daniel memeriksa beg tersebut. "Hey what are you doing?! That is my stuff," Nabil menghalangnya.
Daniel mengeluarkan barang di dalam beg, hanya pakaian. "Gps tu stop sampai sini," ujar Az. Syirah pergi ke beranda melihat segala kemungkinan. She's found the GPS. "Here, benda tu stop dekat sini."
"Ada sesiapa datang dekat sini?" Soal Mika.Nabil hanya menggelengkan kepala. Keliru dengan apa yang jadi. Hairil melihat di pagar beranda, ada kesan tapak kasut.
"It's okay, kami minta maaf sebab mengganggu." Mereka keluar dari bilik itu. Jo kembali semula. "Apa yang dorang nak? Dorang cari you ke Hazel?"
"Stop calling me Hazel! I'm not Hazel, I'm Jo!" marahnya tetapi jeritan dikawal supaya tidak didengar keluar.
Nabil bertambah keliru, "But.. You're Hazel," ujar Nabil lagi. "What's wrong with you Hazel? Can you talk to me about this? I don't understand what is going on."
Jo memulas pintu bilik, ditolehnya kanan dan kiri memastikan tiada siapa melihatnya. Sebaik dirinya keluar dari bilik itu, Nabil mengikutinya. "What are you doing? Are you following me?" soal Jo.
"Yes.. That's what I am doing right now, i don't want you to walk alone."
"Can you go back to your room?!" Jo hilang sabar dengan apa yang dilakukan Nabil. "Do not follow me!"
"Okay but tell me, what just happened?"
Jo menjeling ke pintu lift yang jaraknya 5 meter dari mereka. Terlihat kelibat dua orang lelaki, agents itu mengikutinya. "Can you go to your room? I'm serious!"
"No,"
"Shit!" pistol dikeluarkan, picu ditarik dan peluru ditembak meluncur di udara hampir mengena Hairil.
"Go!" Nabil terkedu, sejak bila Hazel ada pistol?! What?!!!! Nabil berlari ke tangga kecemasan bersama Jo. Jo masih menembak bagi menghalang mereka berdua mengikutinya. "Hazel! WHAT'S GOING ON?" Nabil menuruni tanggak, itu kali pertamanya melihat aksi sebegini di depan mata.
"After we arrived at fourth floor, i want you go to the door don't wait for me! And then take to the left, from there you will be safe." arah Hazel.
"No i won't leave you again!"
"Ahh! JUST GO YOU DUMBASS!" tembakan terhenti kerana pelurunya habis, SHIT!
Hairil menjerit memberi arahan, "Stop you will be safe!"
"You're kidding me HAHAHA!" sampai di tingkat empat, Nabil memasuki pintu dan meninggalkan Jo. Dia tiada pilihan, terpaksa kerana Jo berkeras. Pintu tingkat tiga dibuka, Syirah muncul dari sana. Jo melompat ke tangga tingkat dua, "Hahaha you can't caught me!"
Syirah mengejarnya, kasutnya dibaling ke arah Jo. Seperti yang disangka, Jo jatuh tersungkur. Jo berdiri, menggempalkan tangannya. Bersedia untuk melawan. Syirah juga bersedia untuk melawan.
Syirah menghadiahkan tendangan di perut Jo, tertolak dirinya ke belakang. Tidak sampai di situ, Jo membalas kembali dengan melompat dan menendang kepala Syirah. Diketipnya kepala Syirah menggunakan kedua kakinya, hampir sahaja tercekik sebelum Jo melarikan diri kerana tembakan Daniel dari tingkat atas. "You guys are so weak!" dia tertawa dan masuk ke dalam sebuah kereta.
Syirah dan Hairil mengejarnya menggunakan motosikal. Syirah melepaskan tembakan ke kereta itu, "Faster Austin!" Kereta di pandu semakin laju.
Hairil melepaskan tembakan dan mengena pada tayar kereta. Kereta terhuyung hayang sebelum terbabas. Austin menarik Jo keluar dari kereta itu, dipapahnya Jo ke sebuah bangunan lama. "Jo wake up!" dia menampar manja ke muka Jo, gadis itu terbangun. Perit kepalanya ditahan.
"Are you okay?" soal Austin.
"Austin, you go! Leave me. Go, take the bag. Don't ever try wait for me."
"No, please come with me."
"Go Austin, Lio died for us. Save Amuel, take this and take care of our family." Jo perit menahan kesakitan di kepala. Beg diserahkan kepada Austin, dia pergi walaupun terpaksa meninggalkan Jo sendiri.
"I'll come back! Wait for me!"
Jo tersenyum, matanya semakin kabur. Dia pengsan bersandar di kabinet dengan luka di kepala.
YOU ARE READING
Spy I Love You!
ActionStatus: Completed "Lepaskan aku! Kenapa korang gari aku?!" jerit Hazel Natasha. Kehidupan Hazel Natasha penuh misteri menjadi tanda tanya masyarakat. Hazel Natasha diupah untuk menjadi agent bagi satu unit rahsia keamanan negara. Kematian palsu Haz...