~BAB 8~

503 16 0
                                    


Aira meletakkan kotak yang berisi barangan sekolahnya ke lantai untuk membuka kunci pintu rumahnya. Kasut Henry tidak kelihatan,kereta BMW i8 hitam milik lelaki itu juga tak ada di tempat parkir semalam.

'Mungkin dia dah balik.' Fikir Aira.

Iya la... Orang biasa hidup senang macam dia tu mana tahan duduk dalam rumah kecilnya ini.

Masuk saja dalam rumah,Aira melepaskan penatnya di sofa. Jam di dinding menunjukkan pukul 2 petang.

Teringat pada kewajipan yang belum terlaksana itu, Aira terus bangun menuju ke biliknya. Dia ingin menyegarkan badan sebelum menunaikan solat.

Namun langkahnya terhenti bila telefon di dalam beg tangannya menyanyikan lagu Señorita.

"Siapa pulak call ni?" Tangannya pantas mencapai Huawei Mate 20 miliknya.

Tertera nombor tak dikenali di skrin.

"Hello,Assalamualaikum."

"Hah,macam mana hari pertama tak ada kerja. Seronok kena buang kerja?" Sinis suara Henry di hujung talian.

Aira mengepal tangan. Marahnya kian membara.

"Jadi,ni semua kerja awak? Awak yang buat saya kena pecat?!" Suara Aira meninggi. Henry dah melampau!

"Ya. Memang aku yang buat semua tu. Dari awal lagi aku dah rancang semua ni Aira. Kereta kau,JAIS, sampailah kau kene buang kerja. Aku,Aira! Aku yang rancang!"

"Kenapa kau buat semua ni,Henry?! Apa kau dapat?!" Aira tak dapat tahan air matanya lagi. Ini memang di luar jangkaannya.

Henry memang kejam!

"Apa aku dapat? Aku dapat musnahkan hidup kau! Aku dah kata,jangan main dengan api,kan? Tapi kau degil! Asyik melawan dengan aku. Abah kau dah buang kau,itu memang satu bonus untuk aku,Aira!"

Suaranya meninggi. Sedikit puas apabila esakan Aira dapat dia dengar dari hujung talian.

"Awak memang kejam,Henry!"

"Aip,shhh... Tak payah nak berdrama sangat Sebelum kau buat drama panjang,aku nak pesan sikit pada kau ni. First,jangan nak berangan aku nak ceraikan kau. Second, kau berambus dari rumah tu petang ni. Nanti ada orang aku pergi ambil kau. Tinggal dengan aku and last but not least,kau. Hamba. Aku! Got it?!"

Aira diam. Hanya bunyi esakannya yang kedengaran. Salahnya cuma sikit tapi sampai macam ni sekali Henry berdendam dengannya.

Talian diputuskan. Aira ingin bersegera menunaikan solatnya. Mungkin lepas solat nanti jiwanya akan tenang sikit.

~~~

Aira melangkah masuk ke dalam penthouse milik Henry. Memang besar gedabak. Lima kali ganda lagi besar dari pangsapuri yang disewanya.

Penthouse Henry terletak di Sunway South Quay,Bandar Sunway. Tak terlalu jauh dari rumahnya. Tadi sedang dia sibuk mengemas apa yang patut, muncul dua orang lelaki bersut hitam di muka pintu rumahnya. Mereka perkenalkan diri sebagai pekerja Henry yang ditugaskan untuk mengambilnya.

Aira tak cakap banyak. Dia turutkan aje. Takut juga kalau dia diapa-apakan sebab badan mereka tegap.

Mata Aira asyuk menjelajah ke seluruh pelosok rumah Henry. Kelihatan sangat kemas dengan dekorasi mewah bertema hitam dan emas.

'Memang sesuai dengan jiwa dia yang hitam tu!'

Sempat Aira mengutuk.

Aira meletakkan barang-barangnya di tepi sofa lalu melabuhkan punggung ke atas sofa kulit yang empuk itu. Kalah sofa lusuh di rumahnya.

What About Revenge [✔]Where stories live. Discover now