~BAB 18~

429 21 0
                                    


"Bad boys ain't no good but good boys ain't no fun."

Henry meletakkan beg bajunya ke tepi pintu rumah. Semua suis dan plag sudah diperiksa betul-betul. Pintu sliding,tingkap dapur dan bilik semua dah tutup. Dia pun dah pesan pada Aira tadi supaya periksa dulu bilik sebelum keluar.

"Mana pulak mak cik ni?! Mentang dekat,tak apa lah lambat? Cam tu? Aku dah lah banyak tempat nak singgah ni?" Jam tangan dijeling.

"Mia!!! Cepatlah! Nanti sampai lewat pulak." Belakang tengkuknya digaru.

Kakinya melangkah ke bilik Aira laju. Ingin memeriksa keadaan wanita itu. Mana tahu. Kut-kut pengsan ke mati ke?

"Mia..." Tangannya menolak pintu bilik Aira yang sedikit terbuka.

'Uwek!! Uwek!'

Bunyi Aira sedang muntah di bilik air mencemaskan dirinya. Dah kenapa pulak buah hati pengarang jantungnya tu?

"Mia,kau okey ke tu?" Beum sempat dia melangkah ke bilik air,Aira keluar dengan muka sedikit pucat. Tapi dia sedikit lega. Sekurang-kurangnya mak cik ni tak mati lagi.

"Saya okey... Ermm... Boleh awak tolong angkat beg saya turun bawah?"

"Alah... No hal lah. Mana beg kau?" Henry mengangkat tangannya untuk show off otot tangannya. Cis,berlagak! Lagipun bukannya beg berat sangat. Duduk sana pun dua tiga hari aje.

Aira melangkah longlai membontoti Henry di hadapannya. Entah kenapa sejak bangun pagi tadi dia terasa mual dan sedikit pening. Dia diamkan aje. Tak nak bagitahu Henry. Nanti bising pulak mulut pak cik puaka tu. Dia nak ikut balik kampung pun dah cukup baik.

Masuk saja dalam kereta,Aira menyandarkan kepalanya. Ingin merehatkan diri. Kalau boleh,hari ni dia nak tidur aje. Tak nak hiraukan dunia luar. Nak rehat!

"Kau okey tak? Aku tengok muka kau pucat semacam aje." Henry memulakan pemanduannya setelah enjin kereta dihidupkan. Aira di sebelahnya dijeling sekilas.

"Tak apa... Awak drive jelah. Saya nak rehat dulu."

"Okey. Ni,aku nak gi cek kereta kau. Lepas tu kita gi breakfast. Kfc ke mcd? Ke nak berhenti kat mamak?"

"Suka hati awak... Saya ikut aje." Aira malas nak cakap banyak. Makin banyak cakap,makin pening dia rasa. Tali pinggang keledar dipasang. Lupa pulak tadi. Patutlah alarm kereta ni asyik bising. Aira tak pakai seat belt rupanya.

Henry mati kutu untuk mengajak Aira berbual. Semalam dia beria-ria sangat nak tahu pasal kereta dia. Akhirnya,lelaki itu hanya memandu terus menuju ke bengkel kereta milik kawannya. Rasanya,kereta Aira dah siap. Cuma dia saja tak ada masa nak pergi ambil. Nak suruh mak cik ni pergi ambil sendiri nanti karang tak tahu bab-bab kereta ni pulak.

Sampai saja ke bengkel,dia memarkirkan BMW i8nya tanpa mematikan enjin. Niatnya nak ajak Aira turun sekali dibatalkan. Kesian pula tengok minah tu tidur sampai berkerut muka-muka.

"Hey yo bro!" Sapa seorang lelaki bila melihat kehadiran Henry ke bengkelnya. Kerjanya segera ditangguh dulu. Henry menyambut huluran salam sahabatnya itu dengan mesra.

"Kau apa cer? Sihat?" Henry mesra bertanya khabar. Hari tu dia tak sempat nak bersemuka dengan Nazrin. Sibuklah katakan... Hanya sempat mesej suruh datang ambil kereta je.

What About Revenge [✔]Where stories live. Discover now