~BAB 28~

362 21 2
                                    

"Bad boys ain't no good but good boys ain't no fun."

"Aira,betul ke kau ni?!" Aira berbisik pada dirinya sendiri. Baju-bajunya dilipat ala kadar lalu dimasukkan ke dalam bagasi bersaiz sederhana besar itu.

Barang-barang yang akan dibawa diletakkan di tepi pintu.

"Betullah... Aku dah tak sanggup duduk dengan dia. Tak nak tanggung dosa!" Aira menggaru kepalanya yang dah siap bertudung.

Jam tangan dikerling. 3.30 pagi. Waktu macam ni memang Henry selalunya dah tidur. Mamat tu tidur mati! Takkan dengar apa-apa punya.

"Nak tinggalkan nota tak?" Baru dia terfikir pasal nota.

"Haih,tak payahlah! Dah lambat!" Aira melangkah ke arah pintu segera. Bagasinya diangkut ke bawah dengan berhati-hati. Takut jugak kalau si Henry tu tiba-tiba bangun ke apa.

Kunci kereta Myvinya dicapai dari kotak kunci. Nasib baik kereta dah baiki masa masuk bengkel hari tu.

Pintu rumah dan gril dibuka berhati-hati. Tak nak ada satu bunyi pun. Keadaan sekeliling yang agak gelap sekarang sedikit menyukarkan kerjanya.

'Aira kau betul-betul ke ni?'

Sekali lagi soalan yang sama terlintas di fikirannya. Hati ni memang main-main betul dengan tuan punya badan. Saja je buat orang rasa was-was.

"Ah... Dah nekad! Apa nak jadi,jadilah!" Aira nekad kali ni. Sandalnya disauk segera lalu bagasinya ditarik menuju ke lif.

Walaupun agk seram duduk dalam lif puku 4 pagi,dia tetap kuatkan hati. Nasib baik selamat sampai ke tempat parkir kereta.

Langkahnya diatur cepat ke arah kereta Myvi kesayangannya. Haa,ini satu lagi nasib baik.

Nasib baiklah Henry ada bagitahu dia jat mana kereta dia kena parking hari tu. Bila dah jadi macam ni,untunglah dia. Tal payah susah-susah.

Aira segera memasukkan barang-barangnya ke dalam bonet kereta lalu dia masuk ke tempat pemandu di bahagian depan.

"Fuh,selamat!" Rasa sedikit lega bila dah berjaya meloloskan diri dari rumah Henry.

"Okey Aira... What's next?!" Aira bermonolog sendiri. Enjin kereta dihidupkn sebelum kereta itu meluncur keluar dari kawasan rumah mewah itu.

Aira memandu tanpa hala tuju. Nak balik ke kampung takut nanti disoal macam-macam. Nak-nak abah tu.

"Hurmm,nak ke mana ya?" Aira mencari akal.

"Nak cari tempat nak tidur?" Dagunya digaru. Gatal pulak. Akhirnya dia buat keputusan untuk isi minyak kereta dan cari hotel untui tidur dulu malam ni.

Lagipun,kalau nak jalan jauh sekarang agak tak sesuai sebab dah malam sangat. Bukan malam! Pagi buta!!!

Setelah memandu tanpa arah dan tujuan akhirnya Aira berjaya jumpa hotel bajet di sekitar Kuala Lumpur. Aira buat kepetusan untuk tidur dulu dan rehatkan mindanya. Sambil-sambil tu boleh muhasabah diri. Kuangkuangkuaaangg!!!

Sejujurnya,dia sendiri tak tahu kenapa dia bertindak sangat berani. Berani lari dari masalah. Padahal,selama ni dia sangat tak suka pada orang yang lari dari masalah. Hari ni,dia rasa macam dah kena karma.

Rasa bersalah mula menerjah. Bilik yang nyaman dengan hawa dingin sedikit pun tak membantu. Hatinya tak tenang namun Aira tetap cuba melawan. Melawan agar rasa itu hilang. Rasa bersalah meninggalkan Henry tanpa memberi peluang dan ruang untuk penjelasan.

"Arghh!!! Lantaklah! Siapa suruh simpan banyak sangat rahsia dengan aku?! Apa nak jadi, jadilah! Aku dah tak sanggup nak tanggung dosa duduk serumah dengan orang macam tu!"

Aira merebahkan dirinya ke atas katil dengan kasar. Bagaikan menghempas segala bebanan yang dirasakannya sekarang.

Perbuatan Henry di depan matanya dan segala gosip liar berkaitan lelaki itu kembali menerjah ingatannya. Semua itu buat dia bertambah kusut dan marah! Aira penat dengan semua kelakuan lelaki itu. Hidup Henry terlalu jauh beza dengan hidupnya. Tak mungkin dia dapat ubah Henry,kalau dia sendiri tak nak berubah!

(◕ᴥ◕)

Aira menatap kosong skrin telefon pintarnya. Hadiah daripada Henry.

Eh,kejap.

Bukan hadiah.

Tapi ganti sebab dia dah pecahkan phone Aira tanpa sebab. Aira mengeluh. Mungkin baran Henry boleh dikatakan salah satu sebab Aira tak tahan duduk sebumbung dengan lelaki itu.

Ikon google ditekan lau sebuah capaian resort di Terengganu dibuka. Mungkin dia perlukan masa untuk menenangkan diri dengan bercuti.

"Batu Burok Beach Resort... Hurm,sounds great!" Terbit senyuman riang di wajah cantik miliknya.

Gambar-gambar di resort itu ditilik. Dekat dengan pantai dan pusat bandar. Dekat dengan kedai makan yang menjadi tumpuan pelancong dalam dan luar negara. Fuh,Aira dah fall in love dengan Terengganu!

"Terengganu,here I come!!!" Dia menjerit girang. Tangannya diangkat ke atas tinggi. Tanda betapa gembira dan tak sabarnya dia untuk bercuti di resort tu.

Aira tak pernah ke Terengganu sebelum ni. Jadi,sebab tu lah dia terlampau teruja. Terus dia tempah satu bilik penginapan di sana.

"Yes! Akhirnya boleh holiday!" Sekali lagi dia menjerit riang. Namun senyuman di wajahnya semakin pudar bila dia teringatkan perbuatannya itu.

"Aira,kau tak takut dosa,ek?" Bagaikan ada suara yang membisikkan ayat itu ke telinganya.

Bila difikirkan betul-betul,memanglah salah. Tapi salah Henry lagi besar dalam hal ni. Aira dah tak tahan. Kenapa perlu Hemry rahsiakan hal sebesar tu darioada dia. Sedangkan dia isterinya. Apa selama ni dia langsung tak ada makna dalam hidup lelaki tu?!

Dia perhatikan,Henry seorang yang terlalu banyak berahsia. Lebih parah,lelaki itu terlalu bergantung pada masa lampaunya. Takut pada bayang-bayang sendiri!

"Argh,Aira?! Kalau kau asyik fikirkan Henry tu,memang tak kan tenang jiwa kau! Better kau holiday aje. Tenangkan fikiran kau. Dia pun tal kesahkan kau Aira... Kalau dia kesahkan kau,kenapa dia tak cerita apa-apa pasal Raisha?" Aira memarahi dirinya sendiri.

Kenapalah Henry perlu hadir dalam hidupnya. Kehadiran lelaki itu hanya membuatkan hidupnya kucar-kacir. Hilang kerja! Dapat malu! Kena marah! Kena tipu! Haiih semua dia dah terkena disebabkan seorang lelaki bernama Rizqisyah Henry ni!

Aira segera bersiap untuk check out hotel tengah hari ni. Dia harap duit dalam akaun banknya masih mencukupi. Huh,takkanlah tak cukup. Hemry dah bank inkan duit ke dalam akaunnya RM300 setiap minggu. Dah selama ni dia tak pakai. Memang bertimbunlah jadinya.

"Hrmm... Ada jugak baiknya kau ni Henry. But sorry, sikap awak sendiri yang buatkan saya dah tak percaya pada awak." Keluhan berat dilepaskan. Kakinya diatur ke arah bilik air untuk membersihkan dirk sebelum bertolak ke Terengganu nanti.

"Hope something fun is waiting for me there!"











What About Revenge [✔]Where stories live. Discover now