~BAB 15~

459 19 0
                                    


"Bad boys ain't no good but good boys ain't no fun."


Aira berpeluk tubuh. Tak tahu nak marah ke nak geram ke nak sepak ke nak buat apa. Nak marah karang,dia marah aku balik. Kau rasa? Laki kau beromen dengan awek lain kut! Belakang kau pulak tu. Hari tu dah depan mata!

"Kau kenapa monyok aje ni?" Henry yang sedang memandu sedikit terganggu dengan emosi yang dibawa Aira.

"Awaklah! Seronok sangat kena cium dengan awek lain?! Lelaki semua samalah! Tak pernah cukup sorang!" Aira membuang pandang ke luar tingkap kereta. Tengok pemandangan kat luar lagi bagus!

"Amboi kau... Jeles nampak. Aku kan dah cakap tadi. Dia tak sengaja. Bukan aku saja-saja. Bukan salah aku pun." Henry berlagak tenang. Padahal dalam hati dah berhuha sebab cinta hatinya dah cemburu buta.

Cinta? Gulp.

"Oh,tak sengaja. Habis malam awak balik dari Singapore tu apa? Tak sengaja jugak?!" Suara Aira naik seoktaf. Geram jugak. Dah lama dah terbuku di hati.

"Yang tu? Yang tu aku jumpa dia dekat tepi jalan. Aku turn on sangat dengan dia masa tu. Hish,seksi semacam aje. Sebab tu aku bawak dia balik rumah. Ingatkan nak ajak minum aje, tup-tup dia ajak aku ehem-ehem. Aku apa lagi,terkam je la. Tapi yang tu dia dah janji, sekali tu je." Henry selamba badak je kongsi cerita tak senonohnya pada Aira.

Aira hanya diam di sebelah. Bukanny nak pujuk kita! Makin buat naik minyak adalah!

Sedang sibuk dia melayan perasaan, telefonnya berdenting tanda ada notifikasi baru masuk.

Aira,kau kat mana tu

Ouh,kau dah jdi bini orang,ek?

Sampai hati kau tak kasi tau aku😪

Aira terkedu. Sufian dah tahu? Memang sah lah dia tahu. Mesti berita dia dah kahwin dengan Henry sedang hangat diperkatakan. Terutamanya di media sosial. Pasti menjadi bualan hangat sekarang ni.

Sorry,Pian

Ak x niat pun nk rahsiakan dr kau

Cuma waktu x mengizinkan

Sorry sgt2

😪

Tak lama menunggu,akhirnya Sufian membalas mesejnya.

Tak ape...no hallah

Tapi ak sedih...

Takde chance laa mak ak nk bermenantukan kau

😂

Aira gelak kecil. Teringat akan mak Sufian di kampung. Memang dari dulu lagi dia nak jodohkan Sufian dan Aira. Cuma Aira saja yang tak nak.

"Kau dah kenapa tersengih sorang-sorang tu?"

"Suka hati sayalah... Awak sibuk kenapa?" Aira kembali menatap telefonnya. Pura-pura tidak berminat untuk berkomunikasi dengan lelaki di sebelahnya itu.

What About Revenge [✔]Where stories live. Discover now