"Bad boys ain't no good but good boys ain't no fun."
Aira bagai nak tergelak besar bila melihat pak cik kepoh tu terkulat-kulat dimarahi abah. Padan muka! Baru tahu tahap kegarangan abah tu macam mana!"Aira Damia! Yang kamu duk tersengih-sengih tu kenapa? Kamu gelakkan laki kamu ye?"
'Alamak! Abah nampak lah pulak.'
"Hehehe,mana ada abah ni... Tak kan lah Aira nak gelakkan suami Aira yang baik,beriman dan beramal soleh ni."
'Wekk,nak muntah!' Dalam hatinya belum berhenti ketawakan si Henry.
'Siap kau Mia. Aku kerjakan malam ni.' Henry panas dalam. Dahlah tadi dia baru dapat tahu Aira sebenarnya tak boleh solat. Tu pun sebab minah tu tak keluar. Kalau tak memang mati-mati dia ingat Aira mengandung.
"Abah,nanti lepas solat Isyak Aira nak bawak Henry pergi tengok kelip-kelip boleh? Pian ajak." Aira meminta izin dari abahnya. Takut jugak kalau-kalau abah tak kasi dia keluar dengan Sufian.
"Hish,kamu ni. Kenapa tanya abah? Tanyalah suami kamu..."
"Hehehe..." Aira tersipu.
'Ya tak ya jugak kan?'
"Boleh tak?" Pandangannya fialih ke Henry.
Henry yang sedang menghadap muqaddam itu menoleh. Mukanya ditampal senyuman manis.
"Boleh sayang. Lagipun boleh abang kenal-kenal dengan Sufian tu." Perkataan kenal-kenal ditekankan. Jantan mana pulak rapat sangat dengan buah hati aku ni.
"Okey."
Aira kurang pasti maksud di sebalik senyuman manis Henry.
Abang?
Ergh,geli-gelaman!
Aira melangkah ke dapur meninggalkan dua orang lelaki itu di ruang tamu. Ibunya yang sedang menyediakan juadah makan malam disergah.
"Baa!"
"Oh,mak kau tertonggeng!" Aira ketawa besar mendengar ibunya melatah. Nasib tak pegang pisau. Kalau tak memang dah arwah lah.
"Ibu,biar Aira tolong ibu." Mangkuk yang berisi kuah asam pedas itu diambil dari tangan ibunya.
"Bertuah punya budak! Nasib baik aku tak pegang pisau. Nasib baik tak tumpah kuah ni. Kalau tak,mandi asam pedas lah kamu." Pinggang anaknya itu dicubit manja.
YOU ARE READING
What About Revenge [✔]
Romance[COMPLETED/ IN EDITING PROCESS] previous title; My Bad Bad Boy Rare tak rare kejadian hidup Aira Damia. Dia seorang yang tak minat hip hop boleh pulak terserempak dengan kumpulan hip hop terkenal Malaysia. Terserempak cara luar biasa. Sampaikan t...