"Bad boys ain't no good but good boys ain't no fun."
Aira cuba membuka kelopak matanya yang masih terasa berat. Bukan main lagi kantuknya menguasai diri sampai dia tertidur macam tu aje. Jam yang masih setia dipergelangan tangan dijeling. 5 minit lagi nak masuk waktu Maghrib nasib baik tadi dia dah solat Zuhur jamak dengan Asar. Mudah.
Aira segera turun dari katil empuk bersaiz bujang itu. Dia nak segarkan badan sebelum pergi makan malam di restoran resort ni. Aira dah boleh dikatakan regular customer di Batu Burok Beach Resort ni sebab kalau dia datang sini, memang tempat ni lah dia pilih untuk menginap. Entah kenapa dia tak rasa bosan pun datang sini dua tiga kali sebulan. Mungkin sebab pemandangan laut luas yang mencuri hatinya untuk selalu datang ke sini.
Selesai saja mandi dan solat, Aira terus bersiap-siap untuk turun ke bawah. Dia dah janji dengan Haikal untuk jumpa di lobi pukul 8 malam. Kalau tak berjanji dengan orang,tak adanya dia nak turun awal-awal macam ni. Malas!
Sandal di tepi pintu disarungkan ke kakinya. Cepat-cepat dia keluar bila tersedar yang dia sedikit terlewat. Takut nanti Haikal menunggunya lama di lobi. Dia pun faham yang Haikal sibuk orangnya.
Sampai saja di lobi,Aira mencari-cari kelibat Haikal namun batang hidung tuan punya badan pun dia tak nampak. Haikal seorang pengurus di resort ni, sebab tu lah dia sibuk sikit. Nak-nak kalau musim cuti sekolah atau ada rombongan pelancong yang datang.
Hah! Bercakap pasal rombongan ni,Aira baru perasan yang ramai sangat budak-budak berserban dan berjubah duk tercegat kat bahagian lobi ni. Bukannya serabut ke apa. Tapi,tak pernah nampak ramai macam ni.
Tak menghiraukan suasana yang sedikit sesak di lobi,Aira memilih untuk duduk di sofa ruangan menunggu. Nasib baik masih ada kosong. Kalau tak,berdirilah dia kat sini sampai Haikal datang.
"Haih...mana pulak si Haikal ni? Janji pukul 8,ni dah nak pukul 8.30 dah ni..." Aira meregangkan urat badannya yang terasa kejang pulak sebab duduk lama. Baru saja dia nak bangun,dia disergah seseorang dari belakang.
"Wah!"Haikal menyergahnya. Wanita di hadapannya itu cuma masamkan muka. Marah sebab tunggu lama lah tu.
"Awak kenapa lambat sangat?" Aira mengambil begnya lalu disangkut di bahu kiri.
"Ni hah... Ada budak-budak sekolah tahfiz buat rihlah. Diorang stay sini. Sibuklah sikit hari ni." Aira cuma senyim tawar sambil mengangguk kecil. Tak berapa berminat nak tahu.
"Eh,jomlah. Mesti awak laparkan. Saya dah reserved meja untuk awak. Tapi..." Haikal berhenti di situ. Matanya menatap mata Aira.
YOU ARE READING
What About Revenge [✔]
Romantik[COMPLETED/ IN EDITING PROCESS] previous title; My Bad Bad Boy Rare tak rare kejadian hidup Aira Damia. Dia seorang yang tak minat hip hop boleh pulak terserempak dengan kumpulan hip hop terkenal Malaysia. Terserempak cara luar biasa. Sampaikan t...