~BAB 22~

459 33 0
                                    

"Bad boys ain't no good but good boys ain't no fun."


Aira menjerit keriangan bila motosikal EX5 Sufian tiba di halaman rumahnya. Henry yang perasan akan keterujaan Aira mencebik.

'Ceh,suka sangat dapat jumpa pakwe kau,ek?' Dia memeluk tubuh. Langkahnya diatur mengikut Aira menuruni tangga.

"Pian! Lamanya tak jumpa kau. Mak kau sihat?"

"Sihat aje. Aku pun ni,lusa dah nak balik KL. Sekolah dah nak start." Topi keledarnya diletakkan di atas motosikal.

"Eh,kenalkan suami aku. Henry" Sufian menghulurkan tangan untuk bersalaman. Senyuman mesra terukir di bibirnya.

"Sufian."

"Henry." Henry sebenarnya tak berpuas hati. Bukan main lagi minah ni seronok dapat jumpa Sufian. Sengih-sengih aje memanjang. Dengan aku,tak ada pulak nk sengih kambing macam tu!

'Oh,jadi... Ni  lah Pian yang kau duk sebut-sebut sangat tu? Eh,aku lagi hensem lah!'

"Kita dah pernah jumpa hari tu,kan?" Henry saja buat ramah. Lagipun,dia rasa macam pernah nampak muka mamat ni.

"Ya. Masa dekat Sunway Pyramid."

"Oh,okey. Dah ingat. Jadi,dah lama lah kenal Aira?"

"Apa punya soalan awak ni?" Aira geli hati dengan soalan Henry.

"Mestilah saya dengan dia dah kenal lama. Kitorang kawan sekampung. Membesar sama-sama." Aira menahan gelaknya. Tak logik betullah soalan.

"Eh,jomlah. Nanti lambat pulak." Sufian angkat tangan isyarat "jom". Dia berjalan di sebelah Aira.

"Haa,jom. Aku pun dah tak sabar sangat ni." Aira melangkah meninggalkan Henry berseorangan di belakang. Keterujaannya berjumpa dengan Sufian buatkan dia lupa akan suaminya.

'Damn! Diorang boleh tinggal je aku kat belakang?! Kau siap Aira! Siap!' Amarahnya cuba ditahan. Nak aje dia sepak-sepak si Sufian tu. Kut ye pun kawan baik. Aku laki dia kut!

"Kau ingat tak yang mak kau dari dulu lagi nak aku jadi menantu dia. Hahaha! Last-last,aku kahwin jugak dengan orang lain. Mak kau tahu tak aku dah kahwin ni?"

'Oh,kau nak salahkan aku sebab tak dapat jadi menantu mak Sufian?'

Telinganya hanya mendengar perbualan dua manusia di hadapannya itu. Kehadirannya bagaikan halimunan. Dasar!

"Eh,mak aku dah tahu. Dia cakap, 'melepaslah mak nak ada menantu lawa macam Aira tu... Dah lah lawa,baik pulak tu' . Hah,kau! Sebakul dia puji kau!" Sufian mengajuk cakap maknya.

"Alah,pesan kat mak kau,aku kirim salam. Esok aku pergi jenguk dia."

"Tak boleh! Esok kita gerak awal!" Henry mencelah dengan nada tegas. Hilang sabarnya melihat kemesraan dua manusia itu.

"Alah,sekejap aje pun..." Aira seakan-akan merayu. Mukanya sehabis baik dicomelkan. Mana tahu kut-kut Henry cair.

"Tak boleh! No!"

"Alah,Aira... Dah Henry cakap tak boleh. Kau tak payah lah degil. Lagipun mak aku mesti faham punya." Sufian memujuk Aira. Dalam masa yang sama dia cuba mengelakkan pertengkaran.

What About Revenge [✔]Where stories live. Discover now