"Bad boys ain't no good but good boys ain't no fun."
Aira menundukkan badannya untuk mengambil sampul surat saiz A4 yang ada di atas lantai itu. Entah siapa pula uang tinggalkan surat macam ni aje.
Niatnya tak nak buka pun sampul tu sebab ni kan rumah Henry. Mestilah orang hantar surat ni untuk Henry,bukan dia.
Tapi niatnya itu terbatal bila dia pusingkan sampul berwarna putih itu.
"Aira Damia"
Namanya tertera di situ dengan tulisan pen penanda warna hitam. Kakinya perlahan-lahan diatur semula ke dalam rumah. Biliknya dituju. Dalam benaknya ligat memikirkan siapa yang menghantar sampul itu kepadanya dan macam mana orang tu tahu dia ada di sini.
Sampul itu disorokkan di dalam blousenya. Takut juga kalau nanti terserempak dengan Henry. Dia malas nak bersoal jawab. Sampai saja di dalam biliknya,pintu ditutup rapat lalu dikunci.
Perlahan-lahan kerusi di meja kerja ditarik lalu diduduki. Sampul putih itu ditenung lama dengan kening yang hampir bertaut.
"Nak buka ke tak?" Aira teragak-agak. Nak buka tapi dia takut orang hantar santau ke apa. Tak nak buka tapi hati ni dah meronta-ronta nak tahu isi di dalam sampul tu.
"Hish,siapa lah yang bagi benda alah ni?! Buat aku takut je lah." Dia akhirnya bangkit dari kerusi. Tudungnya dibuka lalu disangkut di pintu almari. Hatinya sedang berlawan untuk tidak membuka sampul surat itu.
"Kacau jiwa raga betul lah!" Aira ambil sampul itu lalu dibuang ke dalam tong sampah. Dia rasa sampul tu tak penting. Kalau penting,kenapa tak letak alamat macam surat rasmi yang lain.
"Mandi dulu lah." Tuala dicapai lalu kakinya melangkah ke bilik air untuk membersihkan diri. Dari tengah hari tadi tak mandi. Habis berlengas badan dibuatnya.
Selesai mandi dan bersiap,Aira ambil sejadah lalu bentangkannya menghadap kiblat. Solat Zuhur ditunaikan. Di akhir solatnya,dia berdoa agar Allah buka pintu hati Henry supaya jadi lebih baik. Dia memang berharap sangat lleaki yang tinggal serumah dengannya iti dapat tinggalkan semua perangai negatif dia tu. Dia tahu tak mudah tapi benda boleh usaah kan?
Aira duduk termenung di birai katilnya. Matanya secara tak sengaja terpandang ke arah tong sampah di bawah meja kerjanya itu. Teringat pula pada surat yang baru saja selamat dibuangnya tadi. Hatinya tergerak untuk mengambilnya semula. Cepat-cepat dia turun lalu ambik sampul surat tu.
Perlahan-lahan dia membukanya. Dalam hati tak payah cakap lah. Bukan main lagi duk bertasbih bagai.
Aira menyelak sampul itu. Gambar. Sampul berwarna putih itu ditonggeng untuk mengeluarkan isinya.
"Gambar apa ni?" Tangannya mencapai salah satu gambar bersaiz polaroid itu. Matanya dibesarkan agar dapat melihat dengam lebih jelas lagi.
"Henry?" Aira mengerutkan dahi. Imej Henry dan wanita cantik yang sedang tersenyum manis itu ditilik.
"Mesra betul..."
Gambar itu dipusing ke belakang.
Singapore-26 April 2014
The first moment i saw u, i knew u're the one for me. We're meant to be together.
-RaishaXRizqi-
YOU ARE READING
What About Revenge [✔]
Romance[COMPLETED/ IN EDITING PROCESS] previous title; My Bad Bad Boy Rare tak rare kejadian hidup Aira Damia. Dia seorang yang tak minat hip hop boleh pulak terserempak dengan kumpulan hip hop terkenal Malaysia. Terserempak cara luar biasa. Sampaikan t...