"Bad boys ain't no good but good boys ain't no fun."
Aira menapak keluar dari bilik air. Namun segera dia masuk kembali. Tekaknya rasa mual tiba-tiba. Ditambah lagi dengan senggugut yang dirasakannya sekarang. Memang membuatkan dia rasa bagikan dah nak tercabut nyawa.
"Kamu Aira,okey ke tak? Mak tengok semacam aje? Ke dah lekat tu?" Sapa Puan Rosita setelah Aira keluar dari tandas. Dia perasan akan keadaan Aira yang tak berapa sihat tu.
"Tak ada lah,bu. Ada-ada je,ibu ni." Dia sedang haid. Macam mana pulak mengandung. Cuma haidnya kali ini teruk sikit. Jarang dia muntah-muntah masa haid. Tu yang pelik di mata semua.
"Abah dah bangun,bu?" Aira berura-ura melangkah ke biliknya.
"Haah. Tengah berbual dengan Henry kat ruang tamu. Ni,ibu tengah buat air untuk minum petang lah ni."
"Okeylah,bu. Aira penat. Nak rehat kejap."
"Ha,yelah." Ibunya akur. Aira sedikit lega ibunya tak menyoal banyak.
Naik saja ke atas rumah,telinganya menangkap suara dua lelaki sedang berbual agak mesra.
"Boleh aje... Apa pulak tak boleh. Kamu pun anak abah juga." Aira hanya memasang telinga. Entah apa yang boleh-boleh tu pun dia tak tahu. Tapi jauh di sudut hatinya,dia sangat bersyukur abah dan ibu boleh menerima kehadiran Henry dan juga dirinya ke rumah ini. Mereka nampaknya sudah reda dengan hakikat yang anaknya kahwin free. Hahahaha.
Aira mengelap rambutnya di depan cermin. Refleksi dia yang hanya memakai t shirt oversized dan berseluar track itu diamati. Refleksi perutnya yang kempis itu dilihat.
'Humm,macam mana kalau aku mengandung betul-betul,ek? Mesti comel.'
Aira meneruskan angan-angannya.
"Anak aku nanti mesti comel-comel. Yelah,dah papa dia handsome semacam aje. Mesti anak pun comel-comel belaka."
Aira menepuk tangan perlahan. Kan best kalau betul-betul mengandung?
"Aduh,sakit betul pinggang aku ni!" Aira memegang pinggangnya. Tubuh dibaringkan ke atas tilam yang tak berapa nak empuk tu setelah menyangkut tualanya di belakang pintu.
Kalau nak dibandingkan dengan katil di rumah Henry,tentulah yang di sana lagi best tapi katil ini lah yang jadi tempat dia beradu selama ni,kan? Jangan lupa daratan,Aira.
Aira cuba melelapkan mata. Namun gagal bila perbualannya dengan Henry kembali menerjah ingatan. Dia sungguh tak sangka lelaki itu sanggup menyuruhnya melakukan hal sedemikian. Walhal,anak mereka anak yang halal.
YOU ARE READING
What About Revenge [✔]
Romance[COMPLETED/ IN EDITING PROCESS] previous title; My Bad Bad Boy Rare tak rare kejadian hidup Aira Damia. Dia seorang yang tak minat hip hop boleh pulak terserempak dengan kumpulan hip hop terkenal Malaysia. Terserempak cara luar biasa. Sampaikan t...