6. Het feest.

406 20 0
                                    

6. Het feest.

Ik open de deur en een hypere Terry staat met vijftig tassen voor mijn deur te springen. ‘Ben je er klaar voor meid?’ Gilt ze terwijl ze naar binnen rent in mijn nederige stulpje. Eigenlijk ben ik helemaal niet klaar… Ik weet ook niet meer of ik wil gaan. Ik heb namelijk gehoord dat er ook mensen gaan die ik minder graag mag. Tiffany, Kelsey en natuurlijk Britney. En je raad waarschijnlijk ook al wie er nog meer komen op Troy’s feest. Juist, zijn beste vrienden; Derek en Jules. Jippie. Veel tijd heb ik verder niet om te antwoorden op Terry’s vraag want ik word al meteen mee naar boven getrokken. ‘Oke, open je kleding kast.’ Commandeert ze mij terwijl ze zelf wat kleren uit haar tas op mijn bed legt. Ik doe wat ze zegt en kijk naar de inhoud… Er ligt… niets voor een feestje zoals dit. ‘Uhm… Terry?’ Vraag ik een beetje onzeker. Ze maakt een “wat” geluidje met haar mond als antwoord. ‘Ik heb niet echt… wat feestelijks.’ Verbaasd kijkt ze om. ‘Echt niet?’ ‘Nee echt niet… sorry.’ Van verbaast veranderd haar uitdrukking naar blij. ‘Dat maakt niet uit want ik heb hele leuke kleren mee die jou ook staan!’ Opgelucht kijk ik haar aan terwijl ze door haar kleren stapel een weg probeert te zoeken. Uiteindelijk vist ze een high wasted zwarte leren rok uit de tas met een gouden glitter topje. Daarna grijpt ze uit een andere tas een jackje wat er denk ik heel goed bij past. Dat zal ook wel want Terry ziet er altijd leuk uit. ‘Hier, trek maar snel aan.’ Ik doe wat ze zegt en zie dat ze voor zichzelf ook een outfit bij elkaar raapt. Een leuk jurkje met een bloemetjes patroon waar ze ook een bijpassend jasje heeft bij gevonden. Zodra we allebei onze kleding aan hebben beveelt ze mij om op de stoel te gaan zitten en ze pakt haar andere tas waar ze een hele make-up winkel uithaalt. ‘Oke, je mag het resultaat nog niet zien he.’ Zegt ze en ik knik. Ik zie wel dat ze eerst eyeliner pakt, dan mascara, gouden glitter oogschaduw, knal rode lippenstift en als laatste een blusher. ‘Oke, je make-up is klaar.’ ‘Mag ik het zien?’ Vraag ik benieuwd. Ik wil namelijk echt weten hoe ik eruit zie. ‘Nope, eerst ga ik nog je haar doen.’ Zegt ze met een big smile. Teleurgesteld laat ik haar toch maar haar ding doen. Terry pakt haar stijl/krul tang en ik zie niet wat ze doet, maar ik vertrouw haar. Ik zal onthouden dat ik dat niet meer moet doen zodra mijn haar er zo meteen af gebrand is. Gelukkig is dit niet het geval (voor zover ik weet) als ze zegt dat ze klaar is. ‘Mag ik dan nu kijken?’ Vraag ik poeslief met een zielig gezicht. Een grote glimlach verschijnt op haar gezicht en dat zie ik als een ja. Ik draai me oom naar de spiegel en kan bijna niet geloven dat ik er zo mooi uitzie. Ik bedoel maar, ik ben nog nooit zo opgemaakt. Mijn haar hangt golvend over mijn schouders als finishing touch. Terwijl ik mijzelf bewonder begint Terry aan haar eigen make-up en haar. Ik kijk aandachtig hoe ze de make-up aanbrengt maar ik denk niet dat ik dat ooit na zou kunnen doen. ‘Wil jij even in die groene tas kijken? Er zitten twee paar pumps in, een zwart paar en een rood paar. Jij moet de zwarte aan.’ Vertelt ze mij terwijl ze geconcentreerd haar haar aan het doen is. Ik kijk in de tas en inderdaad, twee paar pumps. Ik haal ze er allebei uit en zelf trek ik de zwarte aan. Ze zijn erg hoog, maar ik weet hoe ik er op moet lopen gelukkig. Het is wel al een tijdje geleden dat ik hakken aan had dus ik neem een paar stappen om te kijken hoe het gaat. Terwijl ik dat doe is Terry klaar met haar haar en ze trekt nu ook haar rode pumps aan. Samen gaan we voor de spiegel staan en maken er een mooie foto van. ‘Jup, nu zijn we echt klaar.’ Zeg ik. ‘Zullen we gaan?’ Vraagt Terry dan aan mij en ik kijk op de klok. Wow, vijf voor tien al? Zijn we serieus een uur en tien minuten bezig geweest? Ik knik en loop naar mijn vader om hem een kus te geven. ‘Doei pap.’ ‘Veel plezier schat. Morgen gaan we trouwens kijken naar het nieuwe huis, komt dat uit?’ Ik denk even na maar in mijn agenda staat volgens mij nog niets voor morgen. ‘Ja, dat kan volgens mij wel. Tot vanavond pap, je hoeft niet te wachten hoor.’ Antwoord ik en loop dan uit zijn kamer waar Terry al staat te wachten op mij. ‘Hup hup, het is nog wel tien minuutjes fietsen hoor.’ Zegt ze als ik eenmaal achterop bij Terry zit. ‘Nou paardje, in galop dan.’ Spoor ik haar aan en lachend vertrekken we.

Terry parkeert haar fiets tegen de boom en samen lopen we over een grint pad naar de deur. Overal hangen lichtjes en het ziet er gezellig uit. We horen de muziek al luid spelen als we ons kaartje aan iemand bij de deur geven. Dan kijken we elkaar eventjes aan. ‘Je gaat pas naar huis als ik het zeg oke?’ Vertelt Terry mij streng. Ik lach. ‘Dat zien we nog wel…’ Als we naar binnen stappen zien we allemaal mensen dansen en mensen aan de kant zittend met een drankje. Veel mensen lijken nu al wat aangeschoten of dronken, maar het ziet er wel gezellig uit. Terry ik besluiten eerst een drankje te halen voordat we de dansvloer op gaan. ‘Wat neem jij?’ Vraag ik Terry. ‘Ehm… Ik denk…’ Ze kijkt aandachtig naar een papiertje waar dingen heel onduidelijk staan opgeschreven. Ik denk Troy’s handschrift. ‘Ik denk dat ik ga voor de… Bacardi cola. Jij?’ ‘Uhm dat neem ik ook wel dan.’ Dus zo gezegd zo gedaan en een paar tellen later staan we allebei met onze Bacardi Cola tegen een soort van bar aan geleund. ‘Zie jij nog bekende?’ Vraag ik aan Terry terwijl ik zelf de ruimte door kijk. ‘De meeste zijn voor mij onbekend. Ik zie Troy wel staan daar,’ Ze wijst naar een hoekje in de ruimte waar hij samen met een ander meisje staat te zoenen. ‘Wat een player toch ook.’ Ik zucht. ‘Tja Terry, wen er maar aan… dat zijn ze allemaal. Uiteindelijk dan…’ Antwoord ik en ik neem een slok van mijn drinken. Als ik verder de kamer door kijk zie ik ook Jules staan die niet aan meisje staat vast geplakt. Wow… dat had ik eigenlijk niet verwacht. Hij kijkt wel naar iemand. Het lijkt alsof hij naar mij kijkt maar toch niet helemaal recht. Alsof hij… naast mij kijkt. Naar… Terry kijkt. ‘Ter…’ Stoot ik Terry aan. ‘Hmm?’ Zegt ze als ze haar aandacht op mij heeft gericht. Ik wijs naar Jules en Terry ziet het. ‘Hij kijkt de hele tijd al naar jou.’ Vertel ik haar. Als Terry naar Jules kijkt draait Jules snel zijn hoofd weg. Awww, hij is aan de ene kant ook wel een schattige jongen. Ik kijk weer naar Terry die een hoofd heeft met de kleur van een tomaat. Bijna proest ik mijn drinken uit door dit gezicht. ‘OMG!’ roep ik daarna. ‘Je vindt hem leuk!’ ‘Niet.’ Antwoord ze net iets te snel en ze richt haar hoofd naar de grond. Ik geef haar een niet-liegen-ik-weet-dat-je-liegt blik. ‘Oke misschien een heel klein beetje.’ ‘Ga er naar toe dan!’ ‘NEE.’ Verbaasd kijk ik Terry aan. ‘Waarom niet?’ ‘Straks is het weer zo een trucje.’ ‘Hoe bedoel je?’ ‘Ja die verdomde lijst van hun! Dan weet je nooit waar je aan toe bent.’ Oh ja… die lijst. Godver… ‘Ik haat die lijst. Het slaat zo nergens op.’ Antwoord ik half tegen Terry maar ook half tegen mezelf. Ik neem mijn laatste slokje uit het glas en sla mijn armen over elkaar. Stomme, nutteloze, irritante, asociale, rot lijst! ‘Welke lijst slaat nergens op?’ Hoor ik achter me en ik voel twee handen op mijn schouders.

HAAAII Dit hoofdstuk is best lang dus hier is het eerste deel :o

xx Love you♥ 

Goodbye Netherlands, Hello United States (ON HOLD)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu