17.kapitola - přátelé?

1.3K 67 1
                                    

,Co se to tam dělo,  Harry?"   Zeptala se Hermiona při první návštěvě na ošetřovně Harryho.  ,,Pamatujete si na Marcuse Rosse? A to jak mě málem utopil?"  Dostalo se  mu němých přikývnutí. ,,Seslal na mě seslal nějakou kletbu." Harry  raději vynechal to, že na tohle vůbec nepřišel on sám, nýbrž Snape,  který mu to řekl v noci když ho byl navštívit.  ,,Notak, milánkové, už  byste měli být pryč."  Tleskla madam Pomfreyová. A Harry byl zase sám.  Paradoxně si to ale přál.

S Hermionou i Ronem se  od sebe vzdalovali. Oni spolu před dvěma týdny začali chodit a on jim  nechtěl překážet. Navíc, teď by uvítal přítomnost jen třech lidí. Kmotra  Siriuse, nejlepší kamarádky Nymfadory a proferora Snapea.

Místo nich u dveří  uviděl platinově blond vlasy a šedé oči. ,,Proč jsi se mě zastal,  Pottere?"  Draco se posadil na židli vedle Harryho postele. ,,Ukaž  předloktí. Levé."  Malfoy si neochotně vyhrnul rukáv košile. Harry  ukázal na blonďákovu bledou kůži. ,,Kdybys chtěl, už tam dávno máš  znamení Zla."  ,,Věříš mi."   Vydechl udiveně Draco a rukáv zase skasal  dolů. ,,A nemám?"  Pozvedl Potter pobaveně obočí. 

,,Nevím. Já - nechápu  proč mi věříš. Tolik jsem ti ubližoval. Říkal jsem hnusné věci o tobě,  Grangerové i Weasleym. Choval jsem se strašně. Přesně tak, jako se teď  choval celý Zmijozel ke mně, já se choval k vám. Nechápu tě. Opravdu  ne." 

,,Jenže to byl CELÝ  Zmijozel, Malfoyi. Ty jsi byl jen jeden. Ano, ostatní zmijozelští nás  taky neměli zrovna v lásce, to připouštím, ale nešikanovali nás. A ty ve  své podstatě taky ne. Mezi námi nikdy nebyla vyloženě nenávist. Vlastně  jsme to celé dělali jen, protože to tak chtěl ten Smrtijed, který se  bezdůvodně nazýval tvým otcem."

Draco lehce přikývl a  zadíval se do zelených očí. ,,Proč tu vlastně není Grangerová nebo  Weasley?"  ,,Vzdalujeme se. Oni spolu chodí a já jim nechci překážet."   Pokrčil rameny Harry. ,,Ač to tak nevypadá, byli mými nejlepšími přáteli  než jsem poznal Nymfadoru."  Přiznal černovlásek. ,,Proč mi to všechno  říkáš?"   Draco věděl že to určitě není jen tak. ,,Možná chci vědět  důvod té náhlé změny názorů."  Zašklebil se Potter. Blonďák si odfrkl.  ,,Byl jsem tam. Na schůzi Smrtijedů. Mučili tolik mudlů. Nevinných. A  když je to přestalo bavit, prostě je zabili. Hned po konci jsem utekl.  Severus mi dal přenášedlo."   ,,Severus?"  Vyklenul Harry znovu obočí.  ,,Je to můj kmotr."  Tohle byla pro Harryho novinka. Nejspíš to nikdo  moc nevěděl.

,,Taky mi věříš."   Vydechl černovlásek překvapeně. Došlo mu to až teď. Malfoy by mu to  neříkal, kdyby mu nevěřil.  ,,To ti to trvalo."  Pokroutil blondýn  hlavou. ,,Tohle víš jen ty a Severus. Tak si to, prosím, nech pro sebe."   ,,Přátelé?"  Zeptal se Harry a natál k druhému chlapci ruku. Draco  vypadal docela překvapeně. ,,Já - mě se nikdy, nikdo neptal, promiň.  Jsem trochu vyvedený z míry."  Usmál se a ruku přijal.

,,Ehm, ehm, nerad ruším  tuhle bezpochyby dojemnou chvilku."  Odkašlal si Sirius stojící u dveří a  ironicky se ušklíbl. ,,Siriusi! Přišel jsi!"  Vypískl Harry a obejmul  svého kmotra. ,,Tak já se vytratím."  Kývl na pozdrav Draco a odešel.

Sirius chtěl samozřejmě  také všechno vysvětlit. Seděli by tam ještě dlouho, kdyby nepřišla madam  Pomfreyová a neřekla Harrymu že může odejít zpět na kolej.

Hello, my shadow self //SNARRY CZ// DOKONČENOKde žijí příběhy. Začni objevovat