Çocuklar Candan gelen telefon üzerine 1 gün içerisinde hepsi hastanede buluşmuşlardı. Melis'ler hastaneye girdiklerinde Can'ı ağlarken gördüler. Melis çantasını Aksel'in eline tutuşturdu ve koşarak Can'ın yanına gitti. Can ağlamaktan gözleri kızarmış bir şekilde Melis'e baktı.
"Özür dilerim." Can'ın sesi çok titriyordu. Onun sesini duydukça çocukların daha çok ağlayası geliyordu. Aksel, Begüm ve Barış olayın şokundan kurtulamamışlardı.
Aksel nasıl bir dünya diye düşündü. Aynı gün annesine ve kardeşine kavuşuyor ama bir çan parçasını kaybediyordu.
* *Cenazeden 1 ay sonra * *
Herkes Can'ın evin kapısını kitlemesini bekliyordu. Aynı zamanda Aksel ve Kerem ise moralleri sıfır bir şekilde Can'ın bavullarını yerleştiriyordu. can kapıyı kitlemiş eve uzaktan bakıyordu. Gözünden akan bir damla gözyaşını sildi. Kızlar Can'a dört bir yandan sarıldılar. Can'ın yüzü bir nebze bile olsa güldü.
"Gitmek zorunda mısın?" dedi Zeynep, ağlak ses tonuyla. Can hiç bir şey söylemeden, kafasını evet anlamında salladı.
"Gitme Can. Bizi bu acıyla yalnız bırakma." Can kızlardan ayrılarak Melis'in ellerini kavradı.
"Melis lütfen anla. Ben burda yapamam. Baksana bir etrafına her yerde o var. Benim yalnız kalmam gerek." Kerem ve Aksel bagajı kapattıktan sonra hepsi birlikte Can'ın yanına gittiler ve ona sıkıca sarıldılar.
* * * *
Çocuklar Can'ı geçirdikten sonra hep birlikte Melis'lerin evine gittiler. Erkekler salona geçince, kızlarda mutfağa geçip yiyecek bir şeyler hazırlamaya gittiler.
"Yağmur pudinglerin hala duruyor." diye bağırdı Melis gülümseyerek. Kızlar bir an duraksadı. Melis ne söylediğinin farkına vardığında ağlamaya başlamıştı. Belki de en çok Melis vakit geçirmişti Yağmur ile. Zeynep Melis'e sarıldı.
"Şişt sakin ol kuzum. Bak Kerem'ler duyucak şimdi. Onlarında morali çok bozuk. Güçlü durmamız gerek." Melis kafasıyla Zeynep'i onayladı ve elleriyle gözyaşlarını sildi. Begüm ise arkasına dönüp saklanarak eline aldığı peçeteyle gözyaşlarını sildi.
"Tamam o zaman ben içecekleri götürüyorum." dedi Begüm, ordan uzaklaşmak isteyerek.
Begüm içeri girdiğinde erkekler kendi arasında konuşuyorlardı. Aksel Melis içeriye geldikten sonra onun yanına gitti ve ellerinden kavradı.
"Ne oldu Aksel?" diye sordu Melis, tedirginleşmişti. Acaba diye sormaktan edemedi. Yine mi kaybetme korkusu sarıyordu genç kızı?
"Yarın doğum günün ya. Can bize bir şey bıraktı. Yağmur bir sürpriz hazırlıyormuş. Bu da CD'de sana yaptığı video varmış." genç kıza CD'yi uzattı. Melis eli titreye titreye videoyu aldı ve kendi odasına gitti. Arkasından ise diğerleri geldi. Melis CD'yi laptoba koydu ve izlemeye başladılar. Yağmur'un gülen yüzü ortaya çıkınca erkeklerde dahil olmak üzere hepsinin gözünden yaşlar süzüldü. Zeynep vücudunu Kerem'e yasladı.
"1,2,3 kayıt." diye bağırıyordu kameranın arkasından Can, sesi oldukça iyi geliyordu. Aynı eski Can'dı. Hepsinin yüzlerinde gülümseme oluştu.
"Merhaba Melis. -karnını okşadı.- CanYağmur junior da sana merhaba diyor. Kendimi bildim bileli seninle yaşıyorum. Sana teşekkür borçluyum aslında. Sen olmasaydın şuan Can'la bu durumda olamazdık. Sen bana cesaret vermeseydin gururumdan gidipte Can'a açıklayamazdım. Bir yandan da çok özür dilerim Melis. Hasta olduğunu anlamalıydım. Eğer o öküz Aksel yanındaysa onun yüzüne iyi bak. O seni seviyor, Melis. Eğer aklında onunla ilgili en ufak bir soru işareti varsa sil at onları kafandan. Zeynep ve Kerem'i göz önünde bulundur hep. Ben kimsede öyle bir sevgi, bağlılık, sadakat görmedim. Barış'ıda örnek alabilirsin mesela. Kim bi kızı o kadar uzun yıllardır sever. Şimdi baktım da hepimiz hayatlarımızdan ders çıkarmışım. Hiş çırpı bacak ağlıyor musun sen? Bu videoyu mutlu ol diye yaptım. Sanki ölmüşüm gibi ağlıyor musun bir de sululu sulu göz. Seni çok seviyorum pekmezim, doğum günün kutlu olsun." Yağmur ellerini sallayarak videoyu bitirir.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Geçmişten Gelen Pişmanlıklar-ASKIDA-
Roman pour AdolescentsYaptığımız her yanlış, Bize kendimizle ilgili yeni bir şey öğretiyor. Yola çıkarken,doğru olduğuna inandığımız, Uğruna her şeyi göze aldığımız şeyler bazen, O kadar yitiriyor ki anlamını... Tekrar hayata döndüğümüzde, Yeni bir başlangıç istiyoruz. Y...