Dengan megahnya, Jungkook menapak keluar dari kereta mewah tersebut sambil membutangkan kot bajunya. Pintu ditutup oleh pemandunya dan dia melangkah menghampiri Yoongi dan Jeonghan dan bersalaman dengan kedua jejaka tersebut sehinggalah matanya terhenti pada wajah Youra yang berdiri di sisi Yoongi. Berkerut dahinya namun dia hanya diamkan diri dan membalas senyuman Youra. Yoongi kembali dipandangnya.
"Is everything done?", soalnya serius.
"Done. Just the other few stuff yang tak siap lagi. The finishing phase.", jawab Yoongi dan Jungkook mengangguk. Dia memandang Jeonghan pula.
"Jeonghan ssi. Nice to meet you again", katanya dan Jeonghan tersenyum lebar.
"Nice to meet you too again, Tuan. Terima kasih juga beri kepercayaan pada saya untuk uruskan branch hotel ni", katanya betul-betu berterima kasih.
"Don't thank me. Thank to yourself cause you have that potential", Jungkook membalas. Jeonghan hanya mengangguk.
"So. Shall we take a tour?", Jungkook bersuara lagi dan Jeonghan dengan cepat bersuara.
"Yes. Jom"
Jungkook terlebih dahulu membuka langkah masuk ke dalam hotel tersebut bersama-sama dengan Jeonghan di sisinya untuk memberi penerangan. Manakala Yoongi dan Youra pula hanya berdiri di belakang mereka berdua. Tugas mereka berdua sudahpun selesai dan dah jadi tugas Jeonghan sebagai pengurus La Prince IV untuk memberi penerangan kepada Jungkook. Semuanya berjalan dengan sangat lancar saat itu sehinggakan Youra terfikir, kenapa dia mesti berada di sini, sekarang ini?
💋💋💋💋💋
"Explain"
Itulah perkataan pertama sebaik sahaja Jungkook dan Yoongi ditinggalkan berdua di dalam bilik pejabat Jeonghan ini. Yoongi diam sejenak. Dia tahu apa yang ingin diketahui oleh Jungkook saat ini. Apa lagi kalau bukan perihal kewujudan Youra di sini sedangkan wanita itu sepatutnya sudahpun pulang ke Seoul kelmarin. Tiada kepentingan pun untuk Youra berada di sini hari ini memandangkan dia sudahpun berpuas hati dengan hasil kerja wanita itu.
"Panjang ceritanya, Jungkook", Yoongi memulakan kata. Jungkook menghela nafas ringan.
"I don't care, hyung. Saya nak tahu kenapa Youra masih ada kat sini? Haritu hyung kata, dia akan balik Seoul naik train and it's supposed to be yesterday. Apa yang buat hyung ubah fikiran untuk bawa dia balik bersama-sama dengan hyung harini?", panjang lebar ayat Jungkook lontarkan beserta dengan soalan. Sungguh dia tertanya-tanya. Yoongi mengeluh ringan dan menyandarkan tubuhnya pada sofa bujang tersebut. Wajah Jungkook yang duduk di hadapannya dipandang serius.
"She've got a stalker. Like a real bad stalker", akhirnya Yoongi memberitahu hal sebenar kepada Jungkook membulat mata Jungkook dibuatnya. Terkejut.
"Serious?!"
Yoongi mengangguk.
"At first, hyung ingat stalker biasa-biasa je. Well, Youra tu kan instagrammer. Masa mula-mula hyung nampak stalker tu pun, stalker tu just tengok Youra dari jauh. Hyung ingat dia memang orang sini buat everything get tough when I found out, he put hidden camera di dalam bilik Youra di asrama. Dia juga letak kamera di siling hadapan pintu bilik Youra which is I know how he got the room's password from", cerita Yoongi lagi dan itu betul-betul membuatkan Jungkook terdiam seribu bahasa. Wajahnya jelas terkejut sehinggakan tubuhnya sudahpun tersandar pada sofa.
"Kelmarin. Masa hyung hantar Youra ke stesen train, hyung nampak dia lagi and I know he followed Youra everywhere she goes and he's not from here. Rasanya dia dah lama perhatikan Youra sebelum ni", sambung Yoongi mengakhiri ceritanya.
YOU ARE READING
HIS SEÑORITA [Completed✔]
Fanfic[Status : Completed] Gagal sekali bukan bererti gagal selamanya. Itulah pepatah yang saling didengari. Begitulah juga dengan Yoongi. Walaupun dia pernah menemui kegagalan paling besar dalam hidupnya tapi akhirnya dia menemui sesuatu yang kembali mem...