الفصل الثامن والعشرين

11.6K 625 44
                                    

الفصل  الثامن والعشرين
من رواية....
#بروحي_فتاة_معشوقه_ليل_
الجزء الثاني من....
#هاكر_اخترق_قلبي
بقلم
#اية_احمد

:"""""""""""""""""":
اسفه اوي اوي يا بنات بس انا خلصت الروايه وان شاء لله هنزل كل يوم فصل
سفه تاني عسان التاخير ده 🙇🏻‍♀️🥰🥰🥰🥰

***********

نظر جمال الي ليل بصدمه بعد ان خرج جاسر من الغرفة، التفت ليل وهو ينظر الي جمال الذي احتدت عينه وقال..

جمال...ايه الي بيحصل يا ليل، معني ايه الكلام الي صحبك بيقولو ده....

ليل....اقعد يا عمي وانا هفهمك....

جمال...تفهمني ايه، يعني ايه تاليا مراتو امتي ده حصل واذي....
ليل...جاسر خلها توقع ،علي ورق جوزهم قبل ما تنزل، طبعا انت عارف ان تاليا معها الجنسية الأمريكية وكذلك جاسر، فعلي حسب القانون هناك هيا تعتبر مراتو.....

جمال بصياح...انت اتجننت يا ليل  فاهم الي بتقولو ده معناه ايه، تاليا لسه صغيره اوي وصحبك كبير ده تقريبا عندو ثلاثين سنه، المهزلة دي هتنتهي انت فاهم يا ليل تاليا مش هتروح في حته مع الي اسمو جاسر ده....

ليل...عمي ارجوك اهدي عارف ان الي جاسر عملو غلط بس صدقني هو بيحبها، جاسر مش بس صحبي ده اخويه احنا متربيين مع بعض، عمري ما شفتو بص لوحده ولا كان بيهتم، بس بعد ما ظهرت تاليا في حياتو وهو اتغير خالص، انا اول مره اشوفو متعلق بحد بشكل ده، يمكن الاسلوب  غلط وانا عارف كده بس هو اتعود تكون دي طريقتو.....

مهاب....ليل تاليا اغمي عليها لما قلها  فاهم يعني ايه.، البت مستحملتش بس الخبر ما بالك انها تروح تعيش معاه دي ممكن يحصلها حاجه....

ادهم.... مهاب معه حق يا ليل دي مش طريقه يتعامل بيها هو لو بيحبها ذي ما بتقول هيحاول يحتوها.

ليل..... المشكلة انو خلاص اخد قرارو  حتي انا مستحيل اقدر امنعو انتو متعرفوش جاسر  ......

جمال....والعمل دلوقتي يا ليل....

ليل....متقلقش يا عمي انا هتصرف....انهي كلمه ثم اتجه الي القصر وهو يفكر في طريقه لأقناع جاسر ان يتمهل في ما يفعله.
في هذا الوقت كان جاسر يجلس في غرفته وهو يدخن بشرهة، شرد في رد فعلها لم يتوقع ان تفعل ذلك، شعر بالم يعتصر قلبه بقوه كما لم يحدث من قبل،  لا ينكر انه اخطاء عندما اخبرها بزوجهم بتلك الطريقة، ولكن في النهاية سوف تعرف، اغمض عينه عندما شعر بدخول ليل الي الغرفة...

بروحي فتاة(معشوقة اليل )الجزء الثاني من هاكر اخترق قلبي) حيث تعيش القصص. اكتشف الآن