𝐂𝐇𝐀𝐍𝐘𝐄𝐎𝐋'𝐒
"Tulah. Lain kali jangan kacau anak dara orang suka hati. Tengok pipi kau dah kena tampar dah. Siap berbekas lagi tu,"kata Baekhyun sambil menekap bekas tamparan pada pipiku.
"Aduh..."aku mendesis kesakitan sehingga aku tidak sedar air mata sudah gugur membasahi pipi.
"Apa nak jadilah dengan makhluk Park ni? Haish,"tuala kecil yang dibasahkan itu tadi diletakkan di atas meja.
Aku memandang Baekhyun dengan pandangan yang serba tajam sambil menggetap bawah bibir.
"Kau kalau aku bunuh-"
"Dah dah lah tu. Tak habis-habis nak main bunowh-bunowh lah aque aje kau ni,"Baekhyun memintas kataku.
Aku mendengus kasar. Pipi yang berbekas dengan tamparan Aerin tadi diusap perlahan.
Jujur aku serba salah terhadap gadis itu. Sejak hari dia meninggalkan MSI tempoh hari, perasaanku mula lain macam.
Seperti separuh jiwaku sudah hilang dibawa pergi.
Mata dikatup perlahan. Keluhan dilepaskan lagi.
Tangan yang mengusap pipi diturunkan sambil fikiranku cuba menerawang memikirkan gadis yang bernama Jung Aerin itu.
Benar, dia sudah berubah.
Dia bukan Jung Aerin yang dahulu lagi.
She's different.
Very different.
"Apa yang kau termenungkan sangat tu?"tanya Baekhyun kepadaku.
Lamunanku mati. Aku segera menggelengkan kepala tanda kesal.
"Ah, t-tak ada! Aku cuma penat aje."
"Kalau penat, pergilah tidur,"kata Baekhyun sambil menepuk bantal di atas katilnya.
Lelaki itu terus melelapkan matanya sebaik sahaja bunyi dengkuran halusnya kedengaran. Aku terus menyandarkan diri pada kepala katil sambil mataku tertancap pada siling bilik asrama.
"Jung Aerin..."
Terasa air mata menitik keluar dari tubir mata sekali lagi apabila nama gadis itu terlintas pada fikiran.
Jujur aku menyesali semua ini.
Aku sanggup sakitkan hati Aerin kerana menjadi kekasih Edna secara terpaksa. Sebenarnya aku langsung tidak ada sedikit pun perasaan terhadap gadis itu.
Telefon Samsung dicapai dari meja berdekatan. Aplikasi Line dibuka. Kemudian, nama Edna dicari pada senarai kotak mesej.
Edna💜
OnlineYou
Edna
Kita breakTidak sampai sesaat, satu balasan diterima daripada gadis itu dengan penuh kata nistaan.
Edna💜
But why?
Why baby? Why?
You curang!You
I just lost interest on you EdnaEdna💜
Lelaki semua sama je!
Ini semua salah lelaki!You
Fine
You jadilah lesbian
YOU ARE READING
(C) Philophobia | PCY
FanfictionBagi Park Chanyeol, dia tidak patut mencintai wanita yang sepatutnya dibenci walaupun wanita itu telah membuatkannya jatuh cinta pada pandangan pertama. Bagi Jung Aerin pula dia tidak patut hadir dalam hidup lelaki itu biarpun dia amat menyayanginy...