Begitu kencang degupan jantungnya. Panggilan yang diberikan pada si adik tidak terjawab. Itu menambahkan lagi sarat kebimbangan di dalam hati. Wajah Luth memang basah dengan air mata semenjak tadi lagi. Dia memulas grip motosikalnya lagi dan lagi.
Lampu isyarat yang tiba-tiba bertukar merah memaksanya untuk memperlahankan tunggangan. Namun, brek tangan dan kaki kedua-duanya tidak berfunsi. Habis tiada darah yang mengalir ke wajah. Luth menelan liur kesat.
Sebuah kenderaan dan lori sedang melintasi laluan hadapannya. Tiada apa yang dapat dilakulan saat itu. Dentuman hebat menghentak kepalanya lalu gelaplah seluruh dunia. Tubuh Luth tergolek agak jauh, kulit badan lelaki itu tersagat dengan jalan tar dari hujung kaki hingga ke kepala.
"Ya Allah.. " bisik Luth. Kelopak mata lelaki itu terbuka luas. Alunan nafasnya pun tidak kurang hebatnya. Berombak dada mencari nafas yang berat.
Kedengaran bacaan ayat suci Al-Quran menyapa benak. Kegelisahan itu langsung dibawa pergi bagai angin meniup. Luth meraup wajah sendiri. Belakang kekura tangannya yang tertusuk branula ditilik, matanya melirik pula ke kawasan sekitar.
"Luth..." tegur Puan Dalila. Buku yassinnya dikatup dan diletakkan ke tepi. Dia tersedar anak angkatnya telah terjaga.
Lega sedikit hati Luth kerana yang menyapa ialah wajah redup ibu. "Ibu, dekat mana ni?"
"Hospital," jawab ibu.
"Semalam... Ada lori.. Kereta..." Lelaki itu memejamkan matanya erat kerana tidak sanggup membayangkan kembali detik ngeri itu. Badannya dihenyak pelbagai rasa sakit.
"Bukan semalam, nak. Dah nak hampir dua minggu lepas Luth kemalangan. Dah... Jangan fikir sangat tentang tu," lembut bicara ibu memujuk Luth. Senyuman manis diulit menjadi penyejuk hati pemuda itu.
YOU ARE READING
LUTH MAHFUZ : JALAN TAUBAT ✓[C]
RomanceBOOK #4 of 𝕳𝖎𝖏𝖗𝖆𝖍 𝕰𝖉𝖎𝖙𝖎𝖔𝖓 Bismillah LUTH. Seorang lelaki yang diibaratkan budak jalanan sejak kecil. Membesar di setiap lorong bagi mencari sesuap nasi. Tiada kasih sayang ibu bapa. Larinya dari rumah anak yatim kerana satu trajedi. MA...