Terpusu-pusu aku berlari menuju kediaman yang besar itu,jam ditangan ditilik sudah lambat 15 minit. Sampai sahaja dihadapan rumah besar itu,loceng segera ditekan.
Tidak sampai beberapa minit,terpancul wajah tua milik Puan Syida,tampak menggerunkan. Dengan lafaz bismillah aku memulakan langkah perlahan-lahan menuju ke arah Puan Syida berdiri,dan sepertu jangkaanku,rambut yang diikat kuda ditarik kuat masuk ke dalam rumah, genggamannya dilepaskan dengan kuat sehingga aku terhantuk kedinding. "ey perempuan ni,kau nak kerja ke tak,sekarang dah pukul berapa ha!" Tengkingnya. Aku hanya mampu menundukkan pandanganku. Emcik Hamid suami kepada Puan Syida hanya menghiraukan kami berdua,tidak terdetik pun untuk menolongku yang sedang didera oleh isterinya."Maaf Puan,tadi jalan jem"terangku pendek.
"Alasan tu jelah kau bagi,kau sekarang bangun pergi buat kerja sana" tanganku ditarik kuat sehingga aku terpaksa bangun. Dengan langkah yang laju segera aku pergi ke dapur untuk menyediakan makan tengahari.
"bang,saya nak keluar sekejap" suara Puan Syida kedengaran sayup-sayup dari arah ruang tamu. Enjin kereta kedengaran kini tinggal aku berdua dengan Tuan Hamid,tanganku menggigil ketakutan. Sejak Puan Syida aku sedar diriku diperhatikan.
***
Gadis dihadapannya dipandang penuh dengan nafsu. Walaupun dirinya sudah tua tetapi nafsunya masih membuak apabila melihat gadis dihadapannya. Tubuhnya diperhatikan dari atas sampai bawah,bajunya yang atas punggung menampakkan lagi tubuh bulat punggung gadis muda itu. Sejak hari pertama gadis itu berkerja dirumahnya dia sudah memerhatikan tindak tanduk gadis itu cuma tiada peluang untuk mendekatinya. Hari ini peluang depan mata,tanpa sebarang kata-kata kakinya melangkah kearah gadis itu,dia pengepung gadis dengan kedua-dua belah tangannya diletakkan disingki.
"Eh tuan,tuan buat apa ni" suara kedengaran seperti seseorang yang ketakutan. "Sayang jangan takut, saya tak buat apa-apa pun" bisiknya sambil menggigit-gigit telinga gadis tersebut. Tanpa sebarang kata dirinya ditolak oleh gadis itu. "Tuan,tuan tak boleh buat macamni" air mata keluar mengalir. Dirinya diberanikan mendekati gadis itu,wajahnya dielus lembut. "Sayang, saya tak buat apa-apa pun,sayang teruskan je kerja,kalau tak saya bagitau Puan yang sayang goda saya" senyuman sinis terukir diwajah tuanya. "Tuan,tolong saya perlukan kerja ni untuk sara hidup saya"rayuan gadis itu hanya diabaikan.
"Boleh tapi sayang buat kerja sayang,saya buat kerja saya okey" dia terus melakukan kerjanya yang terbengkalai tadi,tersenyum puas dirinya apabila dapat mengawal gadis itu. Tangan segera memeluk gadis itu,tampak tangan kecil Camelia menggigil tetapi dia hanya mengabaikannya,tangan tuanya menyelinap masuk kedalam baju gadis itu,diusap lembut perut gadis itu, perlahan-lahan tangan tuanya turun kepunggung milik gadis itu, diramas lembut olehnya. Rintihan gadis yang dinodainya diabaikan setiap langkah gadis itu dibuntuti.
***
Aku sedaya upaya melarikan diri dengan berjalan seperti sibuk memasak,tetapi tetap diikutinya,aku menangis merintih tetap juga diabaikannya,maruahku terjejas,tapi apakan daya aku tidak mampu berbuat apa-apa,jika aku menolak pastu dibuang kerja. Tidak lama selepas itu,kedengaran enjin kereta mungkin milik kawannya Tuan Hamid,disitu aku bersyukur akhirnya boleh lepas dari orang tua tak sedar diri itu. Sebelum dia pergi sempat dia ingin mengucup bibirku tapi dengan segera aku mengalihkan wajahku berpura-pura mahu mengambil barang didalam peti ais. Setelah pasti Tuan Hamid pergi aku jatuh terduduk mengenangkan nasibku.
"Ya Allah sampai bila Ya Allah aku perlu hidup begini" bibir diketap bagi mengelakkan suaraku kedengaran sehingga keruang tamu. Aku terus melakukan kerjaku biar aku dapat segera pulang.
YOU ARE READING
Cinta Coffee
RomanceCamelia gadis yang selalu mengaitkan dirinya dengan kopi. Gadis yang tidak mempunyai sesiapa sejak ibunya meninggal dunia sehinggala ia bercinta dengan abangnya sendiri. "Kadangkala pahit kehidupan saya lagi pahit berbanding air coffea tanpa gula" C...