11 - Dohoda

825 44 7
                                    

Od scény na chodbě uběhlo několik dní a Severus si pomalu začal uvědomovat, že se ohledně Grangerové nejspíš přepočítal. Nevyhledávala ho, nesnažila se s ním bavit a celkově by se dalo říct, že na něho pěkně kašlala. Když se pokoušel vyvolat konflikt, ignorovala to. Že by ji natolik vyděsila představa sdíleného prostoru s ním v Severní věži? Sice by to nahlas nikdy neřekl, ale její nezájem ho vytáčel. Ohledně Minervy si také nebyl úplně jistý, ale bylo mu jasné, že je víc než ochotná dodržet slovo, když se budou k sobě nevhodně chovat. Odmítal to však zkoušet, protože to by asi nepřežil. Minerva mu samozřejmě nezapomněla připomenout, že s ním jako doprovodem na ples prostě počítá a že doufá, že jí neudělá ostudu. Navíc se ho skoro každý den ptala, jestli už navštěvuje taneční lekce. Nenavštěvoval. Odmítal Grangerové přiznat, jaký trest mu McGonagallová vyměřila, ale pomalu mu docházel čas a věděl, že to bude muset začít řešit, což mu na náladě také nepřidalo. Navíc neměl dvakrát chuť kupovat si nový společenský hábit. Nic jiného mu ale stejně nezbývalo, tak se vypravil do Příčné ulice k madam Malkinové. K jeho překvapení tam však nenašel jen ji, ale i Narcissu.
,,Severusi, drahý," přistoupila k němu a přátelsky ho líbla na tvář.
,,Co tě sem přivádí?"
,,Narcisso, jsem překvapen."
,,Nechápu proč. Říkala jsem ti přece, že se mi rýsuje spolupráce s madam Malkinovou," odpověděla prostě a zvědavě si ho prohlížela.
,,Jistě. No, já potřebuji nový společenský hábit."
,,Výborně, to nebude problém. Pojď za mnou," pobídla jej a vedla ho do útrob obchodu. Všude byly věšáky plné hábitů nejrůznějších druhů a velikostí. Severus se zastavil a čekal, až Narcissa najde, co potřebuje. Vždycky ji považoval za ženu s perfektním vkusem, takže se nezdráhal svěřit do její péče. Jeho pozornost upoutala figurína, na které byly snad ty nejhezčí šaty, které kdy viděl. Narcissa si všimla jeho zájmu, takže se k ní raději otočil.
,,Navrhuješ róby pro princezny?"
,,Mám širokou klientelu," usmála se pyšně.
,,No, máme spoustu práce. Dáme se do toho. Pojď sem, zalez si za paravan a svlékni se."

Když po několika dlouhých hodinách Severus odcházel, byl spokojen sám se sebou. Samotné vybírání společenského hábitu netrvalo tak dlouho, ale Narcissa měla opět povídavou a on se opravdu bál, že mu vymluví díru do hlavy. Po návratu zjistil, že Grangerová už zahájila studentskou výuku. Jednak to oznamoval velký plakát ve vstupní síni a jednak viděl zástup studentů, kteří nervózně postávali před jednou z tříd. Zrovna když procházel okolo, dveře se otevřely a Grangerová jim pokynula dovnitř. Na malý okamžik ho napadlo, že se také zajde podívat. Ovšem jen podívat. Stále sbíral síly k tomu, aby Grangerovou požádal o soukromé lekce a rozhodně neměl v plánu dělat ze sebe šaška před půlkou školy. Vešel tedy dovnitř a zašil se do rohu.
,,Vítám Vás na úvodní hodině. Naučím vás společenským tancům, konkrétně těm standardním. Pokud by byl zájem o latinskoamerické tance, můžeme se domluvit na příští pololetí. Mým tanečním partnerem bude pan profesor Longbottom," sdělila jim a ukázala na Nevilla.
,,Nejdřív nám dovolte malou ukázku. Následně vás rozdělíme do dvojic a začneme."
Sálem se rozezněla hudba z gramofonu a Hermiona s Nevillem zaujali výchozí pozici. Severuse překvapilo, jak ladně se pohybují. Grangerovou už sice tancovat viděl, ale tohle bylo něco úplně jiného, než to natřásání se v mudlovském klubu. Longbottom ho také velmi překvapil. Usoudil, že už viděl dost a vyklouzl ze sálu.

Ještě téhož dne večer se rozhodl zmobilizovat všechny síly a zajít za Grangerovou. Pranic se mu tam nechtělo, ovšem když se ho McGonagallová po večeři zeptala, zda tam má snad jít s ním, zařekl se, že odkládání už bylo dost. Vypravil se tedy k ní a na místě velmi neochotně zaklepal.
,,Kdo je?"
,,Já."
Hermiona otevřela a pokynula mu dál. Severus s touhle možností nepočítal a rozhodně si to tak nepředstavoval, ovšem nezbývalo mu, než vstoupit. Byla ještě pořád naštvaná, nikdy by ji nenapadlo, že zrovna on bude tak malicherný.

,,Co byste rád? Zase mi do něčeho přimíchat bezesný spánek?"
Severus se neklidně ošil.
,,Nebuďte směšná."
,,O to se v žádném případě nesnažím. Nevypadá to ale, že se vymáčknete ještě dnes," dodala netrpělivě. Severus se chystal něco nevhodného zavrčet, ale ovládl se.
,,Chtěl jsem se zeptat, zda mi budete dávat soukromé hodiny?"
Hermioně spadla brada.
,,Potřebujete se procvičit v přeměňování?"
,,Oba velmi dobře víme, že o přeměňování nejde," utrousil nerudným tónem.
,,No, tak na to se posadíme," odpověděla a vyčarovala čajový servis. Severus se neochotně posadil. Nemínil ale přistupovat na její hloupé hry. Vysype to ze sebe a zmizí.
,,Tak spusťte," vyzvala ho.
,,Jak jsem řekl, potřebuji od Vás taneční lekce," dalo mu sakra hodně práce se přemoci a vyklopit to. Ovšem jeho útrapy měly teprve začít.
,,To má být co? Nějaký další nejapný žert?" Zeptala se a měřila si ho velmi podezřívavým pohledem.
,,Pokud máte pocit, že bych kvůli žertu zašel tak daleko, abych od Vás cokoliv žádal, jste na omylu," odsekl.
Hermiona zvažovala možnosti. Zamýšlela z něj vymámit omluvu, ale na to by on nepřistoupil. Pak jí však svitlo.
,,Takže VY chcete taneční lekce?"
,,Ano," procedil skrz zuby.
,,Můžete docházet spolu se studenty."
,,V žádném případě. Na začátku jsem jasně řekl, že potřebuji soukromé lekce. Nemíním ze sebe dělat hlupáka před celou školou," zamítl rázně, jeho pohár trpělivosti se nebezpečně blížil ke svému okraji. Hermiona se pohodlně opřela v křesle, zkřížila ruce na prsou a svraštila obočí.
,,Potřebujete okouzlit nějakou dámu?"
,,Bez komentáře. Tak jak tedy?"
,,Dobrá, budu Vám dávat soukromé lekce, ale hned teď si stanovíme jasná pravidla."
,,Například?"
,,Budete mne poslouchat, cokoliv, co řeknu, prostě bez diskuzí uděláte. Je to můj čas, který Vám budu věnovat a já rozhodnu o jeho využití. Nemíním se s Vámi půl večera hádat a vysvětlovat, proč máte udělat to či ono. Hodinu začínám i končím já, ne Vy. Je to jasné?"
,,Naprosto," musel se opravdu přemáhat, aby ji neusadil hned, ale nechtěl si to rozházet. Zajímalo ho ale, kdy se z ní stal takový diktátor.
,,Výborně. Sejdeme se zítra v osm hodin večer v mé učebně."
,,Jistě," odfrkl a sbíral se k odchodu.
,,Přijďte včas."
,,Dohodnuto. Dobrou noc."

Jistě, pane profesoreKde žijí příběhy. Začni objevovat