פרק 29

26 5 0
                                    


מאחורי הקלעים, סונטה הייתה יכולה לשמוע את צרחות ההתלהבות כשגריטל עלה לבמה. הוא לא השמיע אף צליל וכבר מחאו לו כפיים והריעו לו. היא כססה את הלק בציפורניה.

"אני לא עולה לבמה." היא התעקשה להמשיך לשבת על הכיסא, למרות שרגלייה כבר היו רדומות וכואבות מהישיבה הממושכת.

"דיברנו על זה אתמול, חוץ מזה, את זוכרת שזה רק משחק. נכון?"

סונטה הנהנה. כן, זה רק משחק, והיא חייבת לנצח.

"תקשיב לצלילים האלה! זה מטורף." היא אמרה.

המאפרת שהייתה איתם בחדר ההלבשה הנהנה לאות הסכמה ואמרה שבמקום סונטה היא הייתה מוותרת על התחרות ועל ההשפלה. באמת, היא לא חושבת על זה לעומק. זה די מביך אפילו לערוך השוואה.

"אף אחד לא שאל את דעתך." אמר קאלירו. "תהיי בשקט."

המאפרת נשכה את לשונה והמשיכה למרוח סומק על לחייה החיוורות של סונטה.

גם אם לא תנצח, לפחות שתראה טוב על הבמה.

צלילים של גיטרה חשמלית החרישו את אוזנייה. היא לא התאפקה, ופתחה את הווילון.

הקהל היה כולו מרותק אל גריטל והגיטרה שלו. אצבעותיו רצו לאורך המיתרים, כמו רכבת נוסעת, עד שהם כמעט נקרעו, והוא לא הפסיק לזוז לשנייה ולעשות כל מיני פעלולים מסובכים, מהסוג שרואים רק בסרטים. הופעה אחת שלמה בעשר דקות.

"עכשיו נראה אותך אומר שאני מרדים את הקהל!" סינן לעבר קאלירו, כשירד מהבמה.

הוא ניגב את הזיעה שלו במגבת, והחליף את החולצה שלו.

"עכשיו תורך." הוא אמר לסונטה.

סונטה עמדה ולא זזה. הראש שלה החל לכאוב, והדבר האחרון שרצתה היה להופיע מול כל האנשים האלה ולעשות צחוק מעצמה. קאלירו הושיט לה את הגיטרה שלו, זו שעברו עלייה כמה שנים טובות.
המיתרים היו חלודים וחלקם זמזמו.

"קאלירו... אני... אני..." הדמעות זלגו על לחייה.

"אני אאכזב אותך." היא אמרה. "אני לא רוצה. עדיף שזה ישאר ככה."

קאלירו ענה בכעס שהיא באמת מאכזבת אותו, כי היא לא עולה לבמה. חוץ מזה, הוא אמר לה יותר מדי פעמים שאין לה מה לדאוג. מה כבר יקרה?

"תעצמי עיניים, תתרכזי רק במוזיקה." הוא נישק אותה נשיקת מזל. "אני יודע שאת מסוגלת."

הוא דחף אותה החוצה וסגר את הווילון.

האנשים החלו להתלחשש ביניהם על העמידה העקומה, השיער חסר הצורה מתנופף לו ברוח, האיפור המוגזם והליצני שעל פנייה.

"תראה איך היא עומדת שם, כמו איזה עץ..." אמר מיינריד לחברו, "תחשוב רגע בהיגיון... היא באמת יכולה להופיע אתנו? היא לא תתמודד עם כל הביקורות וכל הלחץ."

מנגינות מכושפותWhere stories live. Discover now