(Kat atas tu gambar Stevania...)
"Wahhhhh!"Aku terkaku apabila melihat rumah agam dua tingkat yang terpacak dihadapku.Langit mulai gelap.Aku dan Rion memasuki rumah itu.Mujurkah Rion menggunakan kuasa teleportasinya untuk sampai ke rumah.
"Balik pun!Apehal lambat sangat?"Seorang lelaki berambut perang menegur.Tiga orang gadis dan tiga orang lelaki yang berada di ruang tamu memandang pelik ke arahku kecuali seorang lelaki tua.
"Wehh Rion!Mari ikut aku...aku nak cakap sikit dengan kau..."lelaki itu menarik lengan Rion sementara aku pula hanya berdiri bagai pak pacak.
Seorang gadis berambut merah berjalan ke arahku.Gadis itu memegang tanganku.
"Haii!Nama aku Keyla Arena.Panggil aku Keyla.Aku penguasa api.Marilah kita berborak.Tak payah malu-malu.Anggap rumah ni rumah kau je..."Aku sedikit terkedu melihat keramahannya.Sebelum ini tiada sesiapa pun yang bercakap ramah denganku kecuali Zack dan Mika.Aku mengikuti gadis itu dari belakang.
Situasi Reon dan lelaki berambut coklat...
"Weh Reon!Aku suruh kau selamatkan dia je...Yang kau bawa balik dia ke rumah kita ni apehal!Ke kau fall in love with her?"Lelaki itu mejongket kening sambil tersenyum penuh makna.Reon dengan geram memijak kaki lelaki itu.Lelaki itu mengaduh kesakitan.
"Sorry...aku tak tertarik pada gadis bodoh tu...kalau kau nak ambik la!Aku bawak balik dia sebab dia kata dia tersesat dan takde tempat tinggal.Kalau kau sebut lagi macamtu aku akan patahkan lengan kau!"Reon mendengus geram.Lelaki itu ketawa perlahan.
"Ek elehh!Ingat sikit.Jangan benci dia lama-lama tau nanti jatuh sayang!"lelaki itu memecut laju apabila melihat wajah Reon yang begitu tegang.
Inilah Reon.Seorang lelaki yang tak pernah mencintai atau dicintai mana-mana perempuan.Dia juga merupakan seorang yang kasar, panas baran dan juga suka mengenakan orang yang dia suka.Eh kejap!Orang yang dia suka?Siapa tuu...Nanti kita tahulah...Reon tak pernah jatuh cinta dan cuba untuk tidak mencintai mana-mana gadis disebabkan sesuatu yang ada pada dirinya.Yang akan membuatkan nyawa orang yang dia sayang terancam.
"Hai gadis cantik!Nama aku Zakay.Panggil saja aku kay.Aku penguasa angin.Selamat berkenalan!"Lelaki berambut coklat tadi memperkenalkan diri padaku.Lelaki disebelah Kay pula memperkenalkan diri.
"Nama aku Kouta.Aku penguasa tanah.Nice to meet you!"
"Alex.Penguasa kegelapan."Seorang lelaki berambut hitam dan bermata kuning berkata dengan dingin.Ek eleh!Sombong betul mamat ni!
"Haii!Aku pula Stella Summeria.Panggil aku Stella.Aku penguasa cahaya atau dikenali sebagai light.Gembira dapat berkenalan!"Gadis berambut kuning megoncang tanganku kuat.Bergegar kepalaku apabiala dilakukan begitu.
"Aduhhh...peningnya kepala..."
"Hehehe...sorry!"Stella mengukirkan senyuman dan duduk kembali di atas sofa.
"Luna...giliran kau pulak..."Keyla menyiku gadis berambut hijau tua yang berada di sebelahnya.Luna mengangkat wajah.
"Luna.Penguasa tumbuhan..."Hanya tiga patah perkataan yang keluar daripada mulutnya seperti Alex.Nadanya kedengaran dingin.
"Reon!Kau pula kenalkan diri!"
"Aku Reon.Penguasa Api.Selamat berkenalan gadis bodoh!"Reon tersenyum kecil melihat wajahku yang masam mencuka.
"Aku bukan gadis bodoh!Kalau kau kata aku macamtu lagi aku akan patahkan setiap tulang kau!"Aku memberi panahan mata yang begitu tajam pada Reon.Reo tersenyum sinis.
"Hek eleh!Macamlaa aku takut.Tak kira!Aku nak panggil kau gadis bodoh juga!Gadia bodoh!"
"K..kauu!"Aku ingin menyerang Reon tetapi segera dihalang Keyla dan Stella.Reon tanpa berlengah meningalkan ruang tamu.
"Huh!Tak guna kau!"Aku mengetap bibir geram melihat Reon menaiki tangga tanpa memperdulikan aku.Aku duduk semula diatas sofa setelah ditenangkan Keyla dan Stella.
"Emmm...nama kau siapa erk?"Stella bertanya kepadaku.
"Ohh lupa nak kenalkan diri!Nama aku Stevania Adeliana...Panggil aku Stevania."
"Ohhh...kau penguasa apa?"Soalan yang diajukan Kay membuatkan aku tersentak.
"Aku tak ada apa-apa kuasa sebab aku ni manusia biasa..."Jawapanku membuatkan mereka semua kaget kecuali Alex dan Luna.
"K...kau manusia?"Soalan yang diutarakan Kouta membuat keningku terjongket sebelah.Kelihatan riak gelisah dan tidak puas hati di wajah masing-masing.
"Mustahil manusia dapat melihat apatah lagi memasuki Alam Spiritual!Jadi macammana kau boleh masuk dan tengok kitaorang dengan jelas?Aku rasa kau bukan manusia Stevania sebab manusia tidak dapat merempuh masuk ke dalam alam kami apatah lagi melihatnya!"Stella merenungku seperti mahu menelanku hidup-hidup.Aku meneguk air liur.
"Aku memang manusialahh!"
"Okay.Okay.Masa kau kat dunia manusia kan kau pernah tak mengalami kejadian yang pelik dan orang pelik yang mengikuti kau?"Kay bertanya dengan serius.Aku cuba mengingat kembali memoriku.
"Ohh,ada!Ada!Aku pernah hidup kembali selepas aku mati di usia dua puluh lima tahun tapi aku kembali semasa aku berumur lapan belas tahun.Seterusnya beberapa hari yang lepas seorang gadis bernama mika yang memakai baju berhoidi dan menutup mata kirinya persis lanun menghantarku kedunia ini melalu satu cahaya hitam yang mebentuk portal..."Aku tersenyum kecil melihat wajah mereka yang sedkit pucat.
"Ouhhh..Tak apa lah kalau macamtu...mulai hari ini kita semua adalah sahabat buat selama lamanya!Mari aku tunjukan bilik kau!"Keyla menarik lenganku.Stella,Kay dan Kouta mengikut dari belakang sementara Alex dan Luna kekal berada di ruang tamu.
"Alex..."
"Hmmm...apa?"Alex duduk di tepi Luna apabila gadis itu menyuruhnya duduk disebelahnya menggunakan isyarat tangan.
"Identiti Stevania agak misteri...Tambahan pula namanya adalah Adeliana.Bukankah itu nama pemaisuri kerajaan Glacier?"
"Aku pun rasa begitu tetapi nama anak pemaisuri yang hilang tu Allyna Adeliana bukan Stevania Adeliana..."ujar Alex dengan suara yang sengaja diperlahan.Dia dapat dengar suara derap kaki yang menuruni anak tangga.
"Iya tak ya jugak kan?"Suasana diantara mereka berdua senyap apabila Kay dan yang lain kecuali Reon dan Stevania turun ke ruang tamu.
YOU ARE READING
Alam Spiritual
FantasyStevania Adeliana merupakan seorang gadis periang yang tidak memiliki rakan atau sahabat dari kecil.Dia adalah anak tunggal ibu bapanya.Sejak kecil lagi dia dilarang oleh ibu bapanya agar tidak pergi jauh dari rumah.Mereka mempunyai sebuah syarikat...