Bunyi deheman memeranjatkan K.A. Dia menoleh ke sisi dan mendapati Hayiz berdiri di sebelahnya. Matanya menjadi sepet menandakan dia sedang senyum.
"Hai"sapa K.A.
"Hai. Siapa ni?"tanya Hayiz
"Oh! Ni Izam kawan sekolah rendah saya dulu"jelas K.A. Takut juga Hayiz salah faham nanti.
"Ow.. hai. Kau dah kenal aku kan"kata Hayiz berjabat tangan dengan Izam.
"Congrats. Menang kali ni"tutur Izam.
"Kitorang menang sebab tak ada main tipu".
"Huh! Berlagak ea. K.A. Kau balik dengan siapa ni? Jom aku hantar kau balik"pelawa Izam.
K.A mendongak memandang Hayiz. Pandangan maut di lemparkan. K.A menelan air liur kesan. Gerun dia dibuatnya.
"Erm.. aku bawak kereta. Terima kasih. Aku balik sendiri je"jawab K.A tersenyum.
"Oo.. kalau macam tu okay lah. Aku balik dulu. Esok kalau free datang ar villa aku. Aku ada buat party sikit"kata Izam.
"Okay"jawab K.A. Izam berlari anak ke arah keretanya. Beg sekolah di baling ke tempat duduk belakang. Tangannya melambai K.A sebelum badan membolosi masuk kedalam kereta. Kereta di hidupkan. Gear R di masukkan. Keretanya mengundur ke belakang terus dia memandu keluar dari perkarangan sekolah dengan senyuman senget.
"Happy lah tu jumpa boyfriend lama"kata Hayiz.
"Mana ada boyfriend lah. Kawan lama je. Tapi pelik lah"tangan K.A di bawa ke dagu.
"Pelik kenapa?".
"Pelik lah. Sebab dulu Izam selalu ejek saya sebab saya gemuk dan hitam. Tapi kenapa sekarang tiba-tiba jadi baik pula"jelas K.A.
Hayiz memandang K.A yang tengah berfikir.
'Aku tak rasa si Izam tu ikhlas jemput K.A pergi party dia. Mesti ada muslihat'bisik hati Hayiz.
"Hello.."sahut K.A sambil memetik jari di hadapan wajah Hayiz.
"Ya? Kenapa?".
"Awak termenungkan apa?"soal K.A
"Tak ada apa lah. Kau balik lah. Nanti dah sampai rumah bagitahu"ujar Hayiz.
"Okay. Bye"K.A melambai. Kakinya di atur keluar dari pagar sekolah. Seperti biasa, dia akan berjalan kaki terlebih dahulu ke rumah Uncle yang selalu dia tumpang untuk meletakkan keretanya.
"Hayiz, asal?"tanya Iskandar.
"Izam tu budak sekolah lama K.A. Dia ajak K.A pergi parti dekat villa dia"ujar Hayiz.
"Ha.. baguslah tu. Biar dia bergaul sikit dengan orang lain"kata Isakandar.
"Tapi, K.A cakap, Izam tu dulu selalu buli dia dekat sekolah sebab dia gemuk dan Hitam"tambah Hayiz lagi.
Tersentak Imran mendengar kata-kata Hayiz. Fikirannya mula menerawang.
'Izam budak sekolah lama K.A? Hitam? Gemuk? Jangan-jangan K.A ni...'desis hati Imran.
"Kau jangan fikir bukan-bukan lah. Mana tahu si Izam tu dah berubah. Dah tak payah fikir lah jom"Safwan memaut leher Hayiz.
"Hoi Im! Menung apa?"Sapa Iskandar.
"Huh?! Erm.. tak ada apa lah. Jom"dalih Imran. Kaki terus melangkah mengikuti Hayiz dan Safwan di depan.
"Pelik-pelik kawan-kawan aku ni"kata Iskandar sendiri dengan gelengan kepala. Dia mengatur langkah mengikuti Imran dan yang lain.
YOU ARE READING
Gα∂ιѕ Вєятυ∂υиg МЄЯΑН [✔️]
Teen Fiction{𝓣𝓱𝓲𝓻𝓭 𝓢𝓽𝓸𝓻𝔂} Seorang lelaki yang berumur 17 tahun yang tidak mempercayai apa itu cinta. Hidupnya hanya di lingkungi oleh lelaki kecuali keluargnya. Berperwatakan yang dingin, keras kepala, itu lah dia Muhammad Hayiz Muiz. Seorang yang ta...