Hari ini adalah hari di mana K.A sudah di benarkan pulang. Setelah 4 hari berkampung di hospital akhirnya dia dapat juga pulang. Dia juga berterima kasih kepada Habibah kerana tidak memberitahu keluarganya tentang keberadaannya di hospital beberapa hari lepas.
K.A mengemas pakaiannya. Kepalanya didongak memandang ke luar tingkap. Kaki di atur ke arah tingkap. Pandangannya di renung jauh ke luar.
'Rindunya aku dengan dunia luar. Aku tahu aku dah tak dapat bersihkan nama aku. Tapi, aku tak boleh lemah. Aku harus kuat'guman hatinya.
"Hai"sapa seseorang. K.A berpaling lalau melemparkan senyuman.
"Dah siap ke?"tanya orang itu.
"Dah"jawab K.A sepatah.
"Okay jom".
"Erm.. Hayiz. Thank you sebab sudi ambik saya dan hantar saya balik".
Hayiz menghampiri K.A. Tangan di bawa ke kepala K.A lalu di elus.
"No problem"jawab Hayiz.
K.A tersenyum bahagia. Mereka keluar dari hospital setelah Hayiz membuat pembayaran. Segala perubatan K.A selama Empat hari di tanggung oleh Hayiz. Kereta Hayiz meluncur laju membelah jalan raya.
~~~~~~
Tiba di appartment milik K.A, Hayiz membantu membawa beg pakaian K.A hingga ke pintu rumah. Kunci rumah di masukkan kedalam lubangnya. K.A memulas kunci itu tetapi tidak berhasil. Dahinya berkerut pelik. Dia mengangkat wajahnya menatap Hayiz di sebelah.
"Kenapa?"tanya Hayiz.
"Tak boleh nak buka"jawab K.A. Dia mencubanya sekali lagi sambil sebelah tangannya yang lagi satu memegang tombol pintu.
"Eh! Tak berkunci?"gumam K.A sendiri.
Daun pintu di tolak perlahan dan kepala di julur masuk. Kaki menapak perlahan satu persatu. Tiba-tiba....
"SELAMAT PULANG K.A!!!"sahut safwan, Imran dan Habibah yang berdiri di ruang tamu.
K.A menutup mulutnya terharu. Dia melangkah menghampiri. Tubuh Habibah di peluknya terharu. Dia tidak menyangka bahawa kepulangannya akan di sambut oleh orang yang menyayanginya.
"Selamat pulang my bestfriend"ujar Habibah meleraikan pelukan.
"Thank you bebeh"ucap K.A.
"Alaa... jealousnya. Nak peluk jugak"kata Imran gedik lalu menghampiri Habibah dan K.A.
"Kau jangan nak mengada"Safwan menarik kolar bahagian belakang baju Imran menjauhi Habibah dan K.A. Dua gadis itu hanya ketawa melihat reaksi Imran yang sudah monyok.
"Siapa yang plan semua ni?"tanya K.A ingin tahu.
"Boyfriend kau ar!"rajuk Imran sambil menyuap ubi kentang ke dalam mulutnya.
K.A berpaling menghadap Hayiz dengan senyuman dan di sertai ucapan terima kasih.
"No problem. Untuk kau, aku akan buat apa saja".
"Buwerk! Buwerk! Ada tong sampah tak? Aku rasa nak muntahlah"ujar Imran pura-pura loya.
"Bodoh!"kata Hayiz tergelak dengan tangannya naik menunjal kepala Imran.
YOU ARE READING
Gα∂ιѕ Вєятυ∂υиg МЄЯΑН [✔️]
Dla nastolatków{𝓣𝓱𝓲𝓻𝓭 𝓢𝓽𝓸𝓻𝔂} Seorang lelaki yang berumur 17 tahun yang tidak mempercayai apa itu cinta. Hidupnya hanya di lingkungi oleh lelaki kecuali keluargnya. Berperwatakan yang dingin, keras kepala, itu lah dia Muhammad Hayiz Muiz. Seorang yang ta...