Racer memandang kepingan gambar di tangan masing-masing. Semua gambar menunjukkan pelajar yang kurang cantik.
"Aduh.. jatuh reputasi aku"kata Iskandar.
"Bapak ar, budak lagi ni bro"kata Safwan.
"Weh! Aku ingat aku dapat yang kau punya"kata Imran kepada Safwan.
Hayiz diam. Dia melihat kepingan di tangannya.
"Kau dapat siapa?"tanya Safwan terus merampas kepingan kertas di tangannya.
"Asal kau punya tak ada gambar?"Safwan melihat nama yang tertera di situ.
"K.A?"Tambah Safwan lagi lalu memandang Hayiz yang kelu tanpa kata.
"Im, cuba kau cakap dengan aku asal Hayiz punya tak ada gambar?"tanya Iskandar.
"Gambar-gambar ni aku cilok dalam buku tahunan sekolah. Aku nampak nama K.A tu tak ada gambar. So, aku fikir mesti muka dia hodoh. Sebab tu tak letak gambar. Lagi pun advance kan kau pun nak cari dia juga kan"jelas Imran panjang lebar.
"Lagi susah bongok aku nak start. Aku pun tak jumpa dia. Bongok lah.."kata Hayiz melemparkan bantal kecil tepat mengena muka Imran.
Hayiz berdecit. Badan di sandarkan. Memang susahlah dia nak menang. Kalau orang pun dia tak tahu macam mana.
~~~~~
K.A berjalan di pusat membeli belah sambil meninjau kedai-kedai yang ada di situ. Kedai tudung di masuknya. Beberapa helai tudung di capai lalu di bawa ke kaunter. Setelah membuat pembayaran, dia keluar dari kedai itu. Kedai lukisan pula di tujunya.
Dia perlu membeli bahan lukisan dan warna untuk menyiapkan hasil lukisannya. Sedang dia memilih warna, matanya menangkap satu figura yang amat dia kenali.
"Eh! Itu bukan ke Aiman. Siapa perempuan tu. Ish! Tergamaknya dia buat Elina macam tu. Kalau Hayiz tahu ni mesti kene penumbuk free"gumam K.A sendiri. Dia kembali memilih pewarna.
Usai membeli, dia terus berlalu pulang.
~~~~~~
Jam sudah menunjukkan pukul 2 pagi. Hayiz masih tidak dapat melelapkan matanya. Dia asyik memikirkan siapa K.A. Gelang nama K.A yang terletak di meja sisi di ambil lalu di tenungnya.
"Siapa kau sebenarnya? Kau sungguh misteri. Aku akan cari kau sampai jumpa"gumam Hayiz sendiri.
Mata di tutup. Gelang nama itu di genggamnya. Lama kelamaan, dia hanyut di buai mimpi.
Bunyi alarm mengejutkan Hayiz. Dia bergegas ke bilik air untuk bersiap. Tekadnya untuk mencari siapa K.A bermula. Demi superbike. Eh! Dasar buaya
Usai bersiap, Hayiz turun untuk sarapan. Dia menyua nasi goreng ke mulutnya. Elly, Ridzwan dan Elina hanya melihat Hayiz yang kelam kabut makan.
"Long, kau dah kenapa kelam kabut sangat ni. Belum pulul 7 lagi lah"ujar Elina.
Hayiz terus tersedak. Dadanya di tepuk berkali-kali. Elly terus menghulurkan air kepada anak terunanya itu. Rakus Hayiz meneguk air.
"Itulah.. makan jangan gelojoh sangat. Kan dah tercekik"kata Ridzwan.
"Sorry pa, along ada kerja sikit dekat sekolah. Itu yang nak cepat ni"kata Hayiz.
"Kalau ya pun.. makan elok-eloklah.. tenang sikit"tambah Elly.
Hayiz menghela nafas berat bagi menenangkan dirinya. Dia kembali menyambung suapannya.
Usai makan, Hayiz menyalami tangan papa dan Umminya. Langkah di atur ke luar. Kasut sekolah yang hitam berkilat disarung ke kaki. Langkah di atur lagi ke motornya. Kakinya di langkah menaiki motor. Enjin di hidupkan. Jaket di sarungkan serta sarung tangan fingerless. Helmet fullface pula di pakai di kepala. Utamakan keselamatan. Hayiz menunggang keluar dari perkarangan rumah menuju ke sekolah.
YOU ARE READING
Gα∂ιѕ Вєятυ∂υиg МЄЯΑН [✔️]
Dla nastolatków{𝓣𝓱𝓲𝓻𝓭 𝓢𝓽𝓸𝓻𝔂} Seorang lelaki yang berumur 17 tahun yang tidak mempercayai apa itu cinta. Hidupnya hanya di lingkungi oleh lelaki kecuali keluargnya. Berperwatakan yang dingin, keras kepala, itu lah dia Muhammad Hayiz Muiz. Seorang yang ta...