"Apa yang kecoh-kecoh ni!"sahut satu suara lantang.
K.A yang menunduk tersentak. Kepala didongakkan memandang Habibah.
"Bib, apahal ni?"tanya Safwan.
"Kau suruh member kau tu tanya awek dia ni kenapa? Tiba-tiba datang serang orang"balas Habibah.
"Kau buat hal apa lagi kali ni?"soal Hayiz tegas.
"Mana ada I buat hal. I just nak warning Itik hodoh ni je supaya tak dekat dengan you"jelas Bella dengan nada yang gedik.
Habibah menggulingkan mata menyampah dengan Bella yang tergedik-gedik.
"Kau siapa nak halang aku dekat dengan siapa?"Berdesup kata-kata Hayiz. Habibah yang mendengarnya menjungkit senyum puas.
"You! I ni girlfriend you tau. Sampai hati you cakap I macam tu depan itik hodoh ni"makin terguris hati K.A apabila Bella berkata begitu di hadapan lelaki yang sudah mencuri hatinya.
"Kau blah lah Bella. Apa makna cinta pun Hayiz tak tahu, inikan pulak dia nak bercinta. Buang masa kau je. Baik kau pergi dekat jantan yang angkut kau siang malam tu"sekali lagi berdesup ayat yang keluar dari mulut iskandar.
"Weh! Korang bertiga ni mandi air karat ke apa? Perang bebenau rambut tu"kata Imran dengan gelaknya yang menjengkelkan. Yang lain cuba menahan tawa. Hayiz saja tiada riaksi. Ketat aje wajahnya.
"Eh! Hello.. ini dye dekat spa okay. Queen B tak main lah air karat ni. Nanti jadi macam itik hodoh ni"kata Balqis.
Terus pecah tawa Imran, Safwan dan Iskandar. Habibah yang tadi menahan tawa turut tergelak kecil.
"Woi! Orang warna rambut dekat salon. Spa tu nak urut badan kau. HAHAHA"berdekah Imran ketawa.
Queen B terus berlalu dengan perasaan malu. Mana taknya spa dan salon pun tak boleh nak bezakan.
"Sudah-sudah lah tu.."tegur Hayiz.
"Bib, kau ada kenal tak budak art nama K.A?"tanya safwan.
Tersentak Habibah. Matanya terus memandang K.A. K.A menggeleng perlahan.
"Erm.. tak kenallah asal?".
"Ni.. aku jumpa gelang dia tercicir". Tuntas Hayiz menunjukkan gelang itu.
"Oh.. kalau macam tu biarlah aku yang bagi. Mana tahu kalau aku jumpa budak tu kan"pinta Habibah.
"Eh! Tak apa. Aku nak bagi gelang ni dekat dia sendiri. Sebab aku nak tahu apa yang dia lukis masa dekat gym hari tu"balas Hayiz.
"Oh! Okay. Em.. tapi, kalau kau nak jumpa K.A kan. Kau tunggu minggu depanlah. Masa pertandingan lukisan. Nanti diorang akan pamer lukisan yang bertanding. Kau cari je nama K.A. Mesti jumpa" kata Habibah. Tersenyum. K.A yang memandang Habibah sudah berkerut wajahnya.
'Kau nak kena dengan aku ke Bib?'gumam hati K.A.
"Okay. Thank. Kitorang gerak lu"Racer bergerak pergi dari situ.
"Kau dah kenapa?"soal K.A kepada Habibah yang melabuhkan kembali duduknya.
"Apa? Aku just nak tolong kau jumpa putera idaman kau".
"Bila masa pulak aku cakap dia putera idaman aku.".
"Habis yang kau cakap handsome tu. Hayiz kan? Kau jangan cakap kau suka empat-empat sekali"ujar Habibah sambil menunding jari ke arah K.A.
K.A tersengeh menampakkan matanya yang sepet sambil dua jari di angkat ke udara. Habibah menepuk dahinya. Ah sudah.. dia ingat kawannya itu hanya sukakan Hayiz tetapi lain pula yang dia dapat tahu.
YOU ARE READING
Gα∂ιѕ Вєятυ∂υиg МЄЯΑН [✔️]
Fiksi Remaja{𝓣𝓱𝓲𝓻𝓭 𝓢𝓽𝓸𝓻𝔂} Seorang lelaki yang berumur 17 tahun yang tidak mempercayai apa itu cinta. Hidupnya hanya di lingkungi oleh lelaki kecuali keluargnya. Berperwatakan yang dingin, keras kepala, itu lah dia Muhammad Hayiz Muiz. Seorang yang ta...