X. /*

658 31 0
                                    

Piton a lakosztályába érve becsapta maga után ajtaját és beletemetkezett újonnan szerzett könyvébe. De egyre csak összefolytak a sorok a szeme előtt. Idegesen megdörgölte orrnyergét és elindult járőrözni a folyosókon. Nyakon is csípett egy szerelmeskedő Hóllóhátas párt. Ezért maximum csak húsz pontot vont volna le, de hogy feldúltságát csillapítsa fejenként levont harminc pontot. Nem mintha a Hollóhát az évek során a házkupa megnyerésének közelébe is jutott volna, de ehhez nagyban hozzájárult a bájitaltanár kedvenc szórakozása is. Éjfél körül elsétált a Kövér Dáma felé, és titkon abban reménykedett, hogy nyakon csípheti Herminét, ahogy kioson a könyvtár felé. De semmi ilyesmi nem történt.

Hermione érkezés után, elutasította Hagrid teameghívását, és inkább a kastély felé vette az irányt. Remélte, hogy nem bántotta meg szőrös barátját, de nem volt abban a bájosan csevegős, teázgatós állapotában. Amint felért örömmel nyugtázta, hogy Harryék nincsenek a klubhelyiségbe. Felsietett a szobájába és bevágta az ajtót. Bebújt a vastag paplan alá, és most mind az az érzelmhullám amit út közben erőnek erejével magában tartott, most mind kitört belőle. Legnagyobb meglepetésére percek múlva Ginny viharzott be a szobába. Egyenesen az ágyához sietett.

-Hagrid mondta, hogy megérkeztél.- vonta el vígan a baldachint, de amint meglátta Hermionét lekonyult a mosolya.- mi történt Mióne?

Leült kócos barátnője mellé és szorosan megölelte.

-Nem tudom, hogy hogy mondjam el. - keservesen sóhajtott.- azt se tudom, hogy el kéne-e mondanom neked, vagy egyáltalán bárkinek.

Hozzádőlt az ágy szélén ülő vörös barátnőjének.

-Hermione- kezdte Ginny kedvesen, de hangjába alig észrevehető türelmetlenség is vegyült.- te is tudod, hogy nekem bármit elmondhatsz.- úgy tett, mintha lelakatolná a száját és eldobná a kulcsot.

Hermione halványan elmosolyodott és megszorította Ginny ölelő kezét.

-A bálon a professzorral... vagyis nem a bálon... közös lakosztályt kaptunk.- kezdte komoran.- fogalmam sincs, hogy történt, de amikor megkértem, hogy segítsen a cipzárral... akkor nem tudom... megcsókolt, és amíg ott voltunk többször is volt rá példa. Teljesen más ember volt- kezdett elpirulni.- táncoltunk, együtt bejártuk Lechath-ot, együtt aludtunk...

-Együtt aludtatok? - kérdezte Ginny kissé elszörnyedve.- de ugye nem tett olyat, amit nem akartál? Mert ha igen- hangja ingerülten csengett és állkapcsa kissé megfeszült.

-Nem, nem történt más. Biztosíthatlak, hogy Piton elfoglaltságai közé nem tartozik a tanítványai megrontása.

-Akkor miért vagy ilyen szomorú?

-Ránk nyitott az igazgató... mármint nem úgy, hanem reggeli közben. És alig volt rajtam valami, persze rögtön úgy jött le az egész, mintha Piton és én... tudod... - lecsordult egy könnycsepp az arcán.- aztán Piton azt mondta nem lehet semmi köztünk, mert a tanárom és, hogy sokkal idősebb. De én szeretem... legalábbis úgy éreztem amikor ketten voltunk...

-Először történt ilyesmi?- kérdezte homlokát ráncolva Ginny.

-Nem, amikor Roxmorsból jöttünk vissza- elcsuklott a hangja és keservesen sírva fakadt.- de ne mondd el Harryéknek. Kérlek.

-Jól van, semmi baj. - simogatta meg a fejét Ginny.- nem lesz semmi baj. Talán hagynod kellene, ha jelentesz neki valamit, keresni fog.

Hermione csak szipogott, fájtak Ginny szavai, de tudta igaza van. Lassan álomba merült a barátnője ölében.

A héten az összes bájitaltant kihagyta. Szerencsére Harry-ék megelégedtek azzal a magyarázattal, hogy a bálon megharagudott Pitonra, és ehhez nagyban az is hozzájárult, hogy a fiúk gondolatai a heti kviddics meccsen jártak ami vészesen közeledett. Az órák helyett az idejét a könyvtárban töltötte és a bájitaltan elméleti részét magolta. Teljesen más volt gyakorlat nélkül a tantárgy tanulása, és a tananyag is nehezebbnek bizonyult. Lassan bele kellett törődnie, hogy nem játszhatja tovább, hogy kihagyja az órákat. Csodálkozott, hogy McGalagony még nem akart vele elbeszélgetni ezért a magatartásáért, sem azért, hogy a bálról faggassa, vagy a kihagyott étkezésekről a hétvége óta. Ginny szerencsére vacsorakor mindig hozott neki valami harapnivalót, és még a Roxmortsban és az Abszol úton összevásárolt nyalánkságok is kapóra jöttek.

𝑳𝒖𝒎𝒐𝒔𝒓𝒂 𝑵𝒐𝒙 /*Where stories live. Discover now