35'

811 123 19
                                    

🌸maaflah ye klu ada typo.
🌸Enjoy!
🌸Jgn lupa vote tau.

╔═════ೋೋ═════╗

"Omma saya ngan Appa saya sakit. Sebab tu saya kena balik China. Dan tinggalkan awak."

"Saya tahu."

"Memang salah saya sebab tak bagitau awak."

"Renjun.....saya mintak diri dulu."

Soumin terus berdiri dari duduknya tu dan keluar dari bilik tu. Tinggallah Renjun berseorangan disitu.

Renjun melepaskan keluhan yg berat dengan air matanya yg dah jatuh ke pipinya perlahan. Dia kena terima yg Soumin memang akan ambil masa untuk terima dia balik.

Dia kena kuat kali ni. Supaya dia tak lari dari Soumin macam dulu.

>>>>>>

"Kejap je kau jumpa ngan Renjun tadi."

"Kejap jelah. Nak lama2 buat apa."

"Kau jugak yg rindu dia dulu sampai demam2. Ni dah jumpa kau, sekejap je pulak."

Soumin tidak membalas apa2 dan cuma memandang keluar tingkap melihat langit yg dah gelap tu.

"Kau marah dia kan?"

"Mana ada."

"Takyah tipulah, Soumin. Nampak sangat kat muka kau tu."

Soumin memandang Han yg tengah mengemas barangnya di atas meja tu. Memang susahlah dia nak tipu Han. Han dah kenal dia sangat.

"Jgn marah sangat. Nanti menyesal lagi."

Han mengambil kotnya yg tergantung kat kerusi dan berjalan ke arah pintu manakala Soumin hanya kaku sahaja di tempatnya tadi.

"Lagi satu....."

Han berhentikan langkahnya dan berdiri di hadapan pintu. Kemudian menyambung ayatnya.

".....tak semestinya seseorang tu pergi sebab dia bahagia. Boleh jadi dia yg lagi terseksa."

>>>>>>

Throwback.

"Soumin. Jomlah makan." ajak Han sambil mengetuk pintu bilik Soumin.

"Taknak."

"Hei, bocah. Renjun pergi tinggalkan kau tu, dia ambik selera makan kau sekali ke?"

Han yg berdiri depan pintu mencekak pinggangnya kat depan pintu yg tak terbuka tu. Degil nak mampus Soumin. Tinggal dua jumaat agaknya. Ajak makan taknak. Nasiblah pergi sekolah nak.

"Poning kepala aku."

Tetibe telefon Han berbunyi. Han mengambil telefonnya tu dan melihat nombor telefon yg tak dikenali. Mula2 dia was-was tapi dia angkat jugak.

"Hello?"

"Hello. Ni Han ke?"

"Ye. Sape ni?"

"Ahh...Renjun."

Han melihat telefonnya semula dan letak semula ditelinga.

"Kau tukar nombor ke?"

"Haah."

Han membuka langkahnya pergi dari bilik Soumin dan turun ke ruang tamu. Dia taknak Soumin dengar perbualan diaorang.

"Soumin okay?"

"Soalan apa kau tanya ni? Mestilah tak. Dia dah sayang kau sangat tu."

Renjun hanya senyap ditalian sana. Han pun mengeluh perlahan.

"Kau tanya Soumin okay ke tak, biar aku pulak tanya kau. Kau okay ke tak?"

"O...okay."

"Jgn tipulah, Renjun. Kau tipu aku kan? Kau memang teruk klu bab menipu."

Renjun masih lagi tak membalas dan membisu. Han hanya menunggu Renjun mulakan kata2 nya balik tapi macam mustahil pulak.

"Nak cite apa2 kat aku?" tanya Han sambil duduk di atas sofa.

"Susah ke kau kat sana?" sambung Han.

"A....aniyo. Gwaenchana....."

Suara Renjun yg menjawab soalan Han tadi dah mula berketar. Han melepaskan nafas beratnya.

"Kau taknak balik sana kan?"

"Hiks....."

Tangisan Renjun di hujung talian mula kedengaran. Han memang dah agak. Renjun memang taknak balik sana. Sama ada dia terpaksa atau sebab Hyojen.

"Gwaenchana.....aku akan jaga Soumin. Klu aku betul2 sayang dia and kau dah sedia nak jumpa dia balik, kau baliklah sini semula." kata Han.

"Gomawo."

Han tersenyum kecil sambil memandang keluar tingkap. Panggilannya tadi dibiarkan saja supaya dia dapat teman Renjun yg menangis jauh dari dia.

Dunia ni terlalu kejam untuk orang baik macam Renjun. Tapi takpe.

Because behind the dark sky, there will be sun.

《《 to be continued 》》

Guys, thanks untuk 3k read. Saranghae. ❤❤

Btw, cite ni dahnak habis dah.

Bye, Renjun.

Semoga bertemu lagi.

Nak fanfic baru tak 2021?

Okay tiber.

ANNYONG!

(C) One Scar, One Kiss ; Huang Renjun || NCT DreamWhere stories live. Discover now