30'

726 120 25
                                    


🌸maaflah ye klu ada typo.
🌸Enjoy!
🌸Jgn lupa vote tau.

╔═════ೋೋ═════╗

"Lia...."

Lia dan Yuqi memandang belakang selepas ada orang panggil Lia.

"Ye, Soumin..." balas Lia.

"Eh, ada Yuqi." kata Soumin.

"Annyong, Unnie." sapa Yuqi

"Nape kau panggil aku?" tanya Lia.

"Oh....kau busy tak? Aku nak mintak tolong ambikkan kopi kat kedai Yangyang."

Lia melihat jam di tangannya dengan bibirnya yg bergerak kecil untuk menguruskan waktunya.

"Tak sempatlah wei. Sorry wei." kata Lia.

"Ohh....Yuqi boleh tolong. Yuqi free." sampuk Yuqi sambil mengangkat tangannya sedikit.

"Wahhh....gomawo. Jom. Unnie hantar." kata Soumin lalu menarik Yuqi dan melambai tangannya ke arah Lia waktu berjalan.

>>>>>>

Yangyang membungkus kopi yg Soumin order banyak2 tu dalam bekas letak cawan dan dia susun atas meja. Dia melepaskan nafas lega dan pergi duduk di atas kerusi di bahagian dapur.

Jun pun dah duduk terkangkang sebab lama sangat dia berdiri tadi masa buat kopi. Wlupun baru pagi mereka berdua dah penat macam nak mati.

"Hyung okay tak?" tanya Yangyang.

"Okay. Kaki aku je cramp. Sakit seh diri lelama." balas Jun sambil menumbuk kakinya perlahan.

"Hyung......hyung sebelum ni ada suka sesape tak?" tanya Yangyang tetibe.

"Adalah. Tipulah klu orang cakap dia tak pernah ada crush. Kenapa kau tanya?"

"Saje je."

"Tipu.....kau mesti suka ngan kawan kau tu kan? I can see from your face ah....."

Yangyang hanya tergelak kecil kemudian mencampakkan pandangannya ke luar tingkap. Dia melepaskan nafas kecil dan memandang tangannya.

"Dah orang tak suka, hyung. Nak mengharap pun.....nanti diri sendiri jugak yg sakit." sambung Yangyang.

"Bunga bukan satu. Banyak lagi kat luar sana. Cuma tunggu masa je." balas Jun dan memandang Yangyang.

"Betullah tu. Tapi nak move on pun susah ek."

"Apa yg tak susah kat dunia ni? Kau nak masuk tandas pun kena buka pintu langkah kaki kiri." gurau Jun kemudian mereka tergelak kecil.

"Tulah pasal. Susah betul hidup ni." balas Yangyang.

"Yeobseyo..." panggil seseorang kat kaunter.

Yangyang pun terus berdiri dari duduknya lalu pergi ke kaunter sebab ada pelanggan. Jun pun mengikut langkah Yangyang dari belakang.

Selepas mengambil order pelanggan tadi, seorang lagi pelanggan perempuan berjalan ke arah kaunter.

"Nak order apa ya?" tanya Jun mesra.

"Oh....bukan nak order tapi nak ambik pesanan Mrs.Han."

"Yg banyak tu ke?"

"Haah."

"Jap eh......Yangyang......tolong buat kopi yg orang order tadi. Aku nak bagi kopi kawan kau."

Yangyang mengangguk kepalanya sambil menunjukkan simbol okay menggunakan tangannya lalu dia pun buat kopi yg diorder tadi.

Yangyang pun buat kopi tu dan selepas siap, dia pun letak kopi tu dalam dulang dan pergi hantar.

Tapi malangnya, masa dia berjalan, kaki dia tersadung kerusi dan.......dulang tu terlepas jadi cawannya pecah.

Yangyang terkaku di disitu lalu memandang Jun yg ada kat kaunter. Jun pulak tidak memandang Yangyang tetapi memandang seseorang di depan Yangyang.

Y

angyang pun pandang ke hadapan lalu ternampak pelanggan perempuan yg ambik pesanan Han tadi tu dah basah dengan kopi tadi.


"Oh My God! I'm so sorry. Gwaenchana?" kata Yangyang kelam kabut.

"Takpe2."

"Siyeslah? Awak okay? Baju tu nak saya ganti tak? Awak nak saman saya ke?" bebel Yangyang.

"Tak....takpe2. Btw, nama saya Yuqi. Ada tisu tak."

"Oh......ada2. Sekejap."

Yangyang pun pergi ke kaunter semula dan Yuqi duduk di kerusi yg berdekatan. Sejujurnya, badan dia sakit sebab kopi tu panas. Nasiblah bajunya longgar jadi bolehlah dia mengibas badannya tu sedikit.

"Nah. Tisu." kata Yangyang lalu meletakkan sebanyak-banyaknya tisu depan Yuqi.

"Mak ai....banyaknya." kata Yuqi lalu mengambil tisu tu dan mula mengelap bajunya.

Yangyang yg bersalah tu hanya berdiri disebelahnya sambil memerhatikan Yuqi. Yuqi yg perasan pasal benda tu memandang Yangyang.

"Gwaenchana. Sikit je. Baju kan boleh basuh." kata Yuqi.

"Tapi....."

"Siyes takpe. Tapi saya nak mintak tolong boleh? Hantarkan kopi tu kat kereta warna hitam depan cafe tu."

"Boleh2." kata Yangyang lalu pergi ke arah Jun untuk bawa kopi tu. Tapi Jun menghalangnya.

"Biar aku yg bawak. Nanti tangan kau tu menggeletar, tak pasal2 yg ni pulak tumpah." kata Jun lalu memegang bekas kopi sebanyak yg boleh di tangannya dan bergerak ke luar cafe.

Ketika Jun berjalan ke arah kereta hitam tu, tetiba ada seorang budak lelaki langgar dia. Jun terus memandang budak tu dan budak tu hanya menenung muka Jun dengan mata yg berkelip-kelip.

"Comelnya." kata Jun sendiri.

Jun meletakkan bekas kopi tu di bawah lalu mencangkung dan memagang tangan budak tu.

"Mana parents awak? Awak datang ngan sape?" tanya Jun tapi budak tu jawab apa2. Mungkin dia takut kot.

"Dongsaeng!"

Jun mengangkat kepalanya dan memandang seorang remaja lelaki berlari ke arahnya lalu menarik bahu budak tu.

"Awak pergi mana? Hyung risau tau." kata lelaki tu sambil mengusap rambut adiknya.

"Ni adik kau ke?" tanya Jun.

"Haah. Maaflah dia ganggu. Tetibe pulak dia merayau."

"Takpe2. Biasalah budak kecik. Jaga dia elok2." kata Jun dan pergi dari situ bersama-sama kopi tu.

《《 to be continued 》》

(C) One Scar, One Kiss ; Huang Renjun || NCT DreamWhere stories live. Discover now