08'

910 132 8
                                    

🌺 Sorry klu ada typo.
🌺 Enjoy!
🌺 Jgn lupa vote tau.

--------------------------------------------------

"Saya nak adik saya." kata Renjun sambil menggenggam lengan baju nurse lelaki yg datang nak check keadaan dia tu.

"Awak takleh keluar. Takpelah....mesti ada orang jaga dia kat rumah." pujuk nurse tu.

Renjun hanya terkaku disitu sambil memandang nurse tu. Nurse tu pun baringkan dia kemudian selimutkan dia.

"Awak penat ni. Rehatlah." kata Nurse tu kemudian keluar dari bilik Renjun.

Renjun mengeluh perlahan kemudian meraup mukanya sekali. Dia nak tanya Soumin tapi dia takde nombor Soumin. Nak tanya orang lain....nombor orang lain pun dia takde jugak.

Dia capai telefon dia yg ada kat meja kecik sebelah katil kemudian tengok semua contact yg dia ada.

Haa....tak sampai 10 pun contact dia dalam fon. Dia tengok balik list contact dia yg sikit tu. Jap...dia ada nombor Jinyoung, ketua kelas.

Dia pun chat ngan Jinyoung, nak tanya dia ada nombor Soumin tak. Tak lama lepas tu, dia terus balas.

Ada. Kau nak ke?

Nak. Saya nak tanya something.

Jap....aku send.

Lepas tu Jinyoung bagi dia nombor Soumin. Terus dia call nombor tu sebab nak tahu pasal adik dia.

"Hello?" jawab Soumin.

"Soumin! Adik saya kat awak ke?" tanya Renjun tetibe.

"Renjun ke. Aku fikir sapelah tadi. Ada. Aku ambik adik kau tadi. Dia okay. Barang keperluan dia pun aku dah bawak sekali. Tapi yg penting jelah." jelas Soumin.

Renjun menghela nafas lega. Nasib baik adik dia tak pape. Risau betul dia klu Hyojen kena pape ngan parents dia.

"Thanks.....Soumin." kata Renjun.

"Wlcm. Off lah call. Aku hantar gambar kat kau." kata Soumin.

Renjun off call dia pastu tunggu Soumin hantar gambar kat dia. Lepas beberapa minit Soumin hantar gambar kat dia.

Gambar first, Soumin tengah pegang Hyojen dan selfie ngan Han sekali. Gambar second Soumin mengendong Hyojen dalam pangkuan dia.

Renjun tenung gambar tu lama-lama. Dia tersenyum kecil. Skrin telefon tu disentuh perlahan.

"Thanks....Soumin. Saya hargai jasa awak." bisik hati Renjun.

>>>>>>

Soumin menguap perlahan lalu meletakkan kepalanya atas meja. Dia ngantuk sebab malam tadi dia tidur lambat ngan Han. Hyojen tersedar pulak malam tu pastu dia taknak tidur.

Penatlah jugak dia ngan Han nak pujuk Hyojen balik sampai dia tidur. Maka dia mengantuklah hari ni. Oh...pasal Hyojen. Dia mintak tolong ahjumma kat rumah sebelah. Han kata dia suka budak2 jadi aku mintaklah tolong dia jaga sementara aku gi sekolah ni.

"Kau ngantuk ni kenapa?" tanya Chaewon.

"Tidur lambat."

"Tidur lambat kenapa?"

"Main game ngan Han." tipu Soumin.

"Tulah kau. Gi main game buat apa. Kan dah ngantuk. Hah...jap. Kau suka lukis kan? Kau tahu tak ada pertandingan melukis yg dia baru bagitau tu." tanya Chaewon.

"Yeke? Nak masuk wei."

"Kau gi tanya Mia. Dia yg cari tadi, untuk wakil kelas kena dua orang. Yg baru masuk Lia je. Lagi sorang takde."

"Aku jumpa dia sekarang gak." kata Soumin lalu berdiri dan pergi ke tempat Mia. Chaewon hanya memerhatinya dari tempat duduknya.

Dia nampak Soumin tengah bincang something ngan Mia. Mia pun explain kat dia pasal pertandingan tu. Lepas beberapa minit, Soumin duduk tempat dia balik.

"Hehe... dapat masuk. Tengah hari lusa sebelum sesi kelas petang, ada perjumpaan."

"Baguslah tu. Good luck. Harap2 menang." ucap Chaewon sambil menepuk bahu Soumin.

"Thanks." balas Soumin.

>>>>>

Han menyandarkan badannya dikerusi dan mengeliat kecil. Mak ai. Ngantuk betul dia. Tidur lambat punya pasal.

Sanha yg duduk sebelah dia hanya memandangnya. "Kau jarang ngantuk kat kelas. Kau buat apa malam tadi?"

"Aku.....main game. Ngan Soumin."

"Ohhh....jap. Main game? Pahal kau jadi Felix pulak ni? Main game cam nak mati?" tanya Sanha dengan nada yg pelik.

"Saje. Aku....bosan."

"Suka hati kau lah. Yg pertandingan melukis tu kan.....kau tahu tak, Soumin masuk." kata Sanha.

Han terus bangun dari sandar dia pastu menenung muka Sanha. "Soumin? Cousin aku tu?"

Sanha mengerut dahinya."Yelah. Soumin mana lagi."

Han memegang dahinya. "Degillah Soumin ni." bisik Han tapi masih lagi boleh didengari Sanha.

"Kenapa ngan dia? Dia takleh lukis ke?"

"Tak.....takde pape. Dahlah. Aku ngantuk nak tidur." kata Han sebab nak elak Sanha tanya lagi benda pelik2 kat dia.

Sanha hanya mencebik lalu bangun dari tempat dia. Nak lepak tempat lain sebab Han nak tidur. Kang bising, takleh tidur pulak mamat tu

《《 to be continued 》》

(C) One Scar, One Kiss ; Huang Renjun || NCT DreamWhere stories live. Discover now