03'

997 154 26
                                    

🌸maaflah ye klu ada typo.
🌸Enjoy!
🌸Jgn lupa vote tau.

----------------------------------------------------

"Kenapa tangan kau ada parut luka? Kau buat apa ngan tangan kau?"

Renjun terus menarik tangannya lalu menutup bukunya tadi.Dia terus kemas barang dia masuk dalam beg. Dia punya kelam kabut kemas barang tu sampai terjatuh alat tulis dia.

Soumin bangun dari duduknya dan pergi ke arah Renjun. Dia tolong kutip alat tulis dia yg terabur atas lantai tu.

"Sabarlah kau ni. Kabut kenapa?"

"Ma....mana ada. Terlepas je tadi."

"Takyahlah tipu aku."

Soumin letak balik alat2 tulis Renjun yg jatuh tadi dalam beg pensil dia.

Renjun zip beg pensil. "Thank you."

"Wlcm. Jom.....balik."

Renjun angguk kepala dia pastu pakai beg galas dia dan berjalan keluar dari library, mengekori Soumin dari belakang.

"Jap.... aku tak ingat jalan balik rumah." kata Soumin.

Renjun memandangnya pelik. "Tak ingat?"

"Tak. Han lah ni tak tunjuk bebetul." marah Soumin lalu mencapai telefonnya yg ada dalam poket tu. Dia dial no Han pastu call.

"Hello? Apa kau nak?" balas Han.

"Wei, aku gak ingat jalan balik."

"Tadi kata tak makan kerengga. Pastu dah lupa.  Habis tu kau makan apa?" perli Han.

"Diamlah. Bagi location."

"Sibuk ah kau ni. Jap....."

Han tutup panggilannya dan hantar location rumah tu kat Soumin. Soumin tersenyum pastu buka location tu.

"Bapak jauh siak. Kurus aku klu jalan ni."

"Jauh sangat ke?" sampuk Renjun.

"Ni ah." Soumin tunjuk location tu kat Renjun.

Renjun membongkokkan badannya sedikit untuk melihat skrin phone Soumin tu. "Dahnak dekat rumah saya je ni."

"Kita balik sesamalah. Jom." Tak sempat Renjun nak membalas, Soumin dah tarik dia dulu.

Renjun pun ikut jelah langkah dia dengan terpaksa. Wlupun dia taknak sebenarnya. Tapi terpaksa rela jugak.

Sampai kat pagar sekolah, Soumin lambai tangan dia kat pakcik guard yg tengah jaga kat situ dan pakcik tu balas balik.

Renjun hanya memandang Soumin ngan pakcik guard tu silih berganti. Dia pun pelik nape Soumin berkelakuan camtu.

"Pahal muka kau camtu?"

"Tak... pelik..."

"Pelik ke aku lambai? Mana ada pelik. Ni cara nak bermesra. Bukan cam kau. Senyap je." perli Soumin.

Renjun mencebik bibirnya sebab kena perli tetibe. Soumin hanya tersenyum lepas nampak reaction Renjun.

"Memang suka cebik bibir eh? Comellah kau ni." kata Soumin sambil memandang Renjun.

Renjun tundukkan mukanya sedikit dengan muka dia yg dah mula merah tu. Soumin tergelak kecil.

"Hahahahahh.....blushing ah tu."

"Tak.....mana ada."

"Takyah tipu." balas Soumin dan sambung berjalan bersama.

>>>>>

Soumin dan Renjun berdiri depan satu rumah teres yg bercat putih bersama. "Ni rumah kau?" tanya Soumin.

"Hmmmm....takpe ke awak balik sorang?"

"Takpelah nak buat cane? Rumah aku jauh kedepan sikit...." balas Soumin.

Wlupun Renjun dah sampai depan rumah, dia masih berdiri dihadapan Soumin dan menenung muka Soumin.

"Kau kenapa tenung aku....."

PANGGG!

Soumin berhentikan ayatnya disitu lepas dengar ada bunyi pecah datang dari rumah Renjun. Dia memandang rumah Renjun dan mengalih pandangannya ke Renjun semula.

"Pahal tetibe...."

"Takde pape. Baliklah." kata Renjun dan bergegas masuk ke rumah dia.

Soumin pandang Renjun masuk ke rumahnya sampai kelibat Renjun hilang disebalik pintu. Dia pun balik jelah rumah dia lepas tu.

"Takde pape kot." bisik hati Soumin.

>>>>>

"Soumin.....kaja. Gi 7e. Nak beli makanan." pujuk Han sambil gesel2 kepala dia kat lengan Soumin.

"Kau ni kan. Aku dah pakai baju tidur, baru nak ajak. Aku malaslah nak tukar baju." balas Soumin lalu menolak kepala Han ketepi.

"Aloooorrhhhhh... jom ah. Tukar baju kejap je an." kata Han.

"Nasiblah kau ni manusia. Klu babi aku dah campak masuk hutan monsun tropika sana." kata Soumin lalu bangun dari sofa untuk bersiap.

Han tepuk tangan dia berkali-kali sebab berjaya pujuk Soumin untuk keluar dengan dia malam tu. Punyalah susah dia nak pujuk perempuan tu.

"WOI,HAN! PINJAM HOODIE LAH." jerit Soumin dari bilik dia.

"Ambik ah dalam almari aku. Ada banyak dalam tu." balas Han sambil menunggu Soumin.

Lepas beberapa minit, Soumin keluar dari bilik Han dengan pakai tracksuit hitam ngan hoodie hitam Han yg ada gambar chipmunk kat lengan.

"Kau ni macam nak gi berkabung kenapa?"

"Dahlah. Malas nak teman." kata Soumin lalu pusing pergi balik bilik dia.

"Eh... pompuan! Kau jgn nak mengada. Sini cepat."

"Habis tu jgnlah banyak complain! Aku kira baik nak teman kau, tahu tak?"

"Yelah2....princess Soumin. Jom kita keluar eh. Jgn marah2 nanti cepat tua."

Soumin terus menumbuk perut Han sekuat hati pastu berjalan pergi keluar rumah dan capai kasut dia.

Han je yg strunggle sesorang kat dalam menahan sakit kena tumbuk tadi. "Pompuan ni makan besi ke apa siak?" bisik hati Han dan perlahan-lahan mengekori Soumin.

《 To Be Continued 》

(C) One Scar, One Kiss ; Huang Renjun || NCT DreamWhere stories live. Discover now