10'

900 130 13
                                    

🌺 Sorry klu ada typo.
🌺 Enjoy!
🌺 Jgn lupa vote tau.

----------------------------------------

"Sampai disitu sahaja pembentangan kami. Sekian, terima kasih." ucap Jaemin yg berdiri bersebelahan Rachel lepas habis pembentangannya.

"Okay, korang dah boleh duduk. Next.....Renjun dengan Soumin. Giliran korang pulak." kata Mrs. Seulgi.

Mereka pun berdiri dari tempat duduknya lalu pergi ke hadapan dengan barang2 yg nak dibentangkan.

Klu ikut perbincangan, Renjun yg kena start dulu tapi sebabkan condition dia macam tak baik sangat, Soumin ambik keputusan untuk start dulu.

Lepas Soumin dah habis part dia, dia pandang Renjun yg berdiri sebelah dia dan Renjun mula bercakap macam biasa.

Tapi tak lama lepas tu, Renjun terbatuk kecil kemudian dia berhenti bercakap. Soumin pandang dia balik dan Soumin ternampak tangan kiri Renjun dah mengigil perlahan.

"Renjun, are you okay?" tanya Mrs.Seulgi.

Renjun tidak menjawab tapi hanya menundukkan kepalanya. Soumin ambik kertas yg ada kat tangan Renjun kemudian menarik Renjun supaya duduk dibelakang.

"Minta maaf pasal tadi. Biar saya sambung balik." kata Soumin untuk tenangkan keadaan kelas yg dah mula bising.

Soumin hanya menyambung pembentangannya seperti biasa. Masa dia tengah bentang, tetibe dia dapat rasa yg Renjun tarik belakang bajunya perlahan. Getaran tangan dia tadi pun Soumin dapat rasa.

Soumin cepatkan percakapan dia sebab dia tahu Renjun tengah bergetar sekarang ni. Jadi dia kena habiskan cepat dan suruh Renjun tenangkan diri dia.

"Sekian, terima kasih." ucap Soumin lalu menarik nafas dalam.

"Terima kasih, Soumin and Renjun." kata Mrs.Seulgi.

Soumin pusing belakang dan memandang muka Renjun yg dah pucat. Renjun pulak tak membalas pandangan Soumin.

"Gi tandas okay? Relaks kan badan kau." bisik Soumin.

Renjun hanya mengangguk kepalanya perlahan. Soumin memandang depan semula. "Mrs, Renjun nak pergi tandas. Saya teman." kata Soumin.

Semua budak dalam kelas tu memandang Soumin dengan muka terkejut. Lelagi Chaewon ngan Jaemin. Dahi Mrs.Seulgi pun dah berkerut sebab terkejut.

"Kenapa kau nak pergi pulak?" tanya Jaemin.

"Aku duduk luarlah. Bukan masuk sekali pun." balas Soumin.

"Dah2. Jgn gaduh. Kamu berdua pergilah tandas." arah Mrs.Seulgi.

Soumin ngan Renjun pun berjalan pergi tandas. Meninggalkan kelas yg huru-hara tu.

"Diaorang tu couple ke?" tanya Mrs.Seulgi.

"Tak tahulah. Tetibe je Soumin tu caring ngan Renjun." balas Chaewon.

"Adalah tu benda2. Kita je tak tahu. Biar jelah diaorang tu." sambung Yangyang. Yg lain pun hanya mengangguk setuju dan sambung pembentangan yg seterusnya.

>>>>>>

Soumin menyandarkan badannya di dinding luar tandas, tunggu Renjun yg baru masuk tandas tu. Dia hanya memandang kasutnya sambil fikir lagi apa cara dia nak tolong Renjun.

Dia tengok condition Rejun tu dah teruk dah. Tapi dia sendiri buntu nak tolong apa. Dia mengeluh perlahan sambil mengusap dahinya perlahan.

"Soumin."

Soumin pandang ke arah suara yg memanggil dia tu dan dia ternampak Han berjalan ke arahnya. "Kau buat apa kat sini? Nak ngintai aku lah tu."

"Eeuuwww, tolonglah. Aku lagi sanggup tengok anjing berak tepi jalan." balas Soumin.

"Kurang ajar kau. Dah tu kau buat apa kat sini?"

"Aku....."

Tak sempat Soumin nak habiskan ayat dia, Renjun dah keluar dari tandas dengan tisu yg ada kat tangan. Han pandang Renjun pastu Soumin.

"Tunggu Renjun ke?" tanya Han.

"Haah."

"Dahlah. Aku nak masuk tandas. Jgn ngintai pulak."

"Gi mampus." balas Soumin kemudian pergi berjalan ke kelas bersama Renjun.

"Han tak kisah ke awak dengan saya ni?"

"Dia okay je. Takyahlah risau." balas Soumin.

>>>>>>

"Selamat Datang ke kelab seni." ucap ketua pengerusi kelab seni atau dikenali sebagai Jungkook. Dia hanya pandang Jungkook yg happy semacam tu.

Lia kata dia ni bidadara sekolah ni. Semua orang minat dia sebab dia hensem. Tapi bagi Soumin takdelah hensem mana pun. Han ngan Renjun lagi hensem. Tiber.

"So, hari ni saya nak cakap pasal rules untuk pertandingan melukis dari kelab seni ni. Rules dia senang je tahun ni. First, kita takkan ada tema apa2."

Soumin memandang Lia yg ada disebelahnya. "Takde tema?" tanya Soumin.

"Klu takde tema bukan lagi susah ke?" tanya Lia balik.

Semua yg ada dalam bilik seni pun dah mula bising. Baru dengar rule first dah kecoh. Aduh...anak2 ini.

"OK2...bertenang semua. Wlupun takde tema apa2, tapi dalam lukisan tu elemen yg wajib ada ialah elemen manusia. Selain itu, bebas." sambung Jungkook.

Soumin memegang dahinya. Dahlah takde tema apa2. Pastu kena ada elemen manusia. Dah tahap susahlah tu klu kena ada elemen manusia.

"woi, jungkook. Susah je aku dengar. Senang apanya." sampuk kawan Jungkook.

"Mana aku tahu. Aku sampaikan je. Untuk aku senanglah." balas Jungkook.

"Gi mati kau sana." sambung kawannya sambil membaling bekas penselnya kat Jungkook.

Lia menepuk bahu Soumin lalu Soumin memandang ke arahnya. "Klu elemen manusia, kena cari model lah kan." tanya Lia.

"Nampak gayanya gitulah."

"Sape pulak nak jadi model aku ni?" kata Lia.

"Kena cari rupa muka dia yg senang nak lukis. Jgn cari yg rare.Susahlah nanti." balas Soumin.

"Aku tahu. Tapi sape?"

"Nanti balik kelas, kita scan muka sesorang. Senang bukan?" cadang Soumin.

"Hmmm....okay gak. Jomlah gi kelas." ajak Lia.

"Jgn lupa pertandingan ni sebulan je tau." sampuk Jungkook.

Mereka hanya hiraukan Jungkook kemudian keluar daripada bilik seni dan balik ke kelas semula.Nak cari model.

《《 to be continued 》》

(C) One Scar, One Kiss ; Huang Renjun || NCT DreamWhere stories live. Discover now