"Jgn kacau Hyojen boleh tak? Klu nak apa2 cakap ngan Renjun. Tak payah nak guna nama Hyojen nak paksa Renjun buat apa2." jerit Renjun.
"Habis tu kau nak aku cakap apa?" balas appa.
Renjun mengetap bibirnya kemudian menarik nafas dalam. Dia hanya berdiri kat situ. Dia taknak mengamuk malam2 hari sebab appanya cari pasal.
"Dahlah. Penatlah layan orang macam ni." balas Renjun lalu pergi naik ke biliknya.
Appanya mengekori dia lalu menarik tangan Renjun semula. Renjun menepis tangannya lalu mencepatkan langkahnya masuk ke bilik.
"Renjun."
"Apa lagi? Boleh tak......just stop minta duit? Klu nak duit, carilah sendiri. Renjun bukan bank."
"Takkan bapak kau pun kau taknak tolong."
Renjun jeling appa dia pastu cengkam kolar baju dia kuat2. Nafasnya pun dah teratur sebab dia tengah marah.
"Kau bukan bapak aku pun. Buat apa aku nak tolong? Mintaklah kat isteri kesayangan kau yg tak reti nak duduk rumah tu." balas Renjun lalu menolak appanya.
"Kenapa biadap sangat kau ngan mak kau ni?"
"Aku tak mengaku dia mak aku." kata Renjun lalu masuk ke dalam bilik dan menghempas pintu kuat2.
"Stresnya aku. Apa aku nak buat ni?" kata Renjun sendiri. Dia berdiri di birai katilnya lalu memikirkan semua benda yg ada dalam kepala.
Hyojen, homework, exam, kerja, duit. Banyak betul benda yg ada dalam kepala dia
Tanpa sedar, air matanya mengalir dari matanya. Dia mengelap air matanya menggunakan lengannya.
"Appa......Renjun rindu. Bila appa nak balik?"
>>>>>>
"Woooo....siyeslah." kata Soumin bila Han tunjuk kat dia pasal fact kenapa orang cederakan diri sendiri kat laptop dia.
"Yelah. Benda ni bukan main2. Lagi satu fact, kekadang orang yg cederakan diri sendiri ni, dia tak perasan pun dia buat. Sebab tu kekadang kau tanya diaorang, diaorang akan cakap tak tahu. Sebab memang diaorang tak tahu pun kenapa." jelas Han.
"Oh....tu dikira halusinasi ke?"
"Boleh dikatakan begitulah jugak."
"Tapi klu cam kes Renjun tu?"
Han hanya senyap lalu menggigit bibirnya sedikit untuk berfikir. Soumin hanya menunggu jawapan dari Han sebab dia memang tak tahu pape pasal benda ni.
"Aku rasa dia ada masalah keluarga. Stres terlebih pun boleh jadi punca jugak."balas Han.
"Klu kita hantar dia pergi psychologist, tak membantu ke?"
"Klu hantar pun, klu dia tak cuba nak ubah, takde guna. Mak aku psychologist. Dia tahulah jugak orang2 cenggitu."
Soumin menggangguk kepalanya perlahan. Betullah jugak apa Han cakap tu. Benda tu kena diri sendiri yg handle.
"Hah...kau sibuk pasal masalah orang ni, kau tahu tak lusa kau ada appointment doktor?" tanya Han.
"Hah?! Siyeslah? Tak tahu pun."
"Tulah kau. Dah....besok aku teman kau balik rumah sebab lusakan weekend. Ingat eh. Besok!" tegas Han.
Soumin hanya mencebik sambil memeluk kusyen yg ada atas sofa tu lalu sambung tengok tv.
"Sampai hati omma aku tak bagitau aku dulu? Mesti dia tak percaya ngan aku tu." bisik hatinya
Bila Soumin cakap camtu, dia teringat dia pernah lari dari satu appointment doktor. Dia pergi lepak ngan Han. Han ingatkan sesaje nak lepak, rupanya dia lari.
Balik je rumah, dengan Han sekali kena bebel ngan mak dia. Han hanya mampu tahan telinga wlupun dia tak tahu apa yg terjadi.
"Memanglah omma ngan Han tak caye ngan aku. Aku pernah buat hal." sambung Soumin.
>>>>>>
Hampir semua budak kelas kat floor grade 4 berpusu-pusu keluar dari kelas. Soumin ngan Chaewon yg baru balik dari tandas hanya memerhatikan mereka.
"Apa kena pulak tu?" tanya Chaewon.
Mereka pun pergi kat tempat yg diaorang berkumpul. Pastu mereka terserempak ngan Sanha yg otw pergi situ jugak.
"Kenapa tu wei?" tanya Chaewon pada Sanha.
"Aku dengar gaduh."
"Gaduh pun boleh jadi tontonan ke?" tanya Soumin.
"Entah."
Mereka pergi ke arah kerumun tu sebab nak tengok. Soumin nak tengok sebab dia tak suka orang bergaduh ni. Klu boleh dia nak stop pergaduhan tu.
Dia menyelit antara orang2 tu untuk pergi ke bahagian depan. Lepas dia sampai kat depan, mata dia terbuntang sebab nampak Yangyang yg tengah bergaduh dengan.....anak sape entah. Tak kenal.
"WOI!" jerit Soumin.
Budak yg tengah tumbuk Yangyang tadi stop pastu pandang Soumin.
"Takde kerja lain ke?" sambung Soumin.
"Soumin. Jgnlah." kata Chaewon yg tetibe muncul kat sebelah.
"Pasal pulak?"
"Dia ni gangster sekolah."
"Gangster sekolah je. Bukan gangster negara pun." balas Soumin.
Budak yg duduk atas badan Yangyang tu terus berdiri dan berjalan ke arah Soumin. Soumin tengok nametag budak tu.
Choi Woobin.
Soumin smirk pastu pandang yg Woobin yg bebetul ada depan dia.
"Kau nak apa, budak mentah? Kau tahu tak aku sape?"
"Choi Woobin. Aku baru nampak nametag kau."
Chaewon yg ada kat belakang terus ketuk dahi dia. Apa benda Soumin ni? Cari nahas betul.
"Oh....I miss something. Kau....'gangster sekolah'." kata Soumin dengan nada memerli.
Woobin mengetap bibirnya lalu mengangkat tangan untuk menumbuk Soumin. Tapi Soumin sempat menahan tangannya lalu memusingkan tangannya.
"Sorrylah.....kau bukan lawan aku." kata Soumin lalu menendang dia ke lantai.
"Soumin! Takyahlah layan diaorang." kata Yangyang yg dah ditahan kawan2 Woobin yg lain.
"Klu dia boleh tumbuk kau, dia pun layak kena tumbuk." kata Soumin.
Woobin bangun dari baringnya tadi untuk menerkap Soumin semula.
"Woobin! Stop!"
《《 to be continued 》》
YOU ARE READING
(C) One Scar, One Kiss ; Huang Renjun || NCT Dream
Fanfiction"Woi, kau dah janji an? Jangan nak banyak songeh!" "Saya tak cakap pape pun tau!" "Tkde2. Kau sini. Aku nak cium kau."