02'

1.1K 174 47
                                    

🌸Nik tukar gaya penulisan Nik okay?
🌸Sebab macam kurang berbakat klu tulis pakai POV.
🌸 Enjoy!
🌸Tekanlah bintangkan bawah tu. 😁

------------------------------------------

"No...no...no...saem! Pleaselah. Kenapa kena berpartner. Individu kan boleh." bantah Mia.

"Ataupun group. Lagi better." sampuk Lia pulak.

"Takde2. Saya nak partner gak. Kamu buatlah apa2. Yg penting bentang nanti saya nak berdua. Lagipun jumlah murid kelas ni genap. 28 orang. Eloklah tu." balas Mrs. Seulgi.

Soumin pun mengeluh perlahan.Dia nak partner ngan sape? Dahlah tak kenal sesape lagi. Partner ngan Chaewonlah.

"CHAEWON! AKU PARTNER NGAN KAU TAU." jerit Seungmin dari belakang.

Chaewon tunjuk thumbup dia kat Seungmin kemudian memandang Soumin. "Wei, aku lupa pasal kau....jap aku cari partner untuk kau. KANAK-KANAK! SAPE TAKDE PARTNER?"

"Lambatlah kau. Semua dah ada. Kau takde lagi ke?" tanya Jaemin.

"Dah. Aku dah ada. Soumin yg takde."

"Wei2, Renjun takde. Partner ah ngan dia." balas Eric.

"Kau ni agak-agaklah. Takkan Renjun. Soumin dahlah budak baru." marah Chaewon.

"Dah dia je yg kosong. Partner jelah."

Chaewon pandang Soumin. Soumin pulak pandang dia pelik. Kenapa diaorang macam tak sekepala ngan Renjun tu? Soumin tertanya-tanya.

"Korang ni pilih partner cam cari jodoh. Cepatlah sikit. Hah....Renjun ngan sape?" sampuk Mrs Seulgi.

"SOUMIN! SOUMIN!" jerit Jaemin.

"Woi, Jaemin. Dia tak jawab pape lagi!" balas Chaewon.

"Takpe2. Biarlah aku partner ngan Renjun." balas Soumin sambil memegang tangan Chaewon.

Chaewon mengeluh kemudian menepuk bahu Soumin perlahan. "Good luck. Dia tu pasif sangat. Susah nak cakap ngan dia."

"Ohhhh....okay. Aku try." kata Soumin wlupun pada hakikatnya dia takut nak tegur.

Dia pandang belakang pastu nampak Renjun tengah membaca buku teks yg ada depan mata. Dia betulkan spek dia sedikit kemudian sambung baca.

"Haaa....harap2 oklah." bisik hati Soumin.

>>>>>

"Renjun....." panggil Soumin yg tengah berdiri depan Renjun. Renjun mengangkat kepalanya lalu memandang Soumin.

"Hmmm....kau nak bincang presentation tu, bila? Petang ni? Kat library?"

Dia hanya menenung Soumin pastu angguk kepala dan sambung baca buku. Soumin mengerut dahinya.

"Kau setuju ke tak ni?"

Tapi Renjun tak membalas. Soumin yg dah bengang tu mencekak pinggang dia guna kedua-dua belah tangan.

Soumin menepuk meja Renjun kuat-kuat. "Kau setuju ke tak ni?"

"Ye2. Saya setuju. Apa awak ni?" balas Renjun sambil memandang Soumin.

Semua budak dalam kelas tu tersenyap pastu pandang mereka. Diaorang
terkejut sebab first time diaorang dengar Renjun cakap kuat2 camtu.

"Wei, Soumin. Kau ugut nak bunuh dia ke apa?" tanya Seungmin.

"Ma....mana ada. Dia yg cakap sendiri." balas Soumin.

Renjun geleng kepala dia pastu sambung tengok buku. Soumin hanya merengus perlahan.

(C) One Scar, One Kiss ; Huang Renjun || NCT DreamWhere stories live. Discover now