🌸maaflah ye klu ada typo.
🌸Enjoy!
🌸Jgn lupa vote tau.╔═════ೋೋ═════╗
Soumin yg sedang baring di atas katilnya tu menenung siling yg kosong tu. Klu difikirkan balik apa yg Han cakap tu, betullah.
Renjun pun mesti ada masalah dia sendiri. Klu tak mesti dia pergi tetibe kan.
Soumin hanya mengeluh perlahan lalu menekup mukanya dengan bantal peluknya.
Malam ni dia taknaklah fikir banyak2. Lagipun dia dah penat ngan semua benda yg jadi hari ni.
Semoga hari esok lebih baik dari hari ni.
>>>>>>
"Han! Kenapa Han?!"
Lia yg ada di depan Han tu mencengkam kolar Han dan digoyangkan badan Han tu. Sampai pening Han dibuatnya.
"Apa dia? Kenapa kau goyangkan aku?"
"Kenapa kau tak bagitau aku yg Juin tu.....Huang Renjun? Hah? Kenapa? Aku tertipu tau tak?"
"Biarlah. Aku nak rahsiakan dari kau. Klu aku bagitau kau, mesti kau bagitau Soumin."
"Ofc lah. Soumin tu kan dah murung sebab Renjun."
"Sebab tu aku nak buat suprise."
"Suprise kepala kau."
Lia kemudian mengetuk kepala Han. Han hanya menggosok kepalanya yg sakit tu.
"Apa yg korang gaduh kan ni?"
Mereka pandang ke arah pintu lalu ternampak Soumin masuk ke bilik Han.
"Han ni.....dia rahsiakan dari kita pasal Renjun."
"Takpelah. Kita pun dah tahu kan." balas Soumin.
"Tengok. Soumin pun dah marah cam kau. Hah, Soumin. Nape kau masuk bilik aku ni?" tanya Han.
"Oh....aku nak tanya......"
Soumin memandang Lia dan Han silih berganti.
"......kau tahu tak rumah Renjun kat mana?"
>>>>>>
Ding....dong...
Renjun meletakkan cawan yg dipegang tadi kat sinki kemudian pergi ke pintu depan untuk melihat siapa yg datang.
Dia membuka pintu rumahnya dan dia terkaku disitu selepas melihat Soumin berdiri di depan pagar.
"Annyong, Renjun."
"Annyong. Ma....masuklah."
Renjun menekan butang untuk membuka pagar automatik tu dan Soumin masuk ke perkarangan rumahnya.
"Masuklah rumah saya....."
"Ani. Gwaenchana. Saya kat sini je." kata Soumin.
Renjun mengangguk kepalanya lalu berdiri di depan pintu tu sahaja dan menghadap Soumin.
"Saya nak mintak maaf. Sebab salahkan awak je pasal semua benda. Saya tahu awak pun ada masalah awak sendiri." luah Soumin.
Renjun tersenyum kecil. "Gwaenchana. Saya tahu awak mesti fikir pasal banyak benda."
Renjun mengangkat tangannya kerana ingin menyentuh rambut Soumin tapi dia membatalkan niatnya. Soumin yg perasan pasal benda tu memandang Renjun.
"Waeyo?" tanya Soumin.
"Mesti awak pelik kan klu saya tiba2 sentuh awak. Lagipun......"
Tak sempat Renjun nak habiskan ayatnya, Soumin terlebih dahulu menarik bahu Renjun dan mencium bibirnya.
Mata Renjun terbuntang sehingga Soumin melepaskan ciumannya dan memandangnya semula.
"Wlupun dah 5 tahun, saya tetap sayang awak, Renjun." kata Soumin dengan tangannya yg masih dibahu Renjun.
Okay! Izinkan Author menyelit disini.
Lepas ni, sape taknak baca, skip lah eh.😅
Renjun menarik leher Soumin lalu mencium bibir Soumin semula. Soumin memeluk leher Renjun dan membalas ciumannya.
Rasa rindu mereka dilepaskan didalam ciuman mereka kat depan pintu tu. Rindu yg dah lima tahun disimpan oleh mereka.
Renjun menarik Soumin di pinggang untuk masuk ke rumahnya dan menolak pintu tu supaya tertutup menggunakan kakinya. Soumin menahan tangannya dibahu Renjun supaya tidak terjatuh.
Renjun kemudian membawa Soumin ke sofa dan dudukkan dia kat situ. Ciumannya tadi dilepaskan sebentar untuk mereka mengambil nafas.
Mata mereka bertentang lama dan mereka sambung semula ciuman mereka. Renjun perlahan-lahan menolak Soumin supaya baring disofa tanpa melepaskan ciumannya.
"Renjun....." Soumin cuba bercakap diantara ciuman mereka tu.
Renjun menarik mukanya selepas dengar namanya dipanggil lalu memandang Soumin.
"I think we should stop now." kata Soumin.
Tangan Soumin pun dah menggengam baju Renjun dibahagian bahu sambil mengambil nafasnya.
"Saya taknak......."
Renjun bangun dari baringannya di atas Soumin tadi sebelum Soumin habiskan ayatnya. Fahamlah dia apa yg dimaksudkan Soumin tu.
Soumin pun bangun dari baringnya lalu membetulkan bajunya yg dah terselak tadi. Dia duduk disebelah Renjun. Dan keadaan jadi awkward balik.
"Mianhae. Saya tak kawal diri tadi." kata Renjun.
Soumin hanya senyap dan menelan air liurnya. Klu dia tak stop Renjun tadi, mesti lain jadinya. Takut jugak dia klu jadi macam tu.
"Soumin......"
Soumin memandang Renjun yg memanggilnya tadi. Renjun merapatkan diri dan mukanya dengan Soumin lalu menenung matanya lama.
"Kahwin ngan saya." bisik Renjun perlahan.
>>>>>>
"Yangyang! Nak latte satu."
Yuqi yg baru melangkah masuk ke cafe tu terus mintak order kat Yangyang yg ada kat kaunter.
Yangyang membuat simbol okay lalu membuat kerjanya untuk buat latte.
"Hari2 Yuqi datang order coffee. Dia suka kau tu." kata Jun yg ada disebelahnya tu.
"Heh, apa hyung ni? Merepek je."
"Betullah. Hyung ni berpengalaman tau. Apa kata kau tanya dia?"
"Buang masa. Nanti Yangyang perasan sesorang je."
"Try lah. Mana tahu, nasib menyebelahi ke."
"Nasib ada dua. Baik dan buruk. Klu nasib buruk yg menyebelahi macam mana?"
"Cuba jelah. Macholah sikit. Pape roger hyung."
Jun kemudian tergelak sendiri dan pergi belakang cafe. Yangyang hanya menggeleng kepalanya perlahan, melayan karenah bossnya tu.
Tapi......betul ke Yuqi tu suka dia?
《《 to be continued 》》
sorry geng. lama tak update.
nah love ❤❤
YOU ARE READING
(C) One Scar, One Kiss ; Huang Renjun || NCT Dream
Fanfiction"Woi, kau dah janji an? Jangan nak banyak songeh!" "Saya tak cakap pape pun tau!" "Tkde2. Kau sini. Aku nak cium kau."