"Hyojen..."
"Maaf, Mr.Renjun. Dia tak faham apa yg kawan2 dia cakap. Sebab tu dia bergaduh." jelas guru tadikanya.
Hyojen punya muka pun dah penuh dengan plaster luka. Renjun menarik Hyojen ke dalam pelukannya.
"Takpe,cikgu. Kawan dia pun tak sengaja kan." kata Renjun sambil mengusap kepala Hyojen perlahan.
Tak sangka adiknya boleh bergaduh kat tadika waktu dia pergi meeting tadi. Lepas cg dia call, Renjun terus pergi tadika dia dan tinggalkan meeting tu camtu je.
"Hyojen!"
Seorang budak lelaki keluar dari tadika tu dan berlari ke arah Hyojen.
"Mianhae.....sebab tumbuk awak." kata budak tu lalu menghulur satu permainan lego pada Hyojen.
Hyojen tidak mengambil lego tu malah memeluk badan Renjun lagi erat dan benamkan mukanya di dada Renjun.
"What a good boy you are." kata Renjun lalu mengusap kepala budak tu perlahan.
"Takpe. Tapi lain kali jgn gaduh lagi tau." sambung Renjun.
"Hehem...." angguk budak tu.
"Hyojen....salam ngan dia." kata Renjun
Hyojen pun melepaskan pelukan Renjun dan mengambil lego tu. Kawannya tu bersalaman dengan Hyojen.
Renjun hanya tersenyum melihat gelagat mereka dan dia memandang cikgu tu.
"Mianhae.....saya baru balik dari China. Dia tak pandai cakap korea sangat."
"Takpe. Saya faham. Hyojen pun baru je nak belajar."
"Terima kasih sebab faham."
"Mr.Renjun tak busy ke?"
"Saya.....saya ada meeting tadi. Tapi saya terus pergi sini lepas cikgu call."
"Mianhae sebab ganggu."
"Takpelah. Adik saya jugak. Btw, terima kasih cikgu. Hyojen jgn gaduh2 lagi tau. Jaga perangai." pesan Renjun.
Hyojen hanya mengangguk kepalanya lalu berlari masuk tadika tu semula bersama rakannya.
Renjun tersenyum lalu mula bergerak keluar dari perkarangan sekolah. Dia mengambil telefonnya dari kotnya lalu melihat ada khabar berita tak dari meeting tadi. Mungkin assistantnya ada bagitau apa2.
Dia buka message dengan assistantnya lalu membaca pesanan yg diberikan.
Mr.Juin, HS company dah tandatangan surat persetujuan tu jadi besok mereka akan isytihar pasal kemasukan Mr.Juin dalam company mereka.
Mata Renjun terbuka luas. Dia terkejut dan tak sangka company tu masih terima dia wlupun syarat2 dia banyak songeh. Dahlah dia tak datang meeting tadi. Lain macam company ni.
"Renjun!"
Renjun memusingkan badannya kebelakang lalu ternampak seorang perempuan tengah berjalan ke arahnya.
"Mana kau hilang sebelum ni?"
Jap.....macam mana dia tahu aku Renjun? Damn it! Aku lupa pakai mask.
Renjun terus menarik mask yg ada kat kotnya lalu memakainya dan menghadap perempuan tu semula.
"Tak payahlah nak sorok muka kau dari aku, Renjun."
"Kau takde kena mengena dalam hidup aku, Chaewon." balas Renjun lalu terus berjalan.
Chaewon menarik tangan Renjun semula supaya dia berhenti berjalan dan menghadapnya semula. Chaewon memandang mata Renjun lama.
"Apa kau buat ni?" tanya Renjun.
"Aku dah lama suka kau,Renjun."
"Chaewon, please stop merepek...."
"Aku tak merepeklah,Huang Renjun!"
Tangan Chaewon yg memegang tangan Renjun tu mula2 mengigil perlahan. Renjun hanya memandang Chaewon kemudian dia menarik tangannya semula.
"Aku pergi dulu, Chaewon." kata Renjun lalu pergi meninggalkan Chaewon disitu.
Chaewon melepaskan nafas yg berat kemudian dia mengusutkan rambutnya. Pasal dia bergaduh ngan Soumin pasal Renjun tak habis2 wlupun dah lama.
Soumin pun dah malas nak bergaduh ngan Chaewon dan hanya anggap yg Renjun takde untuk teruskan hidup dia seperti biasa dan tiada pergaduhan.
Tapi Chaewon masih tak boleh terima kenyataan tu. Dia sendiri pun tak tahu kenapa dia susah sangat nak terima kenyataan dan kenapa dia sayang sangat kat Renjun tu.
>>>>>>
"Klu Juin buat face reveal besok, boleh tak?" tanya Renjun pada assistantnya.
"Aik? Bukan Mr.Juin ke yg taknak tunjuk. Tetibe nak pulak."
"Saya rasa takde function pun nak sorok. Saya pun tak tahu kenapa saya nak sangat sorokkan selama ni."
"Suka hatilah, Mr.Juin. Saya takleh halang." balas assistantnya lalu meninggalkan Renjun seorang diri di dalam bilik tu.
Renjun memuncungkan bibirnya sambil berfikir lama. Betul ke apa yg dia buat ni?
>>>>>>
Yuqi yg tengah duduk di tempatnya tu termenung jauh. Dia teringat pasal benda yg berlaku dua hari yg lepas.
Yangyang belikan dia baju. Dan hari ni dia pakai baju tu hari ni. Bila ingat balik, baik jugak Yangyang tu. Hensem pun ye jugak. Auch...hati.
Yuqi terus menampar mukanya lalu menggeleng kepalanya. Tengah kerja ni. Jgn hilang fokus. Dia menarik nafas dalam dan dihembus perlahan2.
Tenang Yuqi. Tenang.....
"Excuse me?" panggil seseorang.
Yuqi memandang depannya lalu ternampak seorang lelaki tengah tersenyum berdiri didepannya.
Dia tak membalas apa2 tetapi menenung muka lelaki tu lama. Kenapa macam pergi nampak muka mamat ni tapi kat mana eh?
"Ya?"
"Bilik meeting kat mana?" tanya lelaki tu.
"Meeting ngan Mr.Han ke?"
"Hmmm....haah."
"Kat tingkat 10. Nanti kat situ ada pembantu. Boleh tanya dia."
"Okay. Terima kasih."
"Kejap,encik."
Lelaki tu berhentikan langkahnya lalu memandang Yuqi semula. Yuqi mula menilik muka lelaki tu lama.
"Muka Encik ni bukan yg ada kat lukisan tergantung kat dinding tu ke?"
《《 to be continued 》》
YOU ARE READING
(C) One Scar, One Kiss ; Huang Renjun || NCT Dream
Fanfiction"Woi, kau dah janji an? Jangan nak banyak songeh!" "Saya tak cakap pape pun tau!" "Tkde2. Kau sini. Aku nak cium kau."