05'

924 137 19
                                    

🌸maaflah ye klu ada typo.
🌸Enjoy!
🌸Jgn lupa vote tau.
🌸just a little reminder, part ada ni ada pasal abuse, klu tak selesa boleh skip. 😉

----------------------------------------------------

Renjun balik ke rumahnya dengan kaki yg dah dirawat dengan betul. Dia jalan perlahan-lahan kerana sakitnya masih terasa. Dia dapat balik awal, dapat surat cuti sebab teruk sangat injured dia tu.

Masa dia nak masuk ke perkarangan rumah, tetibe ada orang panggilnya. Dia mencari suara tu datang dari mana.

"Sini. Jiran."

Renjun memandang rumah jirannya dan ternampak ahjumma tu panggil dia.

"Waeyo, Mrs.Oh?"

"Nak bagitau.....parents kamu keluar tadi. Adik awak tu sesesorang je tu."

"Dah lama ke diaorang keluar?"

"Taklah lama.....dalam 40 minit. Tu ahjumma duk luar tu, takut adik kamu nangis."

"Gomawo." kata Renjun lalu berjalan pantas masuk ke rumahnya wlupun kakinya sakit.

Dia masuk ke rumah lalu mencampak begnya di sofa. Dia pergi ke bilik dia yg ada diatas dan membuka pintu tu luas.

Dia ternampak adik lelakinya yg tertidur di atas katilnya dengan selimut yg terletak diatas badannya macam mana dia tinggalkan pagi tadi.

"Hyojen....gwaenchana?" kata Renjun lalu pergi ke arahnya.

Dia mengangkat Hyojen perlahan-lahan masuk dalam pangkuannya lalu dikucup kepala Hyojen lembut.

Dia mengendong Hyojen lalu dia tenung mukanya lama. Matanya dah mula berkaca. Tangannya pulak mengusap pipi Hyojen perlahan.

"Kenapa.....Hyojen kena lahir? Dunia ni terlalu kejam untuk Hyojen." kata Renjun.

Akhirnya tumpah jugak air matanya ke pipi. Tangisannya makin bertambah sambil dia memeluk Hyojen. Tak sanggup dia nak tenung muka Hyojen waktu sedih dia sekarang ni.

"Mianhae....Hyojen." bisik Renjun.

>>>>>>

"Soumin, kau nak masuk kelab apa ni?" tanya Yiren

"Ada kelab apa je yg kosong?"

"Kelab kumpul duit syiling, kumpul setem, kumpul buku.....ha...tu jelah."

Soumin mengerut dahinya. Bapak hambar kelab yg tinggal. Semua nak kumpul. Dia pikir aku ni apa? Barang aku pun aku tak tahu kat mana.

"Eh...ada lagi satu. Kelab seni. Nak tak?"

"NAK!" kata Soumin sambil berdiri.

"Semangat. Ok. Nanti aku register nama kau."

"Okay...thanks Yiren."

Yiren tunjuk thumbs up kat Soumin pastu keluar dari kelas tu. Nak jumpa cikgu mungkin.

"Suka melukis ke?" tanya Chaewon.

"Suka giler."

"Oh....suka pakai apa?"

"Aku lebih kepada cat minyak. Tapi nak buat lain pun aku okay je..." balas Soumin.

Chaewon mengangguk kepalanya lalu meminta diri sebab ada orang panggil dia. Soumin just angguk pastu dia melihat tangan kirinya.

Dia memegang tangan kiri dari pergelangan tangan hingga ke jari-jarinya.

"You will not stop my dream, right?"

Dia mengalih pandangannya ke whiteboard pulak. "Han takkan marahkan klu aku nak melukis balik?"

Keluhan perlahan dilepaskan. "Mestilah dia marahkan? Dia kan caring pasal aku."

Soumin hanya tersenyum pahit. "Aku nak tangan aku yg dulu."

>>>>>>

"Kenapa tinggalkan Hyojen sesorang tadi?" tanya Renjun lepas dia nampak ommanya melangkah masuk rumah.

"Dah kawan aku panggil. Aku keluarlah."

"Bukan dah janji ngan Renjun ke yg....."

"Tak habis2 janji kau. Kau ngan bapak kau sama je."

Renjun terdiam disitu lepas dengar ayat tu. Ommanya terus pergi kebiliknya, meninggalkan Renjun disitu.

Renjun pula pergi ke bilik dan melangkah pergi ke meja belajarnya. Dicapai paper blade yg ada atas meja tu dan melangkah masuk bilik air.

Dia menutup pintu lalu duduk bersandarkan pintu tu. Dia menyenseng lengan kiri bajunya dan membuka paper blade tu dengan air mata yg mengalir perlahan di pipi.

"I'm sorry, Hyojen."

Dan darahnya menitik satu persatu di lantai bilik air tu. Kakinya terkena percikan darahnya itu. Dia menoreh pergelangan tangan berkali-kali lalu mencampak blade tu dari tangannya.

Air matanya makin deras mengalir. "Kenapa aku hidup lagi?" jerit Renjun kemudian menekup mukanya menggunakan kedua belah tangannya.

Mukanya pun terkena sisa darah yg masih mengalir keluar dari pergelangan tangannya. Tangisannya pun bertambah dan dia perlahan-lahan baringkan badannya disitu.

Tangannya yg berdarah tu ditenung lama kemudian dia memejam matanya perlahan dan erat.

"Why? Why me?" bisik hatinya. Dengan matanya yg tertutup, akhirnya dia terlelap disitu.

《《 to be continued 》》

(C) One Scar, One Kiss ; Huang Renjun || NCT DreamWhere stories live. Discover now