07'

882 136 7
                                    

🌺 Sorry klu ada typo.
🌺 Enjoy!
🌺 Jgn lupa vote tau.

--------------------------------------------------

Soumin mengusap rambut Renjun yg tengah tidur tu perlahan. Dia duduk disisi katil hospital tu lepas Renjun dah tertidur. Penat agaknya.

"Apalah lagi yg dia hadap? Aku baru tahu sikit." bisik hati Renjun.

"Hyojen....." rengek Renjun tetibe dalam tidurnya. Soumin memandang muka Renjun yg dah mula berkerut sedikit. Kepalanya pun dipusing ke kiri kanan sedikit.

"Renjun. Bangun2. Kau mimpi apa ni?"

Renjun membuka matanya perlahan-lahan lalu bangun dari baringnya. Dia meraup mukanya sekali.

"Saya nak ambik adik saya." Renjun menolak selimut yg ada kat badannya dan turunkan kakinya dari katil.

"Kau mana boleh keluar. Adik kau kat mana?"

"Saya nak adik saya. Tolonglah." rayu Renjun.

Soumin meletakkan tangannya di bahu Renjun. "Biar aku ambik. Adik kau kat rumah ke?"

Renjun geleng kepalanya. "Tak....awak tak boleh datang rumah saya."

"Kenapa? Rumah kau kenapa?"

"Biar saya yg ambik. Tolonglah." Renjun menolak tangan Soumin ke tepi dan berjalan pantas ke arah pintu. Tapi Soumin sempat menarik dia dari pergi dan dudukkan dia semula disisi katil.

Soumin memegang kedua-kedua belah pipi Renjun. "Kau tak boleh keluar. Kau faham tak? Biar aku ambik. Aku pergi dengan Han. Okay?"

Renjun menundukkan mukanya sedikit lalu mengangguk kepalanya. Soumin lepaskan pegangannya lalu mencapai begnya yg ada atas lantai.

"Jgn pergi mana2. Nanti aku bawak adik kau." kata Soumin lalu bergerak keluar dari bilik tu.

>>>>>>

Han pergi ke arah alamat yg Soumin bagi kat chat tadi. Tetibe pulak Soumin suruh dia datang. Tadi kata gi hospital.

Langkahnya makin perlahan lepas dia nampak Soumin tengah berdiri depan rumah tu. Pahal pulak Soumin ni?

"Soumin!" panggil Han.

Soumin memandang ke arahnya lalu melambai tangannya. Han pergi ke arahnya lalu berdiri sebelah Soumin.

"Kenapa kau suruh aku datang?"

"Tadi.....Renjun merayu nak ambik adik dia. Dia takleh keluar jadi aku nak ambiklah ni. Cumanya tadi dia tak kasi aku pergi rumah dia. So, aku ajak kau sekali. Kot2 ada pape jadikan." jelas Soumin.

"Ohh...longkang2 aku pun kau mintak tolong aku gak an." perli Han.

"Dahlah kau. Malas nak gaduh ngan kau." kata Soumin lalu menekan loceng rumah Renjun. Lamalah jugak tunggu, takde respon. Dah 3 kali dia tekan loceng tu.

"Aku nak tendang pintu rumah dia boleh tak?" tanya Han. Soumin menggeleng kepalanya. Dia pun fed up gak macam ni.

Dia pergi ke arah pagar lalu membukanya. Pelik.....nape tak berkunci? Tapi dia masuk je, pergi ke pintu depan pulak.

Dia ketuk pintu tu kuat2. "Ada orang tak?"

Baru ketuk sekali, pintu dah terbuka. Muncullah sorang lelaki yg kusut masai berdiri depan pintu tu.

Soumin menutup hidungnya. Pergh... busuk! Baru arak kuat nak mampus. Han terbatuk kecil lepas bau busuk tu.

"Kau nak apa?" tanya laki tu.

"Nak ambik adik Renjun." kata Soumin dengan nafas yg ditahan.

"Kau nak buat apa?"

"Jual." sampuk Han. Soumin menepuk lengannya. "Tak... nak ambik. Renjun nak adik dia."

"Dia nak buat apa?"

"Kau tanya orang mabuk ni, sampai kau mati pun tak habis tau tak?" kata Han lalu menolak laki tu masuk rumah dia.

Han menarik laki tu ke arah sofa dan dia menahan laki tu guna kaki dan tangannya. "Kau gi cari adik dia. Kat bilik atas kot." arah Han.

Soumin berlari masuk ke dalam rumah dan pergi ke tingkat atas. Nasiblah atas tu ada 1 bilik je.

Dia buka pintu tu dan dia ternampak bayi kat atas katil tu. Dia terkejut. Betul ke ni? Nape adik dia kecik sangat? Ah....lantaklah.

Soumin capai bayi tu perlahan-lahan dan dia mengendong bayi tu. Dia nak keluar tapi.....dia ni baby lagi. Mestilah ada diaper ngan susu semua.

Dia melangkah masuk bilik tu semula dan capai semua keperluan baby tu yg dia nampak dan sempat capai. Botol susu, susu, diaper, puting, napkin, baju dan stokin dicampakkan dalam beg sekolahnya.

Dia melangkah keluar dari bilik tu dan berlari turun.

"Woi, Soumin! Dah belum? Dah sakit badan aku tahan mamat ni." jerit Han.

"Dah2. Jom keluar."

Mereka kelam kabut keluar dari rumah tu lalu menutup pintu rumah dan berlari keluar dari perkarangan rumah tu.

"Tu bapak Renjun ke? Bapak ganas. Sakit tangan aku yg bermuscle."

"Sempat eh kau puji. Lantaklah. Cuma ni adik Renjun ke?"

"Yelah. Soalan apa kau cakap ni?"

"Tak.....macam kecik sangat je."

"Dah adik dia keluar lambat. Nak buat cane?" leter Han.

"Dah....aku nak hantar adik Renjun."

"Kau nak hantar cane? Waktu melawat dah habis." balas Han.

Soumin tengok jam tangan dia. Haah.... dah habis. Dia pandang Han, Han pandang dia.

"Kau jgn cakap kita kena jga dia...." kata Han.

"Nampak gayanya camtulah." balas Soumin.

Han mengeluh, Soumin hanya tersengih cam kerang busuk. "Tolong eh jaga dia." kata Soumin.

"Hah...takde2. Aku bukan suami orang . Taknak."

"Kita jaga sesamalah."

"Taknak2." balas Han lalu berlari meninggalkan Soumin di situ.

"Woi, jgnlah lari. Aku takleh lari ni." jerit Soumin lalu menutup mulutnya. Dia lupa Hyojen tu tengah tidur.

"Sorry, cutie." bisik Soumin lalu mencuit hidung Hyojen tu perlahan.

《《 to be continued 》》

(C) One Scar, One Kiss ; Huang Renjun || NCT DreamWhere stories live. Discover now