14'

866 124 23
                                    

Renjun membuka matanya perlahan-perlahan. Dia memegang kepalanya yg berdenyut-denyut tu. Dia kat klinik sekolah sekarang ni.

Dia mengangkat tangan kanannya tapi dia tangannya terasa dipegang. Dia pandang ke arah sisinya lalu ternampak Soumin tengah tidur ditepi sambil duduk diatas kerusi.

Dia menenung muka Soumin yg tengah tidur menghadap dia tu. Perlahan-lahan tangannya mengusap pipi Soumin yg tengah tidur tu.

"Kau buat apa Renjun?"

Renjun terus menarik tangannya yg mengusap pipi Soumin tadi semula. Soumin pula bangun dari baringnya lalu memandang Renjun.

"Apa kau buat? Nape pengsan?" tanya Soumin.

"Takde pape. Penat kot."

Soumin menyenseng lengan kanan baju Renjun lalu menenungnya. "Kau tambah lagi ke, Huang Renjun?"

"Sorry." Tu je apa yg mampu keluar dari mulut Renjun. Soumin hanya mengeluh kemudian duduk disisi Renjun.

"Kau ingatkan janji aku?"

Renjun mengangguk kepalanya dan tundukkan kepalanya pula. Soumin memegang pipi Renjun kemudian menarik mukanya supaya menghadap dia.

"Aku.......tahu kau tak suka. So, aku decide untuk lupakan je janji tu. Lagipun....."

Soumin tak sempat nak habiskan ayat dia, Renjun menjatuhkan tangan Soumin yg ada kat pipi dia tadi dan mencium Soumin sekilas.

Mata Soumin terbuntang. "Apa kau....."

Renjun mendekatkan mukanya dengan Soumin dan meletakkan bibirnya di bibir Soumin. Soumin menutup matanya perlahan-lahan.

Renjun memegang leher Soumin dan Soumin menahan tangannya dikatil supaya dirinya seimbang.

"Mianhae." bisik hati Renjun.

>>>>>>

"Mata aku berdosa hari ni. Kena bertaubat balik ni. Hapuskan lah dosa ini, ya tuhan ku." kata Jaemin sendiri sambil kehulu kehilir depan Seungmin.

"Apa benda yg kau tengok sampai berdosa sangat tu?" kata Seungmin lepas dah semak dengan Jaemin yg dari tadi macam orang tak betul kat situ.

Jaemin ambik kerusi ditempatnya kemudian dia letakkan dihadapan meja Seungmin lalu duduk disitu.

"Okay. Cite dia camni. Kan aku gi klinik sekolah sebab nak tengok Renjun pengsan. Pastu.....rasa berdosa nak cerita."

"Apa benda? Kau nampak nurse sekolah dating ngan Renjun ke?"

"Bodoh apa kau ni? Kan tak pasal2 kena carut di tengah hari yg indah ni." balas Jaemin sambil menggeleng kepalanya.

"Okay2......sambung2." kata Seungmin. Jaemin mengetap bibirnya kemudian dia melepaskan nafas berat.

"Aku nampak........Renjun ngan Soumin....."

Jaemin berhentikan ayat dia disitu lalu memandang muka Seungmin yg tengah excited tunggu sambungannya.

"......kiss." bisik Jaemin.

"Cito je kau ni. Aku tak caye."

Jaemin mengetuk kepala Seungmin kuat2 guna tangan kanannya. "Kau suruh aku cite pastu kau tak caye. Aku buang kau kat logi kang." marah Jaemin.

"Sakit seh. Eh.....tapi.....siyeslah?"

"Aku takde masa nak main2 wlupun aku selalu main2." sambung Jaemin.

"Apa bodoh sangat ayat kau tu."

"Yg penting apa yg aku cerita tadi betul."

Tetengah bergaduh pasal benda tu, tetibe Seungmin nampak Soumin masuk ke dalam kelas. Seungmin hanya memerhatikan Soumin sehingga dia duduk.

"Yg kau tenung dia tu kenapa?" tanya Jaemin.

"Kenapa dia nampak sangat tenang?"

"Habis tu takkan lah nak kecoh satu kelas. 'Wei, Renjun cium aku.' Camtu?"

"Ye tak ye jugak. Tak......sekarang ni.....kenapa aku kena berborak pasal benda ni. Kerja math aku nak hantar petang ni tak siap lagi. Kau lah ni, Jaemin. Dah2. Pergi duduk tempat kau sana." bebel Seungmin lalu menghalau Jaemin.

Jaemin hanya mencebik lalu pergi dari tempat Seungmin. "Dia yg tanya pastu nak marah. Tumbuk kang." kata Jaemin sendiri.

>>>>>>

Soumin duduk di tempatnya lalu termenung. Dia fikir pasal apa yg jadi kat klinik tadi sambil pegang kepala dia.

"Apa yg aku buat? Huhuhuhuuhu....sendulah macam ni." kata Soumin sendiri. Chaewon yg dengar dia cakap macam tu terus memandang Soumin.

"Kau kenapa murung2 ni?" tanya Chaewon.

"Tak.....takde pape."

Soumin takleh cite kat Chaewon. Alamak.....taknak benda pelik2 jadi. Taknaklah Soumin klu Chaewon marah.

HAN!! TOLONG AKU!

"Soumin."

Soumin pandang ke arah pintu kelas sebab suara tu datang dari situ. Han ada kat situ sambil memanggil Soumin untuk keluar kelas.

Huhuhuhuhuu.....Han. Tak sangka kau dengar bisikan hati aku.

Soumin pergi ke arah Han lalu menarik Han keluar dari kelas dan pergi hujung koridor.

"Nape kau panggil?" tanya Soumin.

"Oh....appointment kau tangguh. Sepatutnya esokkan? Tapi jadi lusa. So, aku hantar kau balik esoklah." jelas Han.

"Ohhh....okay."

"Kau kenapa nampak geli-gelisah macam orang hilang anak ni?" tanya Han sebab nampak muka Soumin yg macam tak senang dari tadi.

Soumin hanya diam lalu memandang Han lama. Han hanya mengerut dahinya sebab pelik dengan kelakuan Soumin yg tetibe camtu.

"Nantilah aku cite. Okay? Kat rumah." balas Soumin.

"Ada je kan kau ni. Yelah2. Kat rumah." kata Han lalu berlalu pergi ke kelas dia. Soumin yg tinggal disitu melepaskan nafas yg berat.

"Aku tak tahulah aku boleh ke tak cerita kat kau, Han." kata Soumin sendiri.

《《 to be continued 》》

(C) One Scar, One Kiss ; Huang Renjun || NCT DreamWhere stories live. Discover now