33'

791 124 26
                                    

🌸maaflah ye klu ada typo.
🌸Enjoy!
🌸Jgn lupa vote tau.

╔═════ೋೋ═════╗

Soumin masuk ke dalam biliknya sambil mengeluh perlahan. Tak tahulah kenapa tapi badannya hari ni sakit2. Mungkin nak demam kot.

Dia campak begnya kat atas meja dan baring kat sofa yg ada dalam bilik tu untuk rehatkan badannya tu.

Baru sahaja dia nak melelapkan mata, tetibe ada orang masuk ke dalam biliknya.

"Soumin! Jom kita pergi pengisytiharan Mr.Juin tu." kata Han yg tetibe masuk ke biliknya tu.

"Aku penatlah. Kau jelah pergi."

"Jgn degil eh. Aku buang kerja kau kang."

"Apa kau ni,Han?"

"Paksaan. Sebelum aku panggil askar, baik kau turun." kata Han lalu keluar dari bilik Soumin.

Soumin bangunkan dirinya dari baring dan mengeluh perlahan. Tak pernah2 pulak Han ni paksa2 dia macam ni. Apa kena pulak budak ni?

Soumin pun membetulkan baju2 dan rambutnya tu sedikit lalu keluar dari bilik dan pergi event tu.

>>>>>>

"Lia unnie!"

Lia memandang belakang selepas ada orang memanggilnya. Dan dia ternampak Yuqi berlari ke arahnya.

"Waeyo,Yuqi?"

"Tadi.....tadi...."

Yuqi cuba bercakap tetapi dia masih tak cukup nafas. Lia hanya memandangnya pelik dan menepuk belakangnya.

"Sabar2. Tarik nafas dulu."

"Tak boleh. Kena bagitau cepat. Tadi ada seorang mamat datang pastu muka dia macam lukisan kat dinding tu. Lukisan Yuqi suka tu."

"Aigoo.....merepeklah kau ni. Dah2. Unnie nak pergi event Mr.Juin tu."

"Ta...tapi...."

"Daripada kau bercakap kat sini, baik kau ikut unnie."

Lia pun kemudian menarik Yuqi bersamanya untuk pergi ke event tu. Yuqi yg masih tergagap-gagap tu hanya mengikut Lia tu sebab terpaksa.

>>>>>>

"Soumin.....memang tak boleh terima ke dia takleh melukis?" tanya Renjun pada Han.

"Nampak gayanya macam tulah. Tapi dia okay lah nanti. Dia perlukan masa." balas Han.

Renjun hanya senyapkan diri. Han pulak memandangnya yg tidak membalas apa2 tu.

"Waeyo?" tanya Han.

"Tak....takde pape."

>>>>>>

Han yg tengah duduk dibelakang pentas tu duduk berseorangan sambil memikirkan pasal benda tu.

Renjun memang belajar melukis sebab Soumin ke? Takkan dia serius sangat pasal benda tu?

Han memang dah syak Juin tu Renjun lagi2 lepas nampak syarat2 yg ada kat surat perjanjian tu. Wlupun mula2 nya dia susah nak percaya.

"Han." panggil Soumin.

"Ye?"

"Kau buat apa kat sini?"

"Saja duduk. Event dahnak start ke?"

(C) One Scar, One Kiss ; Huang Renjun || NCT DreamWhere stories live. Discover now